3. Kau gendut.

99 24 66
                                    

⏯️ c h a p t e r 3 !

Se Hun's POV

Aku menyeluk kedua tanganku ke dalam poket sambil berjalan beriringan dengan si gendut di sebelahku ini. Aku tak pasti samada kaki aku terlalu panjang kah ataupun si gendut ni yang jalan terlalu lambat sebenarnya?

"Adoii.. Kalau macam ginilah cara kau berjalan, memang confirm 5 tahun baru sampai kat kedai. Cepatla sikit ooii!" gesa aku supaya Mirae berjalan dengan lebih pantas.

Namun, arahan aku itu dia 'palau' begitu saja dan masih dengan langkahnya yang bagaikan siput sedut itu! Aku pun jadi bengang juga dengan perangai si Mirae. Nasiblah dia ni gendut, kalau tak dah lama aku angkut dia letak dalam beca.

Hm, sabar saja lah.

Orang ramai di sekeliling aku, aku pandang. Setiap wajah mereka aku perhati dengan teliti. Dari akar rambut sehingga ke dagu. Dan lambat laun dahiku semakin berkerut apabila aku semakin memerhatikan wajah-wajah mereka.

Satu persoalan sedang bermain dalam minda aku membuat aku lama-lama semakin tertekan. Apabila aku sudah tidak tahan, aku pun bercakap juga dengan si gendut di sebelah aku itu.

"Aku stress lah... Kenapa muka orang kat sini semua hodoh? Kenapa aku sorang je yang hensem?!"

Tiba-tiba langkah Mirae terhenti lalu memberi aku pandangan, 'Hah ko cakap apa sial??'

"Lagi-lagi kau. Dahla gendut. Tak comel." sambung aku lagi, hahaha.

Aku memang suka mengusik orang macam Mirae ni. Sebenarnya aku tak ada pun niat betul-betul nak menghina atau membuli, tapi aku dah biasa.

Tapi sejujurnya memang betul lah apa yang aku kata. Semua orang dekat zaman ni tak ada yang good-looking langsung! Tengok muka ni, bosan. Tengok muka tu, bosan. Semuanya tak hensem dan tak cantik!

Aku rasa muka aku je yang hensem. Kenapa?!

Mendengar apa yang aku katakan tadi, langkah Mirae tiba-tiba menjadi laju ke arah aku. Okay, sumo dah naik angin!

Aku pun mempercepatkan lagi langkahku agar dapat melarikan diri daripadanya. Kalau aku tak lari memang patahlah tulang aku dia kerjakan! Tahu pun aku takut. Hahaha!

•••

Mirae's POV

EEE! Sakit hati betul aku dengan mamat ini! Seminit tak panggil aku gendut memang tak sah ke?

Ya, aku tahu aku memang gemuk. Bukannya aku tak sedar. Tapi tak payahlah ulang banyak kali!

Dah aku kejar, tahu pula nak lari? Eleh, sembang lebih si Sehun ni. Mulut kemain. Dia mengata orang bolehlah...

Malas nak gaduh punya pasal, aku pun berjalan dengan lebih pantas lagi untuk memotong Sehun. Walaupun sekarang ini aku rasa semput sebab berjalan laju sangat, tapi aku tetap juga buat macam itu.

"Amboi lajunya!" ejek Sehun dari belakang.

"Diam ah kau BABI."

✔️ Last Goodbye🍃 || OSHWhere stories live. Discover now