Part 20💖

6.9K 224 4
                                    

Zafiey membelokkan keretanya ke jalan kiri.Pagar batu yang mengapit jalan ke Vila milik keluarga ayahnya dituju.Beberapa pengawal menyambut mesra kedatangannya.Vila sebesar istana yang mempunyai 4 tingkat itu masih kelihatan sangat cantik.Pagar yang diperbuat dari batu serta bekawat duri mengelilingi sekitar Villa itu.

Zafiey keluar dari kereta Lamborghininya.Dia berjalan menuju ke pintu utama.

"Selamat datang Tuan Muda.Sudah lama rasanya kita ngak ketemu.Tuan baik2 aja ?".sapa Suardi.Penyambut tetamu seawal usia 30 an itu tersenyum memandangnya.

Zafiey membalas senyum lelaki itu.

"Terima kasih suardi.Alhamdulilah saya baik saja.Tak ada sakit pun.Ne awak sihat ke ??yang lain ?".soal Zafiey prihatin.Sempat lagi matanya melilau ke kanan kiri melihat kawasan Villa itu.

Terdapat satu kolam ikan yang agak besar.Mempunyai sebuah patung bunga yang mengalirkan air di dalamnya.Zafiey terpegun.Cantik ! Bila masa nenda nya mengubah suai kawasan villa ini ?

"Baik2 aja kok Tuan Muda..Semua yang ada di sini pokoknya baik baikkan aja.Ini Tuan Muda ke mari tujuannya mesti pengen bejumpa dengan ibu besar bukan ? .".kata Suardi lagi.Zafiey tertawa.Pandai juga mamat indo itu speaking Malaysia meskipun terselit sikit loghat indonya.

"Eya...nenda ada ?? ".soal Zafiey.Suardi mengangguk.

"Ada Tuan..di dalem..masuk aja ke situ.Ibu besar tengah istirahat di kamar tamu".ujar Suardi.Dia mempersilakan Zafiey masuk.Zafiey mengangguk.

"Oraith.Thanks tau Suardi.".kata Zafiey.Dia berlalu masuk.Buka kasut ?? Tak perlu sebab mereka memang dah biasa kekalkan adat barat mereka.Sudah namanya made from Belanda.

Zafiey berjalan perlahan sambil menikmati pemandangan di depan yang menyesakkan matanya.Fav !

"Nenda..."..seru Zafiey.Bahu Datin Sri Licia disentuh.Wanita tua itu mendongak kepalanya dari membaca buku ditangan.

"Ehh Afiey...Cucu nenek".kata Datin Sri Alicia.Pipi Zafiey diraih mengunakan kedua tangannya yang telah mengariskan banyak kedutan2 halus sebelum dicium lembut.

Zafiey turut membalas dengan menyalam orang tua itu.Datin Sri Licia tersenyum.Dia menghulur saja tangannya.Sememangnya perkara baru itu telah menjadi perkara biasa baginya selepas sahaja anaknya Mukhriz berkhawin dengan orang Melayu.

"Nenek sihat ?".soal Zafiey.Dia duduk dihadapan nendanya.Datin Sri Alicia memanggil pembantu rumah yang berpakaian hitam dan bertopi putih untuk menyediakan minuman untuk cucu kesayangannya.

"Sihat..syukurlah..Zafiey ?? Sihat ke ? Ibu dan ayah kamu mana ? Tidak mahu melawat nenda di sini ?.tidak merindukan nenda ?.sudah lama rasanya nenda tidak berjumpa dengan kamu semua"..kata Datin Sri Alicia.Seakan nada merajuk di situ.

Wanita tua yang berpakaian kemas dan anggun itu memandang dalam Zafiey.Betullah Zafiey itu mewaris sangat fizikal ayahnya Mukhriz.Tubuh badan yang sado dan tinggi ,berkulit putih ,hidung yang mancung dan bermata hazel.Semuanya dari Mukhriz yang datangnya juga turut dari dia serta suaminya.Cuma mata bulat serta gigi taringnya sahaja yang mengikut ibunya.Tapi lelaki itu memang sangat tampan !

"Afiey minta maaf nenda sebab lama tak jenguk nenda kat sini.I was apologise for it.Iam busy with my new works.As a teacher..u now ya? Students ,books , mentally..".

"How about ur life before ?? Dont u have a girlfriend ?".tiba2 soalan itu terpacul dari mulut Datin Sri Alicia.Membuatkan Zafiey terkejut.Wow...soalan mengejutkan jiwa dan raganya.Cewah !

"Me ??hahaha..like what u see now.Girlfriend? Tak terfikir oleh Afiey lagi nenda.".jawab Zafiey.Datin Sri Alicia merenung lembut wajah tampan cucunya.

Cikguku CrushkuDonde viven las historias. Descúbrelo ahora