10

7.9K 639 84
                                    

"Eii geram! Geram! Geram!" Bantal itu ditumbuk berkali-kali. Bantal itu dibayangkan menjadi muka Tengku Ian Raykarl. Semua geramnya dilepaskan di bantal itu.

"Woi woi... Cuba bertenang. Haih, dah macam orang gila dah kau ni." Naura cuba menenangkan aku yang sedang sakit hati. Dari tadi aku tahan je, sekarang baru aku boleh lepaskan semuanya. Perlahan-lahan jiwa aku kembali tenang. Aku menarik nafas dalam sebelum dihembuskan.

"Now, cerita dekat aku semua benda! Like did I missed too much? Macam mana kau boleh ada dekat rumah Ian pulak? Pastu suruh aku datang sini. What's happening?" Soal Naura bertubi-tubi dengan suara tinggi miliknya. Aku menekup mukaku di bantal tadi. Cuba menahan geram yang sudah kembali.

"Taklah! Aku geram giler dengan si Ian tu!" Kata aku kepada Naura. Dahinya berkerut buat seketika.

"Dah kenapa pulak kau geram sangat dengan dia tu?" Aku mengangkat wajahku dari bantal itu lalu memandang wajah Naura. Terselit wajah tidak puas hati di muka aku.

"Kau tau tak, Si Ian tu bawak masuk perempuan mana entah dalam rumah dia. Diorang tak ada lah buat benda ta sepatutnya but still... Before this dia tak pernah lagi bawak perempuan yang bukan family dia masuk rumah tu selain aku! Sudah lah aunty dengan Uncle tak ada dekat rumah! Eii Ya Tuhan geramnya!" Terangku dengan suara yang menahan geram. Mujur tiada siapa di rumah ini kecuali aku dan Naura. Aku memandang wajah Naura yang sudah semakin keliru.

"Okay okay. Aku dah confius gila sekarang ni. Cuba kau story kat aku dari first sekali. We have like 5 days together so chill. Now, cepat cepat! Story kat aku semuanya dari mula!" Aku menghela nafas berat buat seketika sebelum aku mula menceritakan satu persatu kepada Naura sehingga kejadian tadi.

"Eh wait... Habistu, kau tinggalkan diorang berdua-duaan dalam rumah tu ke? Kau gila ke apa?" Soal Naura dengan nada separa terkejut. Aku menggeleng sebagai jawapan.

"Adik dia still ada, si Hanna tu." Naura hanya mengangguk mendengar jawapan aku. Dia meletakkan tangannya di dagu milikya sepertinya dia sedang berfikir sesuatu.

"From cara kau story dekat aku ni lah kan... Aku rasa kau tengah jealous tau."

Bukk!

"Aduh! Sakitkan, Aireen Nadhirah!" Jerit Naura. Aku menjelingnya sekilas. Dah kenapa dia fikir aku jealous pulak? Tak ada kena mengena pun. Kot?

"Padanlah muka kau! Dah kenapa pulak aku nak jealous dengan si Ian tu? Tak ada kerja ke apa? Lebih baik aku pergi buat benda lain. Tak ada masa aku nak jealous bagai dengan diorang tu. Eii..." Kataku. Naura hanya memandangku lama dengan pandangan kurang yakin.

"Tapi... Kau sendiri yang cakap kau su--" Aku menekup mulutnya. Not now. Aku tak ada mood nak cakap pasal topik ni.

"Let's not talk about that. Aku tak ada mood!" Aku melepaskan tanganku daripada menekup mulutnya. Naura memandangku dengan wajah tidak percaya.

"Kau move on dah ke?" Soalnya dengan nada yang agak kuat. Terkejut mungkin. Tapi memang tak lah aku nak move on macam tu je. Hmm...

"Bukan macam tu lah." Balasku dengan nada sayu.

"Habistu?" Aku hanya mengjungkitkan kedua belah bahu aku sebagai balasan kepada soalan Naura itu. Aku pun tak tahu apa masalah aku sekarang ni. Mungkin otak aku tak betul dah kot.

♡♡♡

Ayy excuse me!
Ayy excuse me!
Ayy excuse me!
Ayy excuse me!
Ayy excuse me!
Ayy excuse me!

Notification yang datang dari phone aku itu membuatkan aku terjaga dari mimpi lenaku. Siapa pulak yang spam message aku pagi-pagi ni?

Tubuh Naura disebelahku dipandang. Dia masih terbuai dengan mimpinya. Aku memanjangkan tanganku lalu mencapai phone yang berada di meja kecil tepi katil itu. 6 message daripada Hanna menarik perhatian aku. Aku terus membuka messagenya dengan pantas.

The Truth Untold Where stories live. Discover now