Part 57💖

5.2K 210 37
                                    

   "Ishhh apebende???....".soal Dayana panjang.Rimas pulak rasanya bila berkali-lali dipandang oleh lelaki senget kat depannya ne.

'Aku dah lah terlewat nak ke interview tu.Boleh pula dia ne nak serabotkan lagi otak aku eiiii'..maki Dayana dalam hati.

Wajah riang Zafiey dipandang semula.

   "Tak sangka saya".kata Zafiey.Dayana mengerut dahi.Tak sangka??

   "Apa yang tak sangkanya??cikgu.kalau cikgu nak mengarut..nanti nanti aje eh.saya ada benda lagi penting nak kena kejar sekarang ne..ok lah bye".tanpa berkata panjang.Gadis itu laju keluar dari kereta Zafiey.Beg tangannya digenggam erat dibahu.

   "Ehh ezzz"..laung Zafiey.Dia menjuling mata ke atas.Aku belum sempat nak kata apa..dia dah blah.Memang lah perempuan ne.Kelam kabut aja.Bebel Zafiey di dalam hati.

.Sebelum matanya mendarat ke arah objek yang terletak elok di atas dash kereta.

Bibir tersenyum penuh makna..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Suasana asing di ruangan itu membuatkan Dayana sedikit gugup.Tangannya terasa sejuk.Dia mengosokkan kedua belah tapak tangannya serentak bagi menghilangkan perasaan gugup tersebut.

Ramai juga calon-calon yang pergi ke temuduga pagi itu.Dia sendiri tidak yakin nama syarikat itu.Tahu-tahu saja tawaran bekerja itu dikirimkan menggunakan gmail kepadanya.Hendak bertanya lebih,dia sendiri teruja kerana memang ini peluang yang ditunggu-tunggu selepas habis belajar.

  "Cik Ezz Dayana Binti Iskandar Dzulkarnain?".laung salah sorang wanita dari muka pintu.

  "Saya....".kata Dayana.Dia berdiri dari duduk.

  "Awak boleh masuk sekarang ye".ujar wanita bekebaya dark blue itu.

Dayana mengangguk kepalanya.Baru saja dia berdiri.Tiba-tiba mindanya teringat satu benda.Matanya membulat.

  "Alamak...mana aku letak resume tu??ya allah".diselongkar pula beg tangannya.Juga tiada !degupan jantung berdetak tambah laju.Ruangan kerusi berderet itu juga dipandang satu-satu.

Pun tiada.Kat mana ne?allah cuai betullah kau ne Ezz ! Kutuknya dalam hati.

  "Cik?"panggil wanita tu semua.

  "Ahh ye??maaf maaf".

  "Cik ada apa-apa masalah ke?".soal gadis itu penuh prihatin.

  "Erghhhh..tak..takde apa"katanya terketar ketar.

  "Kalau macam tu.Cik boleh masuk sekarang".ulang wanita tu semula.Dayana hanya mampu mengangguk lemah.

Redha jelah Ezz...siapa suruh cuai sangat! Dengan langkah lemah dia masuk juga ke ruangan besar itu dengan lafaz bismillah.

   "Silakan duduk".ujar salah satu penemuduga pada hari itu.Terdapat 2 orang lelaki dan 2 wanita diruangan besar dan mewah itu.Dayana duduk segan.

  "Okey..boleh saya mulakan?".soal wanita yang berwajah seperti 30 an.Baju babymilk yang dipakainya serta skirt hitam ketat memperlihatkan dirinya sangat bergaya dan elegan.

  "Sebelum itu tolong bagi saya resume kamu".Dayana menarik nafas panjang-panjang.Bagai dihujung tanduk dia merasakan jasadnya kini..Seram sejuk.sakit sahaja tak terasa.Hanya sakit hati yang dia hadapi kini.Sakit hati dengan kecuaian sendiri.

  "Saya...tercicir benda tu sewaktu nak ke mari cik".ujarnya terus terang.

Orang-orang tadi saling berpandangan sesama sendiri.

Cikguku CrushkuWhere stories live. Discover now