Bab 21.

17.2K 284 40
                                    

Aku hanya mampu memandang Harris dan Kamal yang sedang bergaduh di hadapan aku.

" Masalahnya, apa pasal setiap kali aku nak sentuh Hana, kau datang kacau, hah?! " marah Kamal.

" Aku bukan nak kacau kau sentuh Hana. Aku datang sebab boxer aku. Kau curi boxer kesayangan aku! " balas Harris.

" Kau fikir aku ini nak sangat ke curi boxer kau yang penuh dengan gambar Hello kitty tu ke? Tak ada makna lah! " jerkah Kamal.

" Kalau kau tak nak curi, apa pasal aku tengok kat WeChat kau pergi send gambar sambil pakai boxer aku tu? Siap bagi caption, ' I'm wearing hello kitty because I'm deeply in love with Hana kitty. Meow '. Nak muntah hijau aku bila tengok gambar dengan caption tu. " jawab Harris lalu membuat riak seperti mahu muntah hijau di hadapan Kamal.

" Itu- "

" Aku nak boxer aku balik! " jerit Harris.

" Tak boleh! "

" Bagi balik! "

" Tak boleh! "

" Bagi balik! "

" Tak boleh! "

Serentak itu, kelihatan boxer yang penuh dengan gambar hello kitty kini diterbangkan oleh angin. Harris mula mencebik dan mula buat muka mahu menangis. Kamal pula menunduk simpati apabila melihat boxer yang dicurinya berlalu pergi dengan tenang.

" I hate you! " Harris terus berlalu pergi. Kamal pula menarik aku masuk ke dalam bilik dan menarik baju aku dengan kasar. Again.

****

Pipinya dielus lembut. Dia merengek kecil lalu menyembamkan wajahnya ke dada bidang milikku. Dia kembali lena di dalam mimpi indahnya, mungkin?

Aku memejamkan mataku dan memeluk tubuhnya erat. Rambutnya aku pintalkan lalu aku hirup haruman yang terhasil darinya. Aku lihat air mata yang kering di pipinya dan aku usap perlahan.

Aku keluarkan milikku. Darah perawan miliknya bercampur dengan cairan milik kami. Heh. Aku tersenyum kecil lalu masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

****

" Izzah. " panggilnya perlahan dengan mata yang berkaca-kaca.

Aku memandangnya pelik. Dia berjalan ke arahku lalu memeluk tubuhku dengan erat sehinggakan aku tidak mampu bernafas di dalam dakapannya itu. Aku cuba menolak tubuhnya perlahan namun kudrat aku sebagai seorang gadis tidak mampu untuk menolak tubuhnya itu.

Dia mula menangis seperti dirasuk hantu. Dia mengelap hingus dengan menggunakan hujung bajunya. Aku hanya memalingkan wajah ke arah lain. Menggelikan tapi dalam masa yang sama keadaannya itu membuatkan aku rasa seperti mahu ketawa terbahak-bahak.

" Kenapa, hm? " tanyaku.

" Kamal. " dia terus menangis lagi.

" Kenapa dengan Kamal? " tanyaku lagi sambil mengusap belakang badannya.

" Kamal, dia- " dia terus menyembamkan wajahnya ke arah dadaku. Aku membulatkan mata dan terus menolaknya namun dia terlampau kuat.

" Dia apa? " tanyaku sambil menolak kepalanya jauh daripada aset yang berharga.

" Dia terbangkan boxer hello kitty saya. "

Serentak dengan itu, aku terus berdiri. Aku memandangnya sambil berkerut. Lagaknya seperti mak tiri yang bersedia memukul anak tirinya dengan rotan. Dia memandang aku dengan air mata yang mengalir. Haih, ini yang aku lemah ini.

Lepaskan AkuWhere stories live. Discover now