BAB 21 - CUAI!

24.5K 715 19
                                    

          Aku pandang katil tersebut dan terus melepaskan keluhan kecil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

          Aku pandang katil tersebut dan terus melepaskan keluhan kecil.  Haaa... Buat spoil mood aku saja!

          Terbatal hajat aku nak buat gaya macam Adila.  Aku nak juga berguling-guling di atas tilam tu!

          Tapi, macam mana aku nak berguling-guling kalau ada tuala berbentuk angsa dan kelopak bunga ros tu di atas tilam? Jadi, aku terpaksa batalkan hajatku itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

          Tapi, macam mana aku nak berguling-guling kalau ada tuala berbentuk angsa dan kelopak bunga ros tu di atas tilam? Jadi, aku terpaksa batalkan hajatku itu.  

          Aku hanya duduk di birai katil, membuka tudungku dan segera mengikat rambutku menggunakan hair clip saja.

          Lengan bajuku, aku lipat hingga ke paras siku.  Aku ambil bagasi dan letakkannya di depan almari.  Kemudian, membukanya dan menyusun pakaian-pakaian kami ke dalam almari tersebut.  Biar nampak kemas dan tersusun rapi.  Senang kalau nak ambil pakaian nanti! 

          Selepas itu, aku susun barang-barang lain seperti alat solek, losyen, gel rambut dan sewaktu dengannya itu di atas meja mekap.  Barang-barang mandian pula, aku susun di bilik air.  Done!

          Setelah selesai mengemas apa yang patut, aku berdiri semula di tepi katil.  Pasangan tuala berbentuk angsa tu, aku ambil dan letak di atas meja mekap saja.  Yang satu hadap ke kanan, satu lagi hadap ke kiri.

          Aku lastik kepala angsa yang menghadap ke sebelah kiri tu.  Siang-siang dah gedik.  Apasal nak kiss-kiss atas tilam tu tadi? Mengada-ngada!

          Kelopak bunga ros tu pula, aku kutip satu-persatu...

          "Apa kebendanya letak kelopak bunga ros atas tilam? Tiada benda lain ke diaorang nak letak? Cubalah letak coklat ke? Keropok ke? Buah-buahan ke? Ada juga faedahnya, boleh buat makan.  Ini tidak, kelopak bunga ros juga yang jadi pilihan!" bebelku sendiri sambil mengutip kelopak bunga ros tersebut.

          Bukannya aku tidak bersyukur, aku bersyukur sangat.  Alhamdulillah.  Tapi, kalau dibagi pilihan... Aku lebih suka kalau letak makanan.  Kenyang!

BOS A.K.A SUAMIKUWhere stories live. Discover now