Part 34💖

6.5K 285 22
                                    

Fikirannya terasa runsing tika itu.Pilihan masih belum dilakukan.Sama ada dia perlu memilih botol mineral di tangan Rayyan.Ataupun meminum sahaja air yang ada dekat Zafiey.

  "Errr.....guys..".seru Dayana perlahan.Disebabkan tidak tahu membuat pilihan yang tepat.Nama kawan2nya pula yang diseru.

   "Ya Ezz.."jawab Ekin.

Rayyan dan Zafiey masih saling berpandangan.Zafiey seperti budak belasan tahun ketika itu.Kerana perangainya yang tiba2 sahaja berubah.

   "Apa aku nak buat ne?".bisik Ezz Dayana.

Nilam mencuit lengan Tynie.Tynie mengangguk faham.Nura yang berada di sebelahnya menjongket bahu.

  "Errrr macam mana ehh..aku pun tak tahu Ezz.itu terserah kau aja nak ambil yang mana".kata Ekin.

Ezz Dayana kembali memandang wajah Rayyan dan Zafiey.Bebola matanya menyapu kedua wajah kacak mereka.Satu rakan yang baru dia kenali selama 3 minggu dia di Smk kuala Lumpur.Tetapi amat baik melayannya.Yang satu lagi bekas guru yang mengajar dia di sekolah ini.Baik tetapi menjengkelkan hati.Dan sebab dia juga hati gadis itu terluka dan selalu berendam air mata.

  "Aku yakin dengan apa yang aku buat".katanya perlahan.Nafas ditarik dalam dan keputusan telah dibuat.Tangannya mengapai satu botol air dekat salah satu tangan yang menghulurkan.

Pemuda itu tersenyum manis.

  "Thanks Rayyan"kata Dayana.Dia buat tidak tahu riak muka Zafiey yang telah berubah.

Terkilan agaknya kerana Zafiey memilih air yang diberi Rayyan berbanding dirinya.

  'Sabar Fiy..Sabar..Kau kena tabah.Lagipun kau yang memulakan semua ni.Jadi jangan salahkan Dayana'.bisik hati Zafiey.

Dia cuma mampu mengukir senyuman palsu.Wajah rayyan yang senyum kepadanya tidak di balas.Senyuman itu seolah2 mengejek dirinya kerana tidak berjaya menarik hati Dayana.Dia kalah dengan lelaki yang muda 5 tahun darinya !

  "Most welcome Ezz...anything for you".kata2 itu seperti membakar hati Zafiey.

Dayana senyum manis.Nilam dan lain hanya mengigit bibir.Pelajar2 di kelas itu juga mula bersurai apabila loceng rehat dibunyikan.

  "Ehh...lupa pula kitorang tanya kau Ezz..kau datang kat sini sebab apa?".Tynie cuba mengamankan keadaan yang sedikit tegang.

Dayana meneguk air mineral di tangannya sedikit.

  "Aku datang sebab nak lengkapkan dokumen hari tu.Aku lupa nak minta surat pengesahan dari pengetua".jawab Dayana.

Nilam melongo faham diikuti oleh rakannya yang lain.

  "Bukan hari tu dah lengkap ke ezz ?..dan yang err kawan kau ne pula siapa?".soal Nilam malu2.Dayana pandang Rayyan yang beri senyuman kepada Nilam.

  "Ohh ye.lupa pula aku kenalkan dia me dekat korang.Emm ni kawan baru aku..Nama dia Rayyan..Dia pun seumur dengan kita tau.dan Rayyan.yang me pula kawan2 baik saya.Nilam.Tynie Ekin dan Mura".terang Dayana.

Rayyan mengangguk.Nilam mengukir senyuman.Err hensem pula mamat ne.Hahaha..

  "Oh..hai Rayyan.".kata Nilam sambil melambai kecil ke arah rayyan..Lelaki berbaju kolar hijau emerald itu tertawa kecil.

Tynie dan lain mula naik menyampah.Kemain lagi minah sekor ni eh.Tak pernah2 mengedik dengan lelaki sampai begitu.

  "Jangan MENGEDIK".bisikan Tynie tu melekat kuat di saraf telinga Nilam.Muka toya dipamer.

Kuang hajo punya kawan ! Bukannya nak saport dia.Lagi nak merendahkan.Jilake..Orang ne tolong ar member.Jarang2 tw dia nak usha lelaki luar dan dalam ne.Ehh ?

Cikguku CrushkuWhere stories live. Discover now