Bab 4.

19.8K 526 40
                                    

" Apa nak jadi dengan kau ni, Danial ? " tanya Kamal dengan muka yang bengis.

" Apa nak jadi dengan aku? Dia milik aku, Kamal. Kau kena ingat tu. " balas Danial yang kelihatan berang dengan soalan Kamal.

" Aku milik kau? Pergi mampus! " balasku dengan muka yang merah padam kerana marah.

" Jaga bahasa kamu Munirah! " bentak Danial.

" Oh, pandai pulak nak marah. Habis tu kau sentuh aku sampai buat tanda dekat leher aku ni dah kenapa? Tak kurang ajar?! " tanyaku hampir separuh menjerit.

Danial memandang aku seperti aku yang bersalah. Telinganya merah mungkin kerana menahan marah. Baru sahaja dia ingin membalas kata-kataku, Cikgu Kamal segera menyampuk, " Sentuh? Tanda dekat leher? Apa yang kau dah buat, Danial? Kau ada otak tak?! "

Danial memicit-micit kepalanya tanda pening. Tidak tahu mahu menjawab persoalan yang diberikan oleh Kamal itu. Memang betul dia sentuh Munirah tapi selagi tak buat perkara yang melampaui batas, kiranya okaylah, bukan?

" Ya, aku ada. Aku cuma... " Belum sempat Danial membalas, kata-katanya telah dipotong oleh Kamal.

" Cuma apa? Dia masih remaja, Danial. Kau carilah perempuan lain. Aku merayu dengan kau. Dia nak ada kehidupan dia sendiri. " kata Kamal.

" Munirah, ambil baju kamu dan pakai sekarang. Saya harap kamu fahamlah apa yang saya maksudkan dan saya sendiri akan hantar kamu dekat rumah kawan kamu. Cepat. " sambungnya lagi.

Aku mula merona. Kesal sungguh aku bila tidak mengambil apa-apa untuk melindungi pahaku yang tidak terlindung dengan kemeja Danial. Aku terus memakai baju dan ambil barang-barang lalu berjalan ke luar rumah untuk mengikuti Cikgu Kamal. Memang aku tak mahu toleh belakang langsung. Aku sedar yang dia ada panggil aku tapi aku tidak mengendahkannya. Tak selamat aku kalau duduk lama-lama dengan dia. Sekarang aku selamat kerana Cikgu Kamal datang tepat pada waktunya.

" Kamu okay tak ni, Munirah? " tanya Cikgu Kamal selepas kami berlalu dari kawasan kediaman Danial.

" Saya rasa okay buat setakat ini sahajalah. Saya takut Cikgu. " balasku sambil memejamkan mataku perlahan. Stress.

" Cikgu minta maaf bagi pihak Cikgu Danial. Dia memang macam tu. Dia tu memang miang semacam bila dengan kamu. Tapi, itulah dia. Bila dilarang, makin berani. Cikgu minta maaflah ya. "

Cikgu Kamal membuatkan aku rasa bersalah semacam bila dengar pernyataan dia tapi, entahlah. Hati aku macam tak nak maafkan Danial sebab dia dah menyakitkan hati aku.

" Cikgu tak perlulah nak minta maaf dekat saya sebab bagi saya, maaf cikgu tiada gunanya bagi saya. Minta maaf bila perlu sahaja. Cikgu langsung tak bersalah. Dia tu memang miang. " kataku namun apabila aku mengucapkan ayat yang terakhir itu, aku dengan sedaya upaya cakap dengan nada yang perlahan supaya Cikgu Kamal tak dengar. Takut dia marah sebab Cikgu Danial kawan baik dia.

Dia tergelak kecil. Maybe dia dengar? Hah, mampuslah kau Aira Munirah! Jerit aku di dalam hati.

" Cikgu dah cakap. Dia tu memang gatal dengan kamu seorang sahaja. " kata Cikgu Kamal lagi.

Aku memilih untuk mendiamkan diri. Hati kecilku menjerit yang Cikgu Kamal ini pun lebih kurang sama macam Danial. 

" Ha, dah sampai. Esok kamu tak perlulah datang ke sekolah ya. Cikgu dah maklumkan pada guru kelas kamu tentang ketidakhadiran kamu. Jaga diri dan selamat tinggal. " katanya dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir.

Aku hanya menganggukkan kepala dan tersenyum kecil ke arahnya lalu masuk ke dalam rumah Hana. Hana juga merupakan kawan baikku. Dia menyapaku lalu membawaku masuk ke dalam bilik yang telah dia sediakan. Aku hanya mengangguk mendengar bebelannya dan dia membiarkan aku untuk membersihkan diri. Aku masuk ke dalam pancuran air dan mula mengambil span yang telah aku saluti dengan syampu susu kambing.

Aku sental dan gosok bahagian yang Danial noda sampai tanda itu terhasil dengan kuat. Biarlah merah, asalkan hilang. Desis hatiku. Semakin aku gosok, semakin sakit rasanya di tempat yang diberikan tanda itu. Tetap tak hilang tanda itu.

