Scar

408 50 31
                                    

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Jyra's cast. (Anna Kendrick)


Bab 22


Hadha berjalan terhuyung-hayang seperti orang mabuk di koridor kampus itu. Keadaan sememangnya sunyi di bahagian itu membuatkan tidak banyak perkara yang dirisaukannya. Dia kini sedang bergelut di dalam mindanya sendiri sama ada hendak membatalkan niatnya ataupun tidak. Memikirkan kenapa dia yang terpilih untuk pergi ke tempat itu. Tempat yang entah kenapa bahaya baginya.

Dia menderam sendirian. Kakinya seperti lemah untuk berdiri dan berfungsi. Bukan kerana sesuatu yang membuatkan dia sakit atau masalah pada kakinya itu. Tapi kerana emosinya yang mempengaruhi sistem badannya saat ini. Buat seketika, ingin sahaja dia berpatah balik. Akan tetapi, dia tidak tahu alasan apa yang harus diberikan jika dia berbuat demikian.

Dia menarik nafas panjang. Berhenti seketika cuba memujuk dirinya sendiri. Apa yang perlu dirisaukan? Dia yakin tiada apa-apa akan berlaku. Tapi bukan itu permasalahannya. Dia tahu sesuatu akan berlaku pada dirinya. Secara automatik tanpa dia sendiri yang mahu ia berlaku.

Dia berhenti di hadapan sebuah pintu. Satu pintu yang biasa pada hakikat. Tetapi tidak pada dirinya. Di sebalik pintu itu banyak perkara yang akan memberi kesan pada dirinya. Kesan yang dia sendiri tidak faham kenapa ia berlaku. Kenapa hanya dia yang diberi kesan seperti itu? Adakah sebab ini semua takdir?

"Masuk."

Hadha tersentak serta-merta. Suara dalam itu seperti menghantar renjatan elektrik pada dirinya. Dia menelan air liur tanpa disedari. Memandang sekeliling untuk mencari jika ada kamera perakam berdekatan tempat itu bagaimanapun gagal menemuinya. Dia menarik nafas panjang kemudian membuka pintu itu perlahan-lahan kerana arahan sudah pun diberikan padanya.

Kelihatan lelaki berambut ikal itu sedang duduk di sebuah kerusi agak tinggi betul-betul berada dekat dengan sebuah rak buku kecil di sudut bilik itu. Lelaki itu tidak memakai kot berwarna putih yang melambangkan jawatannya. Dia kini sedang memegang sebuah buku yang tidak dapat dipastikan bagaimanapun matanya terus menuju kepada Hadha yang sedang berdiri di pintu.

Gadis itu sepertinya mengeras tidak mampu berbuat apa-apa. Lidahnya kelu dengan mulutnya yang terbuka bagaimanapun tidak mengeluarkan sebarang suara. Kakinya kini duah mengeras tidak mahu bergerak. Jantungnya berdegup pantas seolah-olah dia sendiri boleh mengira bersama. Ini lah perkara yang ditakutinya. Perkara yang berlaku pada dirinya sejak kebelakangan ini. Kesan yang ada hanya pada dirinya. Sesuatu yang dia tidak mahu ianya berlaku.

"Awak okey ke?"

Hadha menggenggam buku limanya secara automatik kerana tangannya terketar-ketar. Hanya mendengar suara lelaki itu sahaja, jantungnya seperti hendak meledak. Ini perkara yang mahu dielakkannya. Kesan yang lelaki itu berikan padanya. Kesan yang dia tahu apa maksudnya tetapi berusaha meyakini dirinya bahawa itu tiada apa-apa.

"Hadha..."

Hadha memandang lelaki itu yang sedang berkerut memandangnya. Menyumpah seranah di dalam hati untuk tidak memandang tepat ke mata lelaki itu lagi.

"Ada apa?" tanya Rizal serta-merta ketika menutup buku yang berada ditangannya dan memandang serius ke arah gadis itu.

"Macam mana awak tahu saya berada di luar?" Hadha menarik nafas lega kerana berjaya membuatkan suaranya berfungsi semula.

Humanoids ✔Where stories live. Discover now