Chap 29

14.2K 594 36
                                    


Koh Residence, Shanghai

*line with underline is when they converse in Mandarin.

"Do you have any plan for today, Jun Wei?" soal President Koh saat mereka sedang bersarapan.

"I'm going back to Malaysia today." Kata Jun Wei dengan suara mendatar.

"Wasn't I told you to postpone your flight to next week? Why you still insist on going back today?" soal Mr Koh tegas namun nadanya masih mendatar.

"The company need someone to manage it." Jawab Jun Wei. Mrs Koh hanya menjadi pemerhati dengan perbualan dua beranak ini.

"I have assign Mr Xiang to handle it. Today just go and pick Zhang Xiu Ying at the airport. She wil arrive from San Francisco this afternoon." President Koh sudah selesai makan. Dia kemudian bangun dan mencapai kot kerjanya. Mrs Koh menghantar Mr Koh ke pintu. Tinggal Jun Wei sendirian di meja makan.

Jun Wei hanya diam. Dia tidak sangka urusan keluarga yang bapanya maksudkan adalah hal pertunangannya dengan anak Chairman Zhang, pemilik Zhang Corp., salah satu syarikat terbesar di China bersama syarikat milik keluarganya - Koh Dinasty Corp.

Bapanya dan Chairman Zhang adalah kawan baik dan dia juga dulu berkawan rapat dengan Xiu Ying. Namun sebaik masuk sekolah menengah, Xui Yin tidak bersekolah di Shanghai. Xui Yin dihantar untuk belajar di America dan dia pula dihantar untuk belajar di Malaysia, duduk dengan nenek dan datuknya. Dan hubungan mereka terputus begitu sahaja. Rasanya hampir 20 tahun mereka tidak berjumpa.

Ah whatever it is, I'm going back to meet Irwina.

***

Shanghai Pudong International Airport

Jun Wei menurut juga arahan bapanya untuk mengambil Xui Yin di lapangan terbang. Dia membawa driver bersamanya. Dia menunggu Xui Yin di balai ketibaan sebaik penerbangan dari San Francisco sampai. Dia menunggu dengan muka bosan. Dia memegang satu cardboard bertulis nama Xui Yin namun dia tidak pun mencari mana satu Xui Yin di antara manusia yang berpusu-pusu keluar dari balai ketibaan.

"Koh Jun Wei?" panggil satu suara lembut. Jun Wei mengangkat wajahnya dan melihat sorang wanita berdiri di hadapannya.

 Jun Wei mengangkat wajahnya dan melihat sorang wanita berdiri di hadapannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Zhang Xui Yin?" soal Jun Wei kembali. Wanita itu mengangguk dan tersenyum.

"Long time no see." Kata Xui Yin.

"Yeah. Let's go. Chairman Zhang must be waiting to meet his daughter." Kata Jun Wei mendatar.

"Wait. Let have a small chat there." Kata Xui Yin sambil menuding jari ke arah Starbucks.

Jun Wei mengangguk dan membawa bagasi Xui Yin menuju ke Starbucks.

***

"I'm sorry." Kata Xui Yin sebaik mereka duduk di sebuah meja.

My Crazy Boss ✅Where stories live. Discover now