something to be told!

25K 565 111
                                    


Some reader punya perangai,

I need to clear,

Saya tak faham lah dengan sesetengah reader ni, korang memang baca cerita penulis-penulis amateur macam kitorang ni cuma untuk menghentam saja ke? Aku duk perhati je beberapa orang ni. Ada yang setengah aku buka profile dia dan aku jumpa not only me yg kene hentam ada lagi book org lain. Lagi2 yang baru nak menulis.

Look, kalau korang rasa tak faham dan menyampah baca cerita author yang acah nak menulis bahasa english tapi kelaut macam saya( sye mengaku saye tak fasih english) ni takyah semak nak baca pergi baca book orang lain yang hebat hebat sana tu. Sebab saya bukan hamak sgt nak reader ( macam awak).

Lagi satu pasal typo, come on nobody was perfect dear. Memang typo akan jadi dekat siapa siapa je yang jenis menaip macam kereta F1 and me one of them. Bukan je kt wp tapi kekadg mase ber-whatsapp pun aku typo. It's common mistake yang aku rasa tak perlu lah kau nak jadikan satu masalah besar pun.

Pengunaan bahasa melayu yg pelik, 😂 for me tak pelik lah. Aku rasa wattpad ni urban page, so anggap je lah bahasa melayu aku tu bahasa melayu urban.

Okay macam ni lah aku nak cakap, kalau korang rasa tak boleh nak baca and go on dengan cerita cerita yang aku buat boleh berhenti baca dan buang je dari library korang. Itu yg the best thing kot yang aku boleh suggest. Bukan apa bila dtg sejenis manusia yg suka hentam macam ni, it's make me feel down honestly. Dan kuat untuk buat aku tutup terus app wattpad ni.

Aku betul tak faham jenis reader yang suka hentam english, typo and so on, ni. Why not you just read and selami kisah daripada cerita itu. Just enjoy your reading without any complaining. Mengecewakan lah korang ni ( not all just some ) I'm enjoy during writing my story tapi bila mcm ni... hurh, cerita ni semua datang dari hati saya tau.

Saya memang tak perfect. Kalau saya ni perfect saya tak payah nak buang masa up karya saya kat sini baik saya hantar dekat mana mana publisher, boleh buat duit. Dari saya bazir masa saya dekat sini. Tapi tak, saya tak fikir tu semua. Yang saya fikir saya dapat release stress dgn menulis at least. Besides ini hobi saya, menulis dan berkarya.

Penulis wattpad ni bukan profesional author ye reader ku. Kami cuma amatuer author yang mengisi masa lapang dengan menulis dan berkarya.

Jangan harapkan kesempurnaan sebaliknya terima kelemahan yang ada pada kami. Sebab kalau kami hebat dan tak ada kesalahan langsung kami dah tak ada dekat sini, kami dah publish buku sendiri dan jadi sebahagian penulis terkenal malaysia ni 😂 at least lah.

Masalah betul dengan profesional judge wannabe! 😂

Selain menjadi seorang author saya juga menjadi seorang full time reader. Dan aku jumpa macam macam kesalahan dari segi penulisan ( pasni ada la ni yg ckp 'ek eleh ckp kt org, kesalahan dkt diri sendiri tak sedar' baca dulu smpai hbis boleh tak 😡) sampai kesalahan tu teruk gila smpai aku dua tiga kali baca nak faham, tapi jalan ceritanya menarik. Menarik sgt smpai aku tak boleh berhenti dri membaca ( mostly yg ada kt library aku ) aku tak rasa pun nak hentam, nak judge tulisan dia. Sebab aku enjoy membaca, biarpun aku cuba dua tiga kali nak faham. Dan aku juga tahu dan faham mereka mencuba dan belajar mcm aku juga. Cuba korang fikir dgn komen negatif ingat author ni ada hati lagi ke nak continue. Let me tell you, indeed, thughly No okay NO!

Okay lah malas nak membebel dah, sebab aku memang tak ada mood sekarang. Untuk yang masih lagi nak membaca jasminn dan karya aku yg lain teruskan, bagi yang rasa fed up atau menyampah boleh buang terus karya aku dari library korang

Khas untuk reader yang suka komen negatif pada karya orang!

Aku ada screenshot yg selalu sgt komen negatif, ingat nak tunjukan dkt sini. Tpi bila fikir blk tak payah lah sebab aku bkn jenis yg suka hentam org, jatuhkan org. Please grow up, mature sikit ye.

Kau yg nak serius sgt dekat wattpad ni, mmg kehidupan kau serius je ke dekat luar?

Seriously menyedihkan!

J A S M I N NWhere stories live. Discover now