New Story

5.8K 85 3
                                    

Author's note:

Assalamualaikum and Hai my dearest readers. Author nak promote sikit cerita baru yang author baru je publish. If ada yang berminat, dipersilakan untuk baca my new story, Hati ini untuk Awak. But before that, korang boleh baca my other story, Pengorbanan untuk Awak. Korang boleh pergi ke profile author and cari kat sana.

Bawah ni ada sinopsis cerita Hati ini untuk Awak.

Amylia Amanda seorang gadis yang dahagakan ilmu pengetahuan. Dia sanggup merantau beribu-ribu batu demi mendapatkan segulung ijazah dalam bidang sains forensik.

Syahran Daniel seorang yang sukakan cabaran. Dia suka merantau ke seluruh pelosok dunia demi cita-citanya yang satu. Kerjayanya sebagai seorang Criminal Profiler selalu meletakkan dirinya di dalam bahaya.

Satu peristiwa buruk menemukan Amylia dengan Syahran di kota Cambrigde.

"Awak percayakan saya?" - Syahran Daniel-

"Kalau awak nak selamatkan saya, cepatlah. Tak payah tanya banyak-banyak." -Amylia Amanda-

Kepercayaan antara Syahran dan Amylia terbina melalui peristiwa itu. Namun, pertemuan mereka tidak terhenti di situ sahaja. Beberapa kali nyawa Amylia berada dalam bahaya sehinggakan Syahran terpaksa masuk campur untuk selamatkan Amylia. Nyawa Amylia menjadi taruhan.

"Selagi Ada hidup, Ada takkan menyerah" - Amylia Amanda-

"Abang takkan biarkan dia dapatkan Ada, sayang" - Syahran Daniel-

Namun, takdir yang tersurat buat mereka terlalu memedihkan. Adakah Syahran berjaya selamatkan Amylia? Akan sampaikah penamat bahagia buat mereka berdua?

Bahagia Untuk AwakWhere stories live. Discover now