2

5.7K 344 19
                                    

[Keesokkan waktu petang]

Tepat jam 3:40 p.m Hanna dah sampai di sekolahnya untuk sesi daftar.Mia dah lama sampai,ayahnya juga turut menemaninya di bustop.

"Hye Mia"kata Hanna sambil membawa beg-beg baju berserta baju kurung dan tudung pengawas yang di sangkutkan di hanger.

Mia yang baru perasan Hanna,terus menolong Hanna angkat beg bajunya."Hye,Ha..kena daftar.Aku belum daftar lagi."kata Mia sambil menunjukkan tempat pendaftaran di anjung damai.

Hanna mengangguk.Setelah mereka meletakkan beg dan hanger di tempat duduk bustop,mereka pon pergi ke anjung damai untuk sesi pendaftaran.

Selesai mendaftar,sebelum bergerak..guru-guru pengawas menyuruh kami yang mengikuti program itu untuk berselfie beramai-ramai.Jadi mereka pon turut sama-sama mengambil gambar.

Apabila tiba waktu untuk mereka bergerak ke bus yang baru saja sampai.Hanna dan Mia lah orang pertama menuju ke bas,sedangkan kena beratur dulu.

Lelaki yang dihadapan,perempuan di belakang.Tapi Mia dan Hanna nak dapatkan tempat dibelakang,tu main short cut je.Ish ish ish.

Sampai didepan pintu bas,Hanna yang mula-mula masuk diikuti dengan Mia.Mereka duduk di seat kedua terakhir.Baju yang mereka gantung pakai hanger diletakkan diseat belakang mereka supaya tak kedut.

Bila semua pengawas dah naik,bas pon mula bergerak menuju ke destinasi.Sepanjang perjalanan ke sekolah tersebut,semua orang didalam bas bergelak ketawa termasuk Mia dan Hanna.

"Weh,Sekolah tu rasanya macam mana?yerlah siap tidur lagi dekat situ.Ada apartment en"tanya Mia pada Hanna yang sibuk bukak akaun Instagram miliknya.

Hanna mengalihkan matanya yang dari tadi tengok IG ke wajah Mia."Ha'ah.Aku dengar pon situ semua lelaki tak ada perempuan"jawab Hanna lalu sambung balik tengok IG.

"Daebak! [Wow] Serius ah semua lelaki.Kau rasa handsome?"tanya Mia excited pada Hanna."Molla"[tak tahu] jawab Hanna sambil menjongketkan kedua belah bahunya.

Hanna dan Mia selalu jugak cakap bahasa korea,sebab kedua-duanya ialah kpopers.Hanna yang tengah scroll IG pon,stalk IG artis-artis kpop.Kalau di tanya nama-nama artis Malaysia,bukan tahu pon.

Mia mengangguk.Hanna keluar dari aplikasi IG dan membuka beg yang berisi pakaian sebelum mengeluarkan bantal kecik untuk dia tidur.Mia turut memejamkan matanya.

S
K
I
P

"Hoi"jerit Iqbal pada Hanna dan Mia yang masih tidur sedangkan dah sampai.Mia dan Hanna kalau tidur,bukan sedar pon.

Iqbal yang fade up kerana Hanna dan Mia belum bangun terus menjerit betul-betul depan seat dihadapan Hanna dan Mia.

"Woi pekak bangun lah!Dah sampai! "jerit Iqbal.Serta merta Hanna dan Mia terjaga dari tidur.Masing-masing bagi pandangan maut dekat Iqbal disebabkan kepandaiannya mengejutkan orang.

"Pabo [bodoh] " serentak Mia dan Hanna kata pada Iqbal.Iqbal yang tak faham mengerutkan dahinya."Korang cakap apa doo?Pabu?Pabo? "tanya Iqbal.

Mia dan Hanna menahan gelak bila Iqbal tak faham."Ok semua dah turun? "tanya guru yang bertugas menjaga kami di dalam bas.

"Belum!"jerit Iqbal.Mia dan Hanna cepat-cepat ambik baju serta beg mereka.Iqbal yang tengok dari tadi berasa geram bila Mia dan Hanna terhegeh-hegeh nak ambik beg.

Iqbal mengambil beg Hanna dan Mia lalu menyuruh Mia dan Hanna supaya cepat turun dari bas.Hanna dan Mia pun cepat-cepat turun dari bas.

Sesudah semua dah turun.Masa untuk ketua pengawas mengira bilangan pelajar.Kot-kot ada yang tertidur jugak ke macam Hanna dan Mia.

Stalker Si Abang PengawasWhere stories live. Discover now