Bab-39: Heirs

4.4K 281 17
                                    

10 tahun kemudian...

"Mommy!" jerit seorang kanak-kanak perempuan kuat memanggil ibunya. Gadis kecil itu berdiri di hadapan almari baju. Mungkin pening mahu memilih pakaian yang hendak dipakai.

"Ya, sayang." sahut seorang wanita yang berambut merah itu. Dia mendekati gadis kecil itu dan mengelus lembut rambut putih milik gadis kecil itu.

"Rinrin nak pakai baju apa?" tanya gadis kecil itu kepada ibunya. Menggelarkan dirinya sebagai Rinrin cukup membuat orang dewasa mahu mencubit pipinya..

Comel!

"Rin mandi dulu. Nanti bonda siapkan ya, sayang?" kata Luna lembut kepada anaknya. Gadis kecil yang berumur lima tahun itu mengangguk perlahan sambil kakinya terkedek-kedek berjalan ke bilik mandi.

Luna ketawa kecil.

9 tahun yang lepas, Khai melamar Luna dan mereka berkahwin setelah 3 bulan kemudian. Memang banyak sangat karenah yang timbul dan proses berjalan dengan lancar.

Dah ada anak dah pun. Khai menjadi Raja Querna Land yang seterusnya setelah ayahnda nya mangkat dan itu membuatkan Luna menjadi Permaisuri Querna Land.

Luke? Dia sudah mengambil alih tahkta Raja Wonderland. Kiranya pangkat Luke lagi tinggi lah. Luke paling awal bertunang dengan Daisy yang sudah menjadi isterinya.

Semua sudah berubah.

Lamunan Luna terhenti apabila bahunya disentuh dari belakang. Dia menarik senyuman dan menoleh kebelakang.

"Mana Irene?"

"Tengah mandi. Awak nak tahu tak? Dia punya cerewet nak pilih baju tu...gosh! Macam ayahnda dia tahu tak?" bebel Luna sambil menarik sehelai baju dress kecil dari almari.

"Perli abang ke?" Khai mengangkat keningnya tinggi seperti gunung everest. Luna tersengih.

"Anak bapak sama je." Luna menepuk lembut bahu Khai dan pergi ke bilik mandi untuk melihat anaknya.

"Adindaku! Kanda pergi dulu ya!" jerit Khai dari luar. Sesungguhnya mereka perlu menghadiri majlis perkahwinan sahabat mereka. Luna ingin berada dengan geng perempuan dia maka Khai perlu berpisah dan pergi dahulu dengan geng lelaki.

Sedihnya...

"Hey, Rin. Cepat pakai baju kamu." kata Luna perlahan. Rambut putih Irene yang basah itu dikeringkan. Ada sebab mengapa rambut anaknya putih dan bukannya merah seperti keturunan nenek moyang mereka.

"Yes, Mommy..."

"Lepastu kita jumpa Daryan dengan Darwin." ujar Luna dengan riak wajah yang teruja. Irene mula menunjukkan riak teruja juga. Tak sabar nak kacau sepupu!

Daryan dan Darwin iaitu anak kembar kepada Luke dan Daisy. Sangat beruntung Luke dapat dua sekaligus. Dan mangsa pertama Irene adalah kembar berdua itu. Kembar itu tua setahun dari Irene. Tetapi paling nakal gadis ini lah.

"Yay!" Irene menepuk tangannya sambil ketawa riang. Nakal! IQ Orene sangat tinggi dan mengalahkan kanak-kanak yang lain. Itu sebabnya Irene adalah yang paling kuat.

Mereka ke ruang tamu istana dimana Lizz dan seorang gadis kecil yang berada dalam dukungannya berada. Lizz meletakkan gadis kecil itu atau anaknya ke bawah kerana kanak-kanak itu hendak membuat jejak kasih dimana mereka sudah berpelukan sekarang.

"Nak pergi sekarang ke?" tanya Lizz kepada Luna yang baru sahaja duduk di kerusi sebelahnya.

"Entahla, Daisy kata dia nak ikut sekali." kata Luna perlahan dan Lizz hanya mengangguk.

"Hey, maaf lambat. Twins tu buat hal." Suara Daisy yang baru tiba membuat Luna dan Lizz tersenyum. Tak sabar nak tengok pengantin haha!

"Mana twins?" tanya Luna apabila kehadiran anak buahnya tiada.

"Oh, ada dengan Luke tadi. Kesian Raja tu seorang." kata Daisy dengan ketawa kecil dihujung. Luna tergelak mengenangkan nasib adik kembarnya.

Kesian...

"So? Lets go." Luna membuat portal dan mereka sampai ke destinasi. Kan senang macam ni.

"Wah, ramainya."

Dewan kini dipenuhi orang. Majlis akan bermula!

Pintu gerbang dibuka dan melodi dari piano dimainkan.

Miya dan Redza berjalan perlahan dengan bunga-bungaan yang jatuh dari belakang.

Mereka paling lambat kahwin kerana kata Redza, dia tidak mahu gelojoh sangat dan ayat dia membuat semua rasa nak pukul dia. Ada unsur perli disitu.

Cakap jela Miya taknak lagi.

Mata Luna meliar di sekitar dewan itu. Susuk tubuh yang amat disayanginya dilihat.

Khai tersenyum nipis. Sebagai Raja, dia perku berada dengan Raja yang lain. Dan semestinya Luke juga berada disitu..

Happy ending!

Irene yang berada ditepinya dilihat.

'Honey...Bonda harap Irene dapat tamatkannya...Nothing impossible if you believe, honey.'

Rantai loket yang dipakai Irene bercahaya sekejap. Rantai pemberian Luna. Luna tersenyum.

'Because you're Irene Crystal.'



♚♚♚

To Be Continued...

[Edited]

One chapt left




(S1) Phoenix: The Legend Power✔Where stories live. Discover now