Day 23 - Antara hari paling bersejarah

51 3 5
                                    

11 minit beberapa saat. 

Kemudian kalah Squad Mobile Legend aku dalam MyStay@HomeChallenge peringkat KL.

Lawan dengan Majlis Belia Kawasan Lembah Pantai. Bunyi macam selenge je team diorang, tapi masing-masing dalam tu pro weh.

Yang paling aku tak boleh blah, dari 32 matches pukul 10 pagi, match kitrog jugak yang diorang nak LiveStream. Seram sejuk tangan pegang handphone pagi tadi. Dah la first ever public tournament!

Sebab kalah cepat, dapat la aku join meeting kerja! hahaha.. Hikmah beb walaupun aku bagitau boss kata aku tak dapat join sebab ada hal. Kemunculan aku menyelamatkan air muka aku di hadapan rakan-rakan yang lain. kikiki.

Eventhough game tu berlaku waktu pagi, tapi perasan 'surreal' tu sampai ke petang. Hahaha.. Aku sendiri tak percaya apa yang telah aku buat. Ia bermula dengan satu tweet yang lalu lepas tu terus aku rt dan tag 2 member aku yang selalu aku main Mobile Legend bersama. Dan berlakulah hari ini.

Eventhough match tadi memang one-sided (sebab lawan memang pro ML) tapi experience thought us a lot. Terutama bab cuak tu. Serius. Aku pergi interview kerja pun tak cuak macam tadi. Cuak sebab ada Live Streaming sebenarnya... hahaha.. 

Kerja pun aku tak buat sangat. Petang pula aku isi dengan mewarna (cool down mental dan dapatkan balik fokus) dan start record game untuk next youtube upload.

Then betul-betul masa maghrib.. aku buat satu lagi perkara.

Aku create FB Page Simon Malik.

Jemput la like dan follow ye? Aku bubuh link kat bahagian comment dan juga di bawah.

Tapi ni plain text la, korang kena copy dan paste link dalam browser

https://bit.ly/SimonMalikPage

Malaysian Covid 19 as of 1700 9 April 2020
Cases : 4228 (+109)
Death : 67 (+2)



Liku-Liku PKPWhere stories live. Discover now