Part 12💖

6.5K 237 1
                                    

Hari ini Ezz Dayana telah dibenarkan keluar dari hospital.Gadis itu dipapah dari bilik wad oleh Umairah sehingga ke kereta milik Ikram.

Puan Sari berpimpinan dengan suaminya di belakang membuntuti langkah Umairah dan
Ezz Dayana ke kereta Ikram.Anak lelakinya itu pula tengah bertelefon dengan Aliff tentang Ezz Dayana.Di tangannya menjinjing barang2 Ezz Dayana.

  "Ezz...Ezz naik dengan abang ehh.Mama dengan abah naik kereta satu.Kami follow kamu dari belakang.Kalau Ezz nak apa2.atau nak berhenti kat mana2.cepat2 bagitahu angah atau kak umairah kamu.Ye sayang".kata Puan Sari.Kepala anaknya yang berbalut tudung hitam diusap2 lembut.

Ezz Dayana hanya mengangguk.Encik Iskandar memandang anaknya dalam.Dia faham dengan reaksi muka itu.Dia hanya mampu mengeluh.

Nampaknya anaknya itu masih trauma.Sampai nak berkata pun dia enggan.Seketika dia terfikir.

Tapi bila dengan Zafiey..Anaknya itu...Entahlah..Pening kepala Encik Iskandar memikirnya.Dia segera berlalu bersama dengan Puan Sari ke kereta Myvi biru miliknya.

Kereta Toyota Vigo hitam putih milik Ikram bergerak perlahan2 menuju ke jalan raya besar.Meninggalkan perkarangan hospital Tunku Ampuah Rahimah Selangor yang ketika itu sedang sibuk menjalankan operasi tugasan mereka seperti biasa.Kereta Encik Iskandar membuntuti dari belakang.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

  "Perlahan sikit Maira.Adik kamu masih tak sihat lagi tu".tegur Puan Sari.Barang dapur yang dia beli di pasaraya Tesco tadi diletakkan di kabinet dapur.

Ruangan teres bentuk Semi D itu sunyi tanpa suara budak2.Mungkin Umairah meninggalkan Mia Qaisarah di rumah mertuanya.Mia Qaisarah merupakan anak sulong Umairah yang berumur 3 tahun.

  "Takpe lah Mama..Ezz bukannya patah kaki ke apa.Cuma lebam aja".ujar Dayana.Pautan Umairah dilepaskan perlahan.

  "Takpelah kak.Ezz boleh jalan sendiri.Kak Maira janganlah risau".kata Ezz Dayana.

  "Betul ne Ezz ? Muka kamu pucat ne.Nanti kak ambilkan ubat"ucap Umairah prihatin.Mukanya jelas menunjukkan kerisauan.Adiknya itu hanya mengeleng sambil tersenyum.

Umairah tahu senyuman plastik itu.Sekadar ingin menyedapkan perasaan hati ibu bapa dan dirinya.

Ikram berdiri tepat di depan pintu.Dia hanya memerhatikan tingkah orang tua dan adik2nya.Kepalanya tergeleng perlahan sambil melihat Dayana.

Gadis itu perlahan2 berjalan ke arah tangga rumah tersebut.Dia merasa dirinya tidak mempunyai semangat langsung pada masa itu.

Air matanya mengalir di tubir sebelum dikesat.Dia mahu kelihatan kuat dan baik sahaja di depan keluarganya seperti dahulu.

Ting..tong... !! ..bunyi loceng dari ruangan tamu membuatkan kesemua mereka berpaling melihat.Ezz Dayana duduk di tangga rumah tersebut.Cuba melihat gerangan manusia yang berkunjung ke rumah mereka.

  "Biar angah yang tengok siapa yang datang".kata Ikram.Dia meletakkan kasut di rak sebelum berjalan pergi ke pintu hadapan.Tombol di tarik.

  "Assalamualaikum..".ucap Zafiey tersenyum.

  "Waalaikumsalam..Eh bro.Masuk2".jawab Ikram.Bahu Zafiey di paut.Zafiey mengangguk.Zacky yang ada disebelahnya sekadar mengikuti langkah kedua teruna itu.

  "Ma..Abah..Cikgu adik datang ne.Sila lah duduk cikgu".kata Ikram.Zafiey mengiya.Zacky memberi reaksi dari mukanya.

  "Owh..lupa kenalkan.Ne kawan saya Zacky.Dia ne pun tolong saya waktu kejadian hari tu berlaku".perkenal Zafiey.Zacky senyum.Ikram mengangguk.

Cikguku Crushkuحيث تعيش القصص. اكتشف الآن