Part 22💖

5.8K 248 22
                                    

Tepukan di bahunya membuatkan Dayana memalingkan mukanya.Muka 'heroin' idaman jejaka melaya itu terhidang di depannya.Senyuman senget jelas terpamer di wajah masing2.

  "Korang ne dah kenapa ? Semacam aja muka tu?".soal Dayana pelik.Dia meletakkan buku KMK di atas meja.

Nilam menjongket keningnya ke arah Tynie.Gadis itu membalas dengan mengenyitkan mata kanannya.Nura dan Shikin pula mengambil tempat di hadapan Dayana.

  "Asal ?" .

Nura memberi signal.

  "Ehemm takde apa lah.Cuma kitorang nampak kereta cikgu Zafiey tu tadi bergula sangat.."ujar Nilam.

  "Haah..dikerumuni oleh berjuta2 semut".kata Tynie lagi.

Dayana terkejut kecil.Peribahasa sesat mana lagi yang kawan2 dia colek ne ?

  "Gula ? Semut ? Aku tak faham lah.cakap yang jelas boleh tak.Ish".Bengang Dayana bila diperakukan seperti itu.Suka cakap setengah2.kerat lidah tu karang.Padan muka.eii..

  "Haih..Kura2 dalam perahu lagi buat2 tak tahu ye Ezz".Nura cuba menebak hati Dayana.

Dayana mencebik.Ne lagi sekor.Tak ada binatang lain ke dia nak pilih.Yang boleh buatkan hati dia nyaman berbunga2.ne tak..Si kura2 itu juga yang dia sebut ?adeh.

   "Tak..sebenarnya korang ne kenapa ? Satu cakap semut.Yang satu lagi kura2.Asal tak babi aja korang sebut .hahaha".ejek Dayana.Boleh pula dia tersebut binatang badan pink bertaring di mulut itu.hahaha

Tynie menepuk bahu Dayana kuat.Mengeringis gadis itu.

  "Serius sikit boleh tak ! ".marah Tynie.Dayana gelak kecil.

  "Lah...aku tak cukup serius ke sekarang ne ?".soal Dayana.Satu persatu wajah kawannya ditilik.

  "Bukan itu yang kitorang nak tahu lah ngek !".marah Nilam.Dayana memandang pelik dengan kening berjongket.

  "Dah tu apa pula yang korang nak tahu ne ? Ish..pening lah otak aku"jawab Dayana.Ekin menjulingkan matanya ke atas.Mata seperti burung hantu itu kelihatan hodoh apabila diputarkan dari atas ke bawah.Eh betul ke ? Ah lantak lah.

Namun seketika kemudian tumbukan kuat dimeja belajar Dayana membuatkan kesemua mereka terkejut kuat sampai terlatah anak2 dara itu.

  "Woii apa masalah kau hah !".herdik Tynie.Wajah Riana yang merah dipandang.What ?! Apa maslah minah ne.Winnie,Amy dan kawnnya yang lain setia di sisi Riana.

  "Kau ne memang perempuan tak tahu malu kan ?! Aku dah ingatkan kat kau.Jangan dekat dengan cikgu Zafiey !tapi kau tak dengar !".herdik Riana.membuatka ramai pelajar berpaling melihat adengan mereka.

  "Kau ne dah kenapa Riana ? Gila ke ?".perli Nilam.Dia bangun melawan pandangan tajam Riana.

  "Kau diam !kau tak ada kena mengena dalam hal ne !".pekik Riana.Nilam merengus kuat.

  "Heyy Ezz Dayana.Tak cukup lagi ke satu lelaki yang 'belasah' kau hari tu.Tak puas ?! Sampaikan cikgu Zafiey pun kau nak rampas untuk jadi pelepas nafsu jahanam kau sendiri !"..Dayana melopong.

  "Kau cakap apa ne ?" Soal Dayana.Dadanya berdegup laju.Pandangan pelik kawan2nya di tidak dihiraukan.

Riana tersenyum sinis.

  "Well kau nak aku ceritakan dari a sampai z ke apa yang terjadi kat kau hari tu ? Ouh ya ! Lupa ..mesti kawan2 kau ne dah terperdaya dengan kau yang bajet alim ne kan.Hahaha".sindir Riana.

  "Apa yang dia maksudkan tu Ezz ? Kitorang tak faham lah".kata Nilam pelik.Mereka berempat memandang wajah Dayana untuk meminta penjelasan.Riana tersenyum menang.

Cikguku CrushkuWhere stories live. Discover now