Bab 10

20K 1.1K 51
                                    

"What do you want?"

Adam menyoal kasar. Kakinya mula mengikuti langkah Chris Sanchez yang menuju ke ruang tamu. Adakah Chris Sanchez berpura-pura bodoh atau sememangnya bodoh?

Tidakkah lelaki ini malu?

Adam masih ingat peristiwa Chris Sanchez ingin meragut nyawanya dan Insyirah di dalam gim beberapa minggu yang lepas.

"Nothing. I just want to see you..." Jawab Chris Sanchez bersahaja. Punggungnya dilabuhkan di atas sofa tunggal berwarna hitam emas itu. Kakinya disilangkan dengan wajah yang masih kekal selamba.

"For what? I don't want to see you and I don't need you in my life..." Adam berkata sinis. Tangannya naik menyilang di dada. Adam masih berdiri bertentangan dengan Chris Sanchez. Tidak suka berurusan dengan orang yang dirasakan tidak berguna dalam hidupnya.

"By the way, long time no see son..." Chris Sanchez tidak mengendahkan ayat yang keluar dari mulut anaknya. Jiwa lelaki itu langsung tidak terusik dengan kata-kata sebegitu. Chris Sanchez ketawa senang apabila melihat wajah Adam yang sepertinya marah dengan bicaranya.

"I'm not your son..."

Chris Sanchez ketawa mengejek.

"Of course you are. You can't changed the fact that i'm still your father son hahahahahaha..." Chris Sanchez ketawa kuat sambil menepuk pehanya. Adam mengetap gigi menahan geram. Chris Sanchez sangat suka menaikkan kemarahannya.

"What do you want actually? You wasting my time..." Adam mula menjeling angin. Masanya sedikit sebanyak terbuang gara-gara melayan karenah Chris Sanchez.

"Why you get married? Why you choose her?"

Chris Sanchez mengerutkan dahinya. Dia ternyata bingung dengan ulah anak lelakinya yang satu ini. Terlalu degil dan keras kepala.

"She's not even pretty..." Chris Sanchez ketawa kecil.

Mata Adam mula menikam tajam ke arah lelaki tua di hadapannya. Matanya boleh menjadi setajam tikaman pisau sekarang ini. Hatinya menjadi sakit apabila ada manusia berkata buruk mengenai isterinya.

Walaupun sedikit.

Api di dalam hati Adam yang sememangnya sudah marak bertambah marak apabila Chris Sanchez berperangai begitu.

"She's pretty for me. More pretty than your whores..." Adam berkata sedikit sinis. Wajahnya jelas sekali mengejek ayahnya. Chris Sanchez hanya berdecit. Tidak terkesan dengan ayat perlian tersebut.

"You know that too right? So why? Why you need to get married? You can live like me..."

Adam menghela nafas kasar.

"Can you please get out from my house if you want to talk about this? I don't need your opinion to arrange my life."

Chris Sanchez tertawa kecil lalu memicit pelipisnya.

"You want a child too right? After that, you will divorce your wife. Am I right?" Chris Sanchez cuba meneka. Manalah tahu yang anaknya itu cuba meniru gaya hidupnya dahulu. Berkahwin kemudian bercerai apabila sudah cukup mendapatkan waris.

"Get out." Adam cuba menahan suaranya dari celahan gigi. Takut Insyirah akan berkecil hati jika mendengar perbualan mereka. Chris Sanchez juga amat bijak dalam menutur kata. Suaranya sengaja dibesarkan dan dijelaskan agar Insyirah dapat mendengar bait-bait bicara mereka dengan teliti.

THE TRUTH 2.0 Where stories live. Discover now