Aku mendengus lalu menyapu bahuku dengan syampu susu kambing itu dengan lembut dan teratur. Setelah itu, aku mengambil syampu yang berperisa epal untuk meletakkan dan menggosokkannya di rambutku. Aku bilaskan air ke seluruh badanku. Setelah itu, aku keluar dengan memakai baby tee dan jeans yang berwarna putih. Aku ke arah ruang tamu dan disambut oleh mama Hana, Hana dan adiknya, Ella.

" Cikgu Kamal cakap kau tak sihat. Kau dah okay, ke? Sebab kulit kau nampak pucat. " kata Hana risau.

" A'ah. Muka akak pucat macam hantu Ju On. Takut Ella nak pandang akak. " tambah Ella lagi.

Aku mula menunjukkan demonstrasi membuat wajah Ju On. Mulut dibuka secara perlahan dengan bunyi yang menakutkan lalu menganga luas. Mama Hana hanya mampu ketawa dan Ella mula menyorokkan wajahnya di sebalik bantal. Aku hanya mampu tersengih.

Haih. Alangkah indahnya jika Danial tak wujud dalam hidup aku, kan? Menyusahkan betul! Gerutuku di dalam hati.

******

" Celaka, Kamal! Sial! " jeritku lalu membaling semua barang ke seluruh arah.

" Hey, Danial. Rilekslah. Kau tak patut buat dia macam tu. " balas Kamal dengan tenangnya. Langsung tiada hati mahu menyakitkan perasaan Daniel ketika itu.

" Kau tahu tak yang kau kacau line? Kalau tak, aku dah lama claim dia jadi milik aku. " balasku lalu menjambak rambutku dengan penuh rasa amarah. Mungkin Danial nak jadi hulk?

" Weh bro. Kenapa kau tak ambil je perempuan yang seumuran dengan kita. Banyak yang badan mantap punya, ada big ass and big tits. Aku pasti kau akan nikmat habis. " kata Kamal lalu mula tersenyum nakal.

" Dia special. Lain daripada yang lain. Dia sempurna. Big ass? Big boobs? Aku takkan tergoda langsung. Walaupun badan dia tu tak ada lah sebesar perempuan yang matang kat luar sana, dia tu dah mampu membangkitkan nafsu kelelakian aku. Lagi nikmat, tau tak? " balasku sambil tersenyum sinis.

Kamal mula tersenyum sumbing. Apa dah kalau nakkan barang saje? Yang penting hati. Segala-galanya hati. Tak lama lagi. Hanya 5 hari saja pon. Sabar Daniel, sabar. Tak lama lagi kau akan memiliki tubuh badannya dan mungkin hatinya. Siapa yang tahu, bukan?

******

" Kau dah kenapa? Pening semacam je aku tengok. Ada benda buruk jadi dekat kau ke? " tanya Hana.

" Hm. " Aku hanya mengumam sahaja. Tiada mood mahu menjawab pernyataannya lagi.

" Okay. Erm, birthday party tu kau buat dekat Pantai Peru Akasia, kan? Kau dah decide nak pakai baju apa? " tanya Elly lagi.

" A'ah. Baju? Entahlah. Gaun? Kebaya? Baju kurung? Baju formal? Haih. Malas aku nak fikir. Buat semak otak. Lama lagi okay birthday party tu. " balasku acuh tak acuh.

Dia hanya memandang aku sekilas lalu menyambung baca novel. Sesekali tersenyum, lalu tertawa seperti pontianak yang mahukan anak. Pelik sekejap dengan dia ni. Saja mahu melihat apa yang dibaca lalu aku mula menjengukkan kepalaku. Aku pandang dan terus masuk bilik. Dia novel dewasa rupanya. Rupanya dia diam-diam ubi berisi.

Aku melelapkan mataku dan tiba-tiba tayangan tentang kejadian pagi tadi terlintas di mindaku. Sungguh aku berang dengan perlakuannya. Caranya menyentuh aku sehingga membuatkan hatiku bergetar. Rama-rama di dalam perut mula berterbangan tatkala dia melakukan perkara tersebut. Tak tahu kenapa. Hanya perasaan itu dan perasaan takut itu hadir. Tapi, aku tetap marah dengannya.

Lebih baik aku tidur. Mana tau aku daapat melupakan perkara tersebut buat seketika. Semoga aku lupa. Kalau tak, jangan salahkan aku kalau mata dia lebam esok.

****

A/N: This part done edit leiii! Idk berapa bab nak pub ekceli. Tgklh suasana hati I cemana. hehehe😂

Yang penat tunggu cerita ni update bolehlah baca cerita baru I,

Payung | Taehyung BTS

Kalau baik hati, boleh vote sekali cerita tu.

Apa-apapun, jangan lupa vote dan komen! 💜

Dedaaa & ILY 3000💚

Lepaskan AkuWhere stories live. Discover now