30

8.1K 599 92
                                    

Alhamdulillah kita telah berjaya sampai ke fasa terakhir untuk cerita ini. InsyaaAllah bab 40 last ;) Banyak lagi story dalam draft yang tak terusik tu huhu~ Baiklah, mari kita teruskan dengan bab ini... Abaikan typo kalau ada -_-

__________

4 tahun kemudian

"Kepala hotak anda." Kata aku lalu tergelak besar. Lengan Daniel yang berdiri di sebelah aku itu ditampar berkali-kali. Dia hanya mampu membuat muka pasrah.

"Haih... Mana si Naura dengan Haris ni? Lambat betul!" Nada Daniel sedikit merungut. Aku hanya menjungkitkan kedua belah bahu aku tanda tidak tahu.

"Entahnya. Pergi dating berdua dulu lah tu." Kata aku lalu tersengih sedikit. Acah je diorang tu. Asyik bergaduh depan orang padahal belakang bukan ke main sweet.

"Biarkan diorang tu. Kita tunggu je bila diorang nak jujur. Macam orang tak tau pulak." Daniel menyedut sedikit air starbucks miliknya itu.

Aku memandang sekeliling. Cuba untuk mencari kelibat Naura dan Haris. Lambat lagi ke diorang ni?

Seketika kemudian, bahu aku ditepuk dari belakang. Dengan pantas, aku mengalihkan muka untuk melihat gerangan itu. Wajah Naura menyapa pandangan aku.

"Annyeong!" Katanya lalu dia melabuhkan punggung di sebelah aku manakala Haris yang juga baru sampai itu melabuhkan punggung bersebelahan Daniel.

"Pergi dating tak ajak." Kata aku dengan nada bergurau. Dijeling sekilas wajah Naura disebelah.

"Merepek." Balasnya sepatah lalu dia bangun dan menuju ke kaunter untuk memesan airnya. Aku mencebik sekilas. Dah terang-terang berdating, sempat lagi nak cover.

"Kau tak order?" Daniel menyoal kepada Haris. Haris memandang kearah Daniel sekilas sebelum beralih memandang Naura.

"Dia tolong orderkan sekali dekat aku."

"Macam mana dia tau kau nak order apa?" Aku menyoal pula. Sekadar untuk mengujinya. Haris memandang aku dengan wajah yang sukar ditafsir.

"Soalan jenis apakah?" Suasana sepi terus menyelembungi kami bertiga sebelum Naura kembali bersama dua cawan air starbucks.

"So... Lepas ni pergi mana?" Soal Naura lalu dia menyedut air starbucksnya. Aku memandang Daniel sekilas.

"Pantai lah. Dah bagitau dalam group kan." Balas Daniel dengan nada bersahaja. Dia kemudiannya bangun untuk beredar. Kami bertiga turut bangun lalu kami berjalan menuju ke kereta.

♡♡♡

Angin di pantai petang itu menampar lembut wajah putih mulus aku. Shawl aku yang sedikit berterbangan itu dibetulkan. Aku melabuhkan punggung di atas pasir itu. Sebelum itu, sempat aku mengangkat blouse aku sedikit.

"Hey..." Aku mendongak memandang wajah Daniel yang sedang berdiri di sebelah aku itu. Dia tersenyum nipis memandang aku.

"Kenapa sorang je dekat sini? Tak elok perempuan berseorangan. Nampak single dekat situ." Sambungnya lalu dia melabuhkan punggung di sebelah aku. Jarak di antara kamu berdua sangat besar. Sememangnya, Daniel seorang yang menjaga pergaulan. Sempat aku berdecit perlahan apabila mendengar ayat yang terkeluar dari mulutnya. Memang aku single pun.

Jangan tanya dekat mana si Naura dengan Haris tu. Dah sah-sah pergi dating berdua. Nak je aku cubit dua ekor tu. Dah official tu mengaku je lah!

"Aku memang single pun. Kau pun sama. Jangan nak acah macam ada pasangan sangat." Kata aku dengan nada biasa. Dia memandang aku sekilas sebelum kami berdua menikmati pemandangan laut yang terbentang luas di hadapan mata.

The Truth Untold Where stories live. Discover now