Part 35💖

6.6K 269 20
                                    

Hari ini adalah hari yang bersejarah bagi mereka yang bergelar pelajar STPM P3.Kerana hari ini mereka akan memulakan perjuangan selama 2 minggu untuk berperang dengan soalan yang mencabar dan jawapan yang eksklusif.

  "Fuh...bergegar pula badan aku ne hah".kata Nilam.Kedua belah telapak tangannya digosokkan antara satu sama lain bagi mengurangkan rasa dingin.

  "Haah lah.aku pun rasa macam tu.Sedar tak sedar.Sekarang ni kita dah sampai dekat ujian yang terakhir.Selama lebih 1 tahun ne.Aku fikir nak enjoy aje.Sekarang ne rasa pelik lah pula".jawab Tynie yang sibuk menelaah buku di tangan.

Hari ni tanggal 23 Disember.Kertas Pengajian Am.

  "Rasa pelik? Rasa pelik ke rasa sedih ?".soal Nilam.

Soalan itu membuatkan Tynie tersengih.

  "Ehh...hehehe sedih..sorry2".pintanya.

Ekin dan Nura tertawa kecil.Manakala Nilam hanya mengeleng kepala.Sekarang ni mereka tengah melepak dekat surau.

Aip...bukan lepak suka2 okey.Tapi melepak sebab mereka tak mahu mendengar suara2 sumbang sewaktu mengulang kaji pelajaran.

  "Oi cik adik.sudah2 lah tu.sekarang ne masa nak release tension.Tak payah dah tengok2 buku lagi.Otak kita perlukan rehat juga".tegur Nilam.Pandangannya terhala kepada Ekin dan Nura.

Dua ekor ne kalau dah belajar memang tak boleh stop.Lebih2 lagi Ekin tu.Kalau boleh letupkan bom dekat sebelah dia.Baru dia nak menyedar dunia.

  "Sikit lagi ne.Aku tak faham2 dengan skema 2+3 ne..banyak sangat contoh.Aku keliru nak pilih yang mana".kata Nura.Sudah 10 kali  dia menghadap dam baca contoh2 skema itu.Tapi still tak dapat masuk.

Ahhh serabut !!!...

  "Kau ne.kan cikgu dah ajar.Kalau kata kunci dia ada dua.maksudnya skema tu 2+3 atau 3+2.kalau dia minta faktor ataupun langkah ataupun kesan saja.Maksudnya skema dia 5+0..chill lah babe.kau tak perlu fokus graf sangat.Sebab bagi aku yang paling penting kita target markah kat situ dan fulltarget dekat esei 1 dan esei 2.".terang Nilam.

Nura dan Shikin terdiam.Betul juga tu.Emm..Mereka hanya akur dengan jawapan Nilam.Barang2 yang berselerak di atas meja mula di kemas dan disimpan ke dalam beg.

  "Wei...apa lah Ezz buat sekarang ne ehh".soal Nura tiba2 membuatkan ketiga orang kawannya menoleh ke arah dia.

  "Entahlah.tapi aku rasa lah kan.Mesti ezz tengah study hard sekarang ne baca buku nota.Yelah.Kau bukan tak tahu Ezz tu macam mana.Sejak dia berubah ni.Makin rajin dia belajar.Kalah kau dan Ekin".jawab Tynie.

Mereka mengangguk setuju.

  "Betul tu.semenjak dia buang cikgu Zafiey dalam life dia.Dia makin berubah aku tengok.Makin rajin makin pandai".sokong Nilam pula.

Suasana di surau ketika mula kedengaran bingit.Apa tidaknya geng2 entah munculnya darimana tiba2 menerpa ruanga surau itu.

  "Perhh ! Gila ar..aku dah 1000 kali ulang benda ne.Tapi tak dapat apa pun..jangankan ingat.Satu fakta ne pun aku tak faham".ujar satu suara.Nilam dan lain pasang telinga.

  "Maybe otak kau tu tak tajam kut.Lemah lembut.sebab tu kau lembap".sindir suara garau lain pula.

Kedengaran ketawa besar dari suara2 lain.

  "Siapa pula ketawa kat luar tu.Mengilai2 macam langsuir.Sakit telinga aku.Bingit betul".kata Nilam tak puas hati.

  "Entah.diorang tak tahu ke ne surau.asyik betul ketawa2 macam orang gila.Sakit pula hati aku.".ujar Nura pula.

Cikguku CrushkuWhere stories live. Discover now