↭ Twenty Nine

3.3K 275 417
                                    

' This heart, it was never this brave. '

_______________

Rambutnya di bahagian depan sedikit serabai dek angin bertiup lembut lalu menguaknya ke belakang sambil mendongak ke atas di dada langit .

Mata yang sedia bulat menjadi sepet saat cahaya mentari memasuki mata . Baginya , cuaca hari ini sangat baik . Belum ada tanda-tanda hari mahu hujan .

Kizz Calvien melihat ke depan semula dan mengatur langkah masuk ke perkarangan rumah Aisha .

Pintu rumah itu dia ketuk .

Tunggu - tunggu , tiada siapa yang menyahut . Dia melihat sekeliling . Sunyi sepi . Kali ini , diketuknya pintu itu lagi kuat .

Tidak sampai lima minit , daun pintu dibuka dari dalam dengan pantas menyebabkan Kizz Calvien tidak sengaja terketuk dahi si pembuka pintu .

" Aduh ! "

Aisha cemberutkan muka . Dahi yang diketuk Kizz Calvien diusap perlahan . Makin masam muka Aisha apabila Kizz Calvien hanya menayang raut muka tidak bersalah .

Haish !

Bukan nak minta maaf . Bahkan, berdiri seperti tugu negara sambil tayang muka batu dia tu ! Ingat kacak ?

Cuba ketukan pintu tadi terkena pada ayahnya . Pasti lelaki ini tujuh hari tujuh malam tak tidur lena untuk memikir cara bagaimana mahu memujuk ayahnya daripada mogok .

" Keluar . Aku tunggu kau bersiap . "

" Apa ? Sekarang ? " Ucapnya sedikit mamai . Membulat mata dia . Biar betul mamat ni? Awal pagi ni !

Iyalah ! Bangun dari tidur , dia terasa ada sesuatu yang kosong . Ayahnya. Ya, dia cari Karl dahulu . Satu rumah kelibat ayahnya dia cari , namun tidak ditemui . Ke manakah ayah dia menghilang ? Pagi-pagi pula tu .

Terputus lamunan Aisha setelah Kizz Calvien memetik jari di depan mata . Suka sangat termenung .
Fikirkan siapa ?

Figura Aisha dibelek iris matanya dari atas ke bawah seraya menggeleng kepala . Langsung tidak bersetuju dengan pemakaian gadis itu . Jari telunjuknya ditunding tepat pada tubuh Aisha .

" Kau nak keluar dengan pakaian macam ini ke ? Aku tak ada masalah pun tapi aku yakin kau akan malu nanti . "

Kata-kata sinis Kizz Calvien menyebabkan Aisha lekas menilik pakaian yang tersarung pada badannya . Matanya membulat . Baru dia sedar, dia pakai baju pijama satin .

Tanpa mengulas kata Kizz Calvien , daun pintu ditutup rapat . Kizz Calvien menutup mata . Fuh ! Mujur tak kena muka dia . Jatuh saham kalau salah satu bahagian mukanya lebam .

Urgh! Perempuan ini !




• ♕ • ♕ •




Setiap jenis desert yang terpampang di depan mata ditilik lama . Permukaan bibirnya dia jilat . Sedapnya ! Lama dia tidak makan kek . Pagi-pagi dia keluar semata- mata mencari kek . Teringin pula nak merasa . Kek itu nampak menyelerakan .

" Ya, encik . Nak kek mana satu ? " Sapa penjual kek di depan mata sambil tersenyum manis tetapi sedikit pun dia tidak lihat .

Karl menunding jari ke arah sebiji kek Oreo Cheese yang tinggal . " Aku nak yang ini ."

" Ada lagi ? "

Saat itu, barulah dia pandang ke depan seraya menggeleng kepala . Isi dalam dompet dikeluarkan setelah melihat harga di skrin sentuh . Kek yang telah disiapkan di dalam kotak dan plastik dicapai .

My Mate , That's Diavolo CriminaleWhere stories live. Discover now