Part 10💖

6.8K 258 0
                                    

Zafiey pergi ke sekolah untuk mengajar seperti biasa.Dia menaiki tangga yang menghubungkan tingkat satu hingga tingkat ketiga.Usai sahaja kakinya sampai ke tingkat 3.Dia terus menuju ke kelas 6A1 dan 2.

Sesekali senyumannya juga turut dilemparkan ke arah beberapa kelompok murid yang lalu lalang di lobi kelas tersebut.

  "Assalamualaikum.dan selamat pagi kelas".kata Zafiey.Buku pengajarannya diletakkan di atas meja.

Salamnya bersambut.namun suara isi kelas itu kedengaran seperti sayu di telinganya.Ini mesti ada sesuatu ne.Senyuman terukir di bibir merah.

  "Kenapa sunyi sahaja kelas ne ?.cikgu masuk masuk aja semua pakat diam.Ada masalah?".soal Zafiey.Matanya kembali terhala ke arah murid2 nya.

Keningnya berjongket.Diperhati satu persatu wajah2 murid di dalam kelas tersebut.Ada yang muram..Ada yang ceria semacam.

  "Takde apa cikgu.Cuma kami kecewa..".sahut satu suara garau.Zafiey memandang ke arah tuan punya suara.

  "Kecewa ???kecewa kenapa pula ne ?".soal Zafiey semula.

Tiba2 Nilam berdiri sambil.memandang tepat ke arahnya.

Zafiey menelan liurnya rakus.Mereka sudah tahu ke pasal Dayana?soal hati Zafiey.memang habislah kalau cerita itu tersebar di kawasan sekolah ini.Boleh jadi nama gadis itu buruk.

  "Cikgu.....".seru Nilam.

  "Sebenarnya hari ini kami plan nak tunggu Dayana.Tapi dia dari tadi tak muncul2 lagi.Saya call.dia tak jawab.Saya chat hanya 1 tick sahaja.Cikgu tahu tak dia pergi mana?".soal Nilam.

Dari tadi mencari kelibat gadis yang bernama Ezz Dayana.Namun bayangan tubuh gadis itu tetap tidak muncul.Jangankan bayangan.Batang hidungnya juga tidak kelihatan.

   "Tunggu Dayana?? Kenapa nak tunggu dia pula?".tanya Zafiey pelik.Hairan sungguh...

Reaksi muka geng Riana hanya menayang rasa meluat.Mereka tak kesah langsung pasal Dayana.Sebab sememangnya Ezz Dayana itu musuh utama mereka ! Sekalipun dia mati.Riana takkan ambil peduli.

Bibir merah menyala dek gincu gelap itu tersenyum sinis.

  "Alah...korang peduli apa pasal betina tu.Kalau dah dia tak datang2.Tak muncul2 dari tadi tu.Tandanya dia tak sekolah lah.Ambik cuti..Biasalah..dia kan pemalas..Bangun pun lambat.Dasar lah orang kampung.memang macam tu.So kalau dia mampus pun.Korang kesah apa?badan dia kan.pandai2 lah dia jaga".sampuk Riana.Terjegil mata Zafiey mendengar kenyataan berani mati dari mulut gadis itu.

Tak sangka langsung.Sayang mukanya cantik.Tapi hati dah berulat.busuk betul !.Zafiey tergeleng2.

  "Woiii kau jangan nak masuk campur urusan kitorang k.Aku dan kawan aku tak pernah masuk campur urusan kau.So tolong hormat sikit.Jangan nak tunjukkan sangat akal kau yang terlebih cetek dari segala jenis binatang kat dalam hutan tu.Dah lah cetek..Bahlul.. pendek..Gendut pula tu".jerkah Tynie berani.

Apalagi..suasana kelas itu yang tadinya sunyi kini gamit dengan gelak ketawa besar dari murid2.Zafiey juga tidak ketinggalan.

Mahu terjojol mata cantik Riana.Rakan2nya juga.mengetap gigi menahan geram

What ?! Pendek? Gendut? Berani dia cakap aku macam tu.ujar hati Riana sinis.

  "Sekurang2nya hidup aku lengkap dengan kasih sayang.Thats why aku gendut.pendek.Tapi still aku tetap cantik kan".puji nya sendiri.Apalgi..nak termual mereka mendengar.

Cantik apanya kalau muka macam puteri grabel.Harapkan muka aja tampal mekap tebal.Kata hati Nilam.

Riana bangun sebelum mendekati Tynie.

Cikguku CrushkuΌπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα