Part 25💖

6K 240 8
                                    

"Sebenarnya kami datang ne sebab ..".agak berjeda situ😂.

Ezz Dayana menelan liurnya.Tangan Ekin dipegang erat disebalik bawah meja itu.Ekin hanya menayanh senyum.Dia tahu apa yang kedua gadis itu fikirkan.

Kejap..Nura kat mana pula?? Time time macam ni lah dia nak jadi biskut oreo.Haih.

Nilam mencucuk bahu Tynie dari belakang.

"Cakaplah cepat ngek"bisik Nilam.Tynie mencebik.Sabar boleh tak! Dia dah lah tengah berfikir macam mana nak susun ayat yang gramatis gitu😂.

"Kami...".

Nilam menjulingkan mata ke atas.Dayana memandang mereka pelik.

"Lembap lah kau ne.Ish..".kutuk Nilam.dia pula yang mengambil tempat di hadapan.Seketika dia berdehem.

"Sebenarnya kitorang ne nak...".belum sempat Nilam bersuara.Sudah ada satu bunyi asing dan agak menjengkelkan kedengaran dari sebelah kanan mereka.

"Well well well..korang masih bernafsu ke nak berkawan dengan budak hingusan ne??dah lah penipu..".kata Riana.Zaza disebelahnya tersengih sinis.

Nilam mengigit bibir.Otaknya berbagi 2 sekarang ne.Sedikit terpengaruh dengan Riana.Namun berat nak sakitkan semula hati Dayana.

"Bukan setakat penipu.Tapi dia tu pun dah kotor.Korang tak jijik ke ??perempuan yang tak ada dara macam tu tak layak jadi kawan korang".ejek Riana lagi.Dayana merasa tubir matanya panas.

Ya allah..kukuhkan lah hatiku menerima nista dan caci dari mereka2 yang terpilih untuk mengujiku ya allah.Doa Dayana.

"Boleh tak kau stop sakitkan hati Dayana ?!hah ! Tak puas lagi ke.? Kau ne memang busuk hati lah".marah Tynie tiba2..Marah pada Dayana tadi berbalik semula ke arah Riana.

Well victim is victim😏..

"Wow..tadi kemain korang bertiga maki si bahlul tu.Sekarang ne dah taubat balik?? Very invesible.I tabik pada korang.Kawan tetap kawan kan.Walaupun kawan tu dah di tebuk oleh tupai kotor.hahahaha"..sindir Riana lagi.

Beberapa pelajar yang ada di kawasan otu berbisik bisik..Asyik2 membawang ! Jawab exam nanti hah lukis gambar bawang dekat kertas jawapan masing2.

Ekin diam seribu bahasa.Tak perlu dia bertindak.Sebab dia tahu apa yang bakal jadi sebentar saja lagi.

"Kau tu yang kotor.Sebab apa?? Dah lah tak sedar diri kau tu pendek.Gemuk..Lepas tu ada hati nak kata orang.Hati tu kalau bersih tak apa juga.Ne berbakul bakul najis yang berlonggok dalam hati kau.Memang sesuai sangat lah kau digelar manusia gemuk ala2 najis gitu"..Jawapan dari suara belakang itu mengejutkan mereka.

Kelihatan Nura dengan penuh bergaya berjalan menuju ke arah mereka bersama buku di tangan.Dia kemudiannya tersenyum sinis.

Merah padam wajah Riana.

"Why ??marah ke ??lah aku baru cakap sikit camtu pun dah nak marah.Isk isk isk.Dasar hati tisu..cakap sikit dah koyak.Nasib baik bibir tu tak koyak sebab ngumpat orang..tapi kalau kau nak.Aku boleh tolong koyakkan"..ujar Nura lagi.Mereka bertiga berdiri di hadapan Ekin dan Dayana.

Dari tadi dia perhati lagak Tynie dan Nilam.dan dia pasti yang kedua insan itu telah memaafkan perilaku Dayana.

"Kau cakap tak serupa bikin..Kau fikir aku takut dengan korang ke walaupun lorang dah kumpul 5 orang semula.".kerana geram Riana tidak sedar yang lidahnya terbelit untuk satu perkataan.

"Lorang pun boleh.hahahaha".ejek Tynie.ketawa besarnya diikuti oleh yang lain kecuali Dayana.

Riana mengerigitkan giginya.Zaza menjeling tajam.Winnie pula hanya berpeluk tubuh.Amy dengan gayanya sendiri.

Cikguku CrushkuWhere stories live. Discover now