Bab 14.

14.8K 353 28
                                    

" Are you fucking kidding me, Aira?! " tanya Izzah terkejut.

" No- " kata-kataku dipintas oleh Danial.

" We got married, right sayang? " kata Danial lalu memeluk bahuku. Hei lelaki bodoh, kau ingat ini rancangan WGM ke?

" Tahniah. " jawab Hana dan Linda serentak. Mereka berpandangan lalu mengerutkan dahi.

" Thanks a lot. " balas Danial. Aku hanya tersenyum kecewa.

Sehari selepas pernikahan kami, dia terus menjemput rakannya ke rumah, dan kawan aku pun turut bersama mereka. Aku tak sangka yang kawan aku sendiri jadi mangsa mereka. Tapi, aku tertanya. Aku tak nampak Zira langsung. Mungkin dia selamat? Mungkin, mungkin tidak. Aku tak pasti.

Yang aku tahu Hana dan Linda sudah terbuka hatinya untuk menerima pasangan mereka. Izzah pula masih dalam proses mungkin kerana terpaksa seperti diriku.

Nak tahu tak, kalau mereka nak larikan diri daripada pasangan mereka, mereka boleh. Kalau aku? Aku tak boleh. Sebab? Sebab dia adalah penjaga aku mulai sekarang dan dia adalah suami aku.

" Hey, are you okay? " tanya Danial.

Aku hanya menganggukkan kepala. Dia mencium dahiku dan berlalu pergi untuk bersama dengan rakan-rakannya itu. Aku kembali termenung sehinggalah satu suara berjaya menarik perhatianku.

" Eh, lepaslah. Sakit! " jerit satu suara yang agak familiar.

" Zahier, I said let go! "

" Zira! " jerit aku, Hana, Linda dan Izzah serentak.

Lelaki yang aku kenali sebagai Zahier itu melepaskan pegangannya lalu berlalu pergi mendapatkan teman-temannya.

Aku dan yang lain bergegas mendapatkan Zira yang jatuh berlutut. Dia menangis teresak-esak. Kami cuba menenangkan dirinya. Zira, selamat? Aku rasa nasib dia pun seperti mereka. Tapi, aku bersyukur sebab Danial masih lagi belum menggunakan kekerasan untuk mendapatkan itu walaupun pernah mencubanya beberapa kali. Ya, cubaannya gagal. Sekarang, aku hanya mampu berharap yang dia takkan sentuh aku lagi. Titik!

Izzah hanya menundukkan kepalanya semenjak ternampak Zira tadi. Aku pun tertanya. Dan ya. Aku pasti yang Izzah ada sesuatu yang dia mahu ungkapkan. Bukan ungkapkan ayat-ayat cinta tapi tentang lelaki yang menyeret Zira tadi.

" Sorry. " gumamnya perlahan.

" Sorry for what? " tanya Hana.

" Yeah. What do you mean by sorry, huh? " tanya Ros lagi.

" Aku- "

" It's okay. That's my fault. " kata Zira cepat.

" I don't care siapa punya salah. Yang aku kesah, siapa dia? Kau kenal dia kan? " sergah aku.

" Okay. Zahier itu sepupu Harris. Aku bersalah sebab aku yang kenalkan Zahier kepada Zira. " jelas Izzah.

" Cop cop. Now, I get it. " jawab Ros sambil tersengih.

" Get what? " tanya Hana.

" Okay, girls. Like this. Cikgu Danial & Cikgu Kamal bestfriend, right? Meanwhile, Arsyad pula anak saudara Cikgu Danial. " Izzah terus menyampuk.

" Okay. So? "

" Arsyad & Harris kan kawan dan Zahier pula sepupu Harris. So, mereka memang berkait rapat. Aku yakin, ini semua dirancang. "

" Oh. " balasku perlahan.

" Girls, come here. " panggil cikgu Kamal.

Kami semua pergi ke arahnya. Yang lain sibuk merangkul pinggang pasangan masing-masing. Aku hanya menggaru belakang kepala walaupun tidak gatal. Tidak tahu mahu buat apa. Terkejut rasanya apabila tiba-tiba pinggang ini dirangkul erat oleh sebuah tangan. Tidak perlu menoleh pun aku sudah tahu siapakah gerangan tersebut.

Lepaskan AkuWhere stories live. Discover now