Humanoids

2.3K 144 22
                                    

Shahran masih tercari-cari mengenai identiti dirinya sendiri setelah sekian lama. Kadangkala dia sendiri tidak tahu apa yang berlaku padanya sehingga dia bertindak di luar kawalan mindanya sendiri. Kekuatannya di luar jangkauan begitu juga dengan kebolehannya. Dia sendiri tidak tahu bagaimana dia boleh melakukannya.

Menjadi pelajar kampus agak sulit memandangkan dia perlu berada di tengah-tengah orang ramai setiap hari. Kehidupannya bersama kawan baiknya sendiri, Asyraf berjalan dengan baik. Sehingga seorang pelajar baru bernama Adrian muncul. Adrian menunjukkan minat terhadap latar belakang dan masa lalu Shahran yang mana lelaki itu sendiri tidak tahu. Pelajar baru yang misteri itu membuatkan mereka curiga terhadap segala-galanya.

Apabila Shahran mula belajar mengenai masa lalunya sedikit demi sedikit, dia mula sedar dari mana dia berasal. Dengan bantuan ayahnya, dia mula tahu apa yang berlaku pada hidupnya sebelum hari ini. Semuanya mula menjadi kacau apabila satu produk permainan video dilancarkan oleh sebuah syarikat terkenal iaitu HUMANOIDS. Sepertinya perkara itu membuatkan Shahran mula ingat satu-persatu.


A/n: So, this is a little about this story. Ini sinopsis penuhnya. What do you think?? Hahaha. Kali ni saya banyak buat misteri sikit. Memandangkan watak dalam cerita ni tidak sebanyak watak dalam cerita Huruf. So, cerita ni kena banyak selok belok. 

Jangan keliru dengan cover okay. Orang yang dalam cover tu bukan cast cerita ni. Saya masih belum tefikir nak letak siapa jadi cast. Hehehe. Harap korang enjoy. Leave me your feedback. :)

> VOTE & COMMENT <

Humanoids ✔Where stories live. Discover now