BAB 19 - LEHA COUPON!

20.5K 746 14
                                    

          Usai menunaikan Solat Isyak, aku kemas bilik ala kadar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

          Usai menunaikan Solat Isyak, aku kemas bilik ala kadar.  Sekadar merapikan katil yang sedikit berselerak serta alat solek yang tak tersusun di atas meja mekap.  Setelah berpuas hati, aku capai tudung yang tergantung di belakang pintu bilik kami tu.

          Nak ke bilik Adila!

          Sejak petang tadi, aku perasan yang Adila lebih banyak termenung.  Dia ada masalah ke? Bisikku dalam hati untuk kesekian kalinya.

          Aku tarik nafas dan menghembusnya perlahan.  Apa-apapun, lebih baik aku bertanya kepada tuan punya badan sendiri.  Aku tutup pintu bilik kami dan melangkah ke bilik Adila.

          Apabila sampai, aku ketuk pintu biliknya perlahan.

          "Adila," panggilku sambil menekapkan telingaku ke pintu biliknya.

          Tiada sahutan dari dalam.  Sunyi!  

          "Adila," panggilku sekali lagi.

          Tetap tiada sahutan daripada Adila.  Senyap.  Aku garu kepala yang tak gatal.  Erm, barangkali Adila kat bawah kot

          Tekaku lalu berura-ura untuk melangkah pergi dari situ.  Tapi, tiba-tiba pintu biliknya terbuka luas.  Adila muncul dengan mata merah.  Dia macam baru lepas menangis! 

          Aku terbungkam.

          Aku jarang tengok Adila ni menangis.  Sesekali saja sebab dia ni jenis yang happy go lucky.  Sentiasa ketawa dan kuat menyakat.  Kalau nak tengok Adila menangis pun, kau bawa dia nonton movie sedih!

          Aku kerutkan keningku.  Siapa yang buat Adila menangis? Siapa?! Kalau aku tahu siapa yang buat Adila menangis, aku akan sekeh-sekeh kepala orang tu!

          Berani sungguh orang tu buat Adila menangis! 


۞⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰♥۝♥⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰⸰۞


          Aku tersedar daripada tidur yang lena.  Aku perhatikan sinaran matahari yang mula menerobos masuk melalui langsir bilik kami ni.  

          Aku alihkan tangan Afiq Khairul di pinggangku tu.

          Sejak kebelakangan ini, setiap kali aku tersedar daripada tidur... Mesti Afiq Khairul jadikan aku macam bantal peluk dia!


'Abang cuma nak tolong Leha.  Bukan Leha takut ke kalau terhimpit abang lagi? Jadi, ini je satu-satunya jalan penyelesaian yang abang dapat fikir.  Kalau abang peluk Leha time tidur... Confirm, Leha takkan 'gundah-gulana' lagi.  Tengok, betul apa yang abang cakapkan.  Sekarang, sopan je Leha tidur dalam pelukan abang.'

BOS A.K.A SUAMIKUWhere stories live. Discover now