↭ Thirty Eight ✨

3.4K 279 758
                                    



' Don't judge me cause I'm quite, no one plans a murder out loud. '

_________________




Iris mata datar itu menikam tajam ke arah segelintir individu yang ralit mengalihkan beberapa kotak daripada kontena ke dalam feri kecil menggunakan forklift truck .

Sekeliling diperhati .

Di sudut kiri , lima orang berbangsa asing sedang memunggah kotak di dalam kontena . Memandangkan di sana hanya ada dua orang sahaja , pantas dia bergerak .

Kizz Calvien bersembunyi di sebalik dinding kontena . Pendengaran telinganya menangkap bunyi derap kaki menuju ke luar kontena .

Satu susuk tubuh membawa sebuah kotak sederhana besar keluar dari kontena . Cekap sepasang tangan menarik leher tubuh itu ke suatu lorong di tengah-tengah laluan .

Kotak di tangan tercampak di atas jalan. Kiri dan kanan penuh dengan kontena .

Rahang lelaki asing itu ditumbuk beberapa kali untuk melepaskan geram sebelum menendang di bahagian perut . Sampaikan termuntah cecair merah .

" Who are you ? "

Soal lelaki itu. Serangannya mula dibalas . Kizz Calvien tidak bersuara . Kekal membisu . Tumbukan demi tumbukan di setiap anggota badan melemahkan pihak lawan .

Belakang tubuh lelaki asing itu dihentak dengan siku buatkan badannya jatuh ke tanah .

Tidak berupaya untuk bangun semula.

" Hey ! Kau siapa sampai berani masuk dalam kawasan ini ? "

Dari belakang , suara itu menyergah . Kizz Calvien berdecit . Sepatutnya dia yang tanya soalan itu kepada mereka . Ikut suka hati masuk dalam kawasan orang tanpa sebarang keizinan .

Badan berpusing ke belakang , menghadap si gerangan menyergahnya selamba .

Kizz Calvien menunding jari ke arahnya sendiri.

" Aku siapa ? Manusia. Kau siapa ? Monyet ? Ke kau ni adik beradik dengan monyet ? Biasa monyet sahaja yang masuk dalam kawasan orang , curi sesuatu barang sesuka hati . " Sindir Kizz Calvien habis .

" Tak guna ! "

Memerah muka lelaki di depan . Segera berlari ke arah Kizz Calvien . Serangan-serangannya cekap ditangkas oleh Kizz Calvien .

Kaki terundur ke belakang . Sepucuk pistol diselit di dalam poket seluar dikeluarkan tetapi tidak sempat untuk menembak Kizz Calvien .

Sebilah pisau rambo tertusuk di bahagian dada si penyerang . Cecair merah perlahan-lahan mengalir dari bekas tusukan . Tidak tunggu lama , tubuh si penyerang akhirnya tumbang di atas jalan .

Pisau rambo di dada lelaki itu ditarik kasar . Cecair darah pada pisau rambo dikesat di baju milik lelaki itu .

" Woi! "

Kepala mendongak ke atas .

Di hadapan mata...

Datang lagi tiga orang samseng meluru ke arahnya dengan parang panjang di tangan .

Hujung bibir jejaka itu menyenget .

Bersedia menyambut kedatangan mereka . Pisau rambo di tangan digenggam ketat . Ketiga-tiga mereka mengelilingi Kizz Calvien dan menyerangnya serentak .

Berdenting bunyi pisau rambo dengan parang panjang apabila bertemu besi sesama besi .

" Do you want to know why I use a knife ? " Soal Kizz Calvien serta-merta.

My Mate , That's Diavolo CriminaleWhere stories live. Discover now