BAB 59 - I MISS HER!

16.7K 545 64
                                    

          Sebulan sebelum kemunculan Sofea

ओह! यह छवि हमारे सामग्री दिशानिर्देशों का पालन नहीं करती है। प्रकाशन जारी रखने के लिए, कृपया इसे हटा दें या कोई भिन्न छवि अपलोड करें।

          Sebulan sebelum kemunculan Sofea... 

          Hari minggu, hari cuti bagi sesetengah orang.  Apalagi yang kerja office hour ni.  Begitu juga dengan Amin.  Dengan kesempatan yang ada... Lepas Solat Subuh tadi, Amin sambung tidur.  Nak rehat sepuas-puasnya!

          Tetapi, lenanya terganggu.  Dia terjaga daripada tidurnya apabila pintu biliknya diketuk dari arah luar.  Kuat pula tu!

          Amin celikkan matanya lalu menoleh ke arah pintu bilik.  Dengan dahi berkerut, dia bangun dan segera melangkah ke arah pintu lalu memulas tombol pintu biliknya itu.

          Apabila pintu bilik di buka luas, Fauzan berdiri di hadapannya dengan muka innocent.  Seolah-olah perbuatannya menganggu tidur orang lain ni adalah perkara biasa baginya saja!

          Fauzan adalah Site Safety Supervisor dan merupakan rakan sekerja dan juga rakan serumahnya.  Orangnya peramah dan murah dengan senyuman.  Tapi, kadang-kadang... Terlebih peramah!

          "Memandangkan esok Public Holiday, jom jalan-jalan.  Apa kata kalau kita ke Sandakan, nak tak?" tanya Fauzan dengan muka excited habis!

          Amin diam.  Kemudian,  tayang muka selamba saja.

          "Bila kau terfikir idea nak ke Sandakan ni?" tanyanya kepada Fauzan.

          Ini disebabkan, Amin dah kenal sangat dengan perangai Fauzan ni... Suka buat keputusan last minute!

          "Baru je tadi. Tetiba teringin pula nak jalan-jalan ke Sandakan.  Kau tidak pernah ke sana kannn? So, let me jadi tour guide untuk kau.  Amacam?" soal Fauzan lagi.

          Amin menyandar di pintu dan kemudian melihat Fauzan dengan kening terangkat sebelah.  Lama dia renung Fauzan dengan riak muka curiga.  Apasal kelakuan Fauzan ni nampak macam kekok sikit?  Lagipun, kenapa tetiba nak jalan-jalan ke Sandakan? 

          Amin menyandar di tepi pintu seraya berpeluk tubuh.  Pelik!

          Fauzan tersengih-sengih.  Tidak lama lepas tu, dia lepaskan keluhan berat dan kemudian mengangkat kedua belah tangannya.  Surrender!

          "Sorry.  Aku tidak pandai berlakon.  Hehe...  Sebenarnya, boss yang suruh.  Boss puas hati dengan kerja kau.  Jadi, boss WhatsApp aku semalam... Supaya bawa kau jalan-jalan.  Tawau atau Sandakan.  Cuti-cuti gitu..." Fauzan tayang gigi sambil tersengih-sengih.

          Dengan selamba juga, Fauzan masuk ke dalam bilik Amin lalu menyandar di meja kerja Amin tu.  Sekilas pandang, dia perhatikan drawing yang terbentang luas di atas meja tu.  Kemudian, melihat Amin semula.

BOS A.K.A SUAMIKUजहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें