BAB 14 - KISAH CIUMAN PERTAMA!

29.8K 870 17
                                    

          Aku dapat rasakan yang pernafasanku semakin sesak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

          Aku dapat rasakan yang pernafasanku semakin sesak.  Begitu juga dengan dengupan jantungku yang semakin laju.  Afiq Khairul yang semakin dekat itu membuatkan aku terasa nak menangis lagi.  Seram weh!

          "Jangan dekat!" tegahku sambil menolak tubuh Afiq Khairul yang semakin mendekat itu.

          Serius, betapa sakitnya hati aku sekarang ni.  Tak cukup-cukup lagi ke? Sudahlah tadi dia ambil kesempatan, dia nak buat apa lagi ni? Bentakku dalam hati.

          Saat ini, Afiq Khairul betul-betul berdiri di hadapanku.  Jarak kami yang terlalu dekat ni membuatkan bulu romaku meremang tegak sekali lagi.  Aku bertambah kalut apabila tangan Afiq Khairul naik ke pipiku.

          Tapi, dengan kekuatan yang ada... Aku tolak tubuh Afiq Khairul.  Jangan dekat!

          "Kau..." Aku tidak dapat meneruskan ayat yang seterusnya apabila melihatkan panahan mata Afiq Khairul yang sangat tajam itu.  Tajam weh!

          Aku ketap bibirku.

          "Ab... Abang jangan nak mengada-ngada! Bukan abang kata yang kita hanya berlakon dan buat haluan masing-masing ke lepas kahwin ni? Tapi, kenapa abang berkelakuan pelik macam ni?" bisikku dengan nada geram.

          Tapi, Afiq Khairul hanya buat muka selamba.  Kemudian, tersenyum sinis kepada aku.  Biarpun dia tersenyum macam tu, terserlah lesung pipitnya yang menawan itu.  Buat sedetik waktu, aku terkedu!

          Lantas aku gelengkan kepalaku berkali-kali dan pejamkan mataku rapat-rapat.  Leha, kuatkan iman Leha, kuatkan iman! Jangan cair dan tergoda dengan senyumannya tu! Jeritku dalam hati.

          Dengupan di dadaku semakin mengila.

          Dup dap, dup dap, dup dap... Dengupan jantungku seperti bunyi engine kereta api.  Kuat dan laju!

          Apa kena dengan aku ni? Kenapa aku rasa sukar untuk bernafas? Aku rasa seperti ada yang himpit dadaku sekarang ini? Bisikku lagi.

          First time aku berada dalam situasi gila macam ni.  Tetapi, mataku terbuka luas apabila merasakan jari-jemariku digenggam erat.  Aku mendongak dan pandang Afiq Khairul semula.  Ketika ini, Afiq Khairul melihat aku dengan renungan mata yang redup dan sukar ditafsir oleh akal fikiranku.

          Mataku tidak berkelip.

          "Leha..," panggil Afiq Khairul dengan nada sedikit berbisik.  Bayangkan, dahlah suaranya jenis yang garau dan deep...

          Aku takut!

          Akhirnya, setelah sekian lama menahan perasaan sakit hati serta perasaan takut dengan situasi pelik ni... Aku menangis teresak-esak di situ.  Menangis macam budak kecil yang kehilangan ibu di pasar raya!

BOS A.K.A SUAMIKUWhere stories live. Discover now