4. Identiti

7.9K 303 0
                                    


"Jangan terima sesuatu kerja mahupun permintaan apabila kita tak boleh tunaikan ataupun melakukannya."


" What do you mean, Dr? I have to design something for Indera Corp? Are you crazy?" soal Aina, tidak mempercayai kata-kata yang baru keluar daripada mulut Iskandar.

Iskandar menyandarkan badannya di kerusinya. Dia menganggukkan kepalanya.

" Yes. Awak berbakat and saya tak rasa yang awak akan kecewakan dia," ujar Iskandar.

" But, why me? Kenapa saya, Dr? Setahu saya, Dr sendiri mempunyai syarikat sendiri dan pekerja yang banyak. Kenapa pilih saya yang takde pengalaman?" soal Aina.

Iskandar tersenyum. " Well, I just want you get the experiences by working with Tengku Haris Hakimi. And saya tak rasa yang awak akan dapat peluang lain," ujar Iskandar.

Aina mengeluh. " You are not answering my question, Dr," ucap Aina.

Iskandar ketawa apabila mendengar kata-kata Aina itu.

" Actually, saya nak ambil awak bekerja dengan saya selepas awak tamat belajar. Dan saya nak tahu kemampuan awak untuk uruskan project Indera Corp. tu. So, can you do it?" pinta Iskandar.

" Dr., if macam tu, kenapa suruh saya handle project yang besar macam ni? saya takde pengalaman lagi," ujar Aina. Dia memeluk tubuhnya menghadap pensyarah muda yang ada di hadapannya itu.

Iskandar hanya tersenyum. " Macam yang saya cakap tadi lah. Saya nak awak timba pengalaman. Dan saya tak rasa yang awak sibuk kan? Final year project awak pun, awak dah submit. And you are free now. Am I right, Aina Natasya?" soal Iskandar.

Aina mengeluh. Dia memandang Iskandar, mencari kepastian. Iskandar menganggukkan kepalanya.

" Don't worry, Aina. You just do the design only. And kalau Tengku puas hati dengan lakaran awak, awak takkan ada problem la. And I will help you if ada problem yang arises," beritahu Iskandar.

" Are you sure? Saya sebenarnya tak confident dengan kemampuan saya untuk handle this project," ujar Aina.

Iskandar ketawa. " Awak tak perlu risau. Lagipun, awak cuma tolong Tengku design his hotel building only," ujar Iskandar.

Aina segera menganggukkan kepalanya. " But, I have a condition. Kalau boleh, saya taknak jumpa dengan Tengku Hakimi if saya boleh elak. Sebab saya takut yang saya tak tahan dengan sikap dia tu," ujar Aina.

Iskandar pandang Aina meminta penjelasan.

" Yelah. Saya tak suka la orang macam tu. Saya takut nanti saya akan terlepas cakap je depan dia. Dia kan kerabat diraja. Saya taknak lah terlibat dengan kerabat diraja," ujar Aina.

Iskandar ketawa. " You are so weird, Aina. Habis tu, macam mana awak boleh kawan dengan Ju and Aimi? They also are royalty, right?" soal Iskandar.

Aina hanya tersengih. " Well, diorang lain. Perangai diorang bukan macam kerabat diraja sangat pun. Saya selesa dengan diorang. Tapi, dengan Tengku Hakimi, saya tak boleh masuk la. Macam ada jurang je," ujar Aina.

" Awak tahu tak yang Tengku Hakimi tu kanda kepada Juliana? Sepupu Aimi?" soal Iskandar.

Riak wajah Aina berubah. " Seriously?!" soal Aina, agak kuat.

Iskandar menganggukkan kepalanya. " Yup. Kenapa? Ju dengan Aimi tak bagi tahu awak ke?" soal Iskandar.

" Patutlah hari tu awak macam tak kenal je dengan Tengku Hakimi. Our crown prince," ucap Iskandar.

Bahagia Untuk AwakWhere stories live. Discover now