Bab 9. [ Slight Mature ]

23.6K 504 42
                                    

Bunyi peluru pistol bergema di dalam kawasan rumah. Sial. Kenapalah nasib aku malang sangat? Aku memejam mataku perlahan lalu aku biarkan air mataku jatuh dengan deras membasahi pipi ini.

Aku mengangkat kepalaku dan mula bertanya kepada Linda dalam nada berbisik, " Linda, semua pintu dah berkunci, kan? " Dia mengangguk menandakan kesemua pintu sudah berkunci.

Aku dapat dengar bunyi derapan kaki dari belakang rumah berjalan mengelilingi kawasan rumah Linda. Celaka. Rumah ini sudah dikepung! Aku mula mengusutkan rambutku menandakan. Jujur aku kini buntu dan tertekan.

Linda mengedarkan pandangan ke sekeliling dan mula menyuruh aku menyorok di dalam almari di dalam biliknya. Dia menutup pintu almari lalu mengambil tempat di sebelahku. Aku menekup mulutnya manakala Linda menekup mulut aku ketika kami terdengar bunyi peluru pistol dilepaskan untuk kesekian kalinya. Bunyi pintu hadapan rumah dirosakkan ternyata kedengaran sampai ke tempat kami bersembunyi.
Kami memandang antara satu sama lain. Aku mula mengatakan maaf kepada Linda dalam nada yang berbisik. Dia hanya mengangguk dan cuba menenangkanku. Padahal aku tahu yang dia pun takut setengah mati seperti diriku. Kami mula terkaku apabila terdengar bunyi derapan kasut boot di dalam bilik yang kami tempati ini. Aku mula menahan nafas. Linda pula mula menutup matanya dengan erat. Aku hanya mampu berharap dan terus berharap agar keajaiban berlaku.

Keadaan sunyi sepi buat seketika. Aku cuba melihat ke arah luar dari lubang kecil di dalam almari ini.

" Ahhhh! "

Aku tidak mampu menahan teriakanku tatkala melihat mata bundar milik Danial Iskandar memandang aku kembali. Pintu almari terus ku rempuh namun tangan Danial erat memegang tanganku. Linda melihatnya dan mula membantu aku melepaskan diri darinya. Disiku bahagian perutnya lalu disepaknya bahagian sulit milik Danial. Aku menghentikan langkahku. Tak sanggup aku tinggalkan Linda bersendirian dengan lelaki ini tetapi jeritan Linda cukup membuatkan jantungku berhenti seketika.

" Aira, lari! Biarkan aku sendiri. Aku tahu nak selamatkan diri aku macam mana nanti. " katanya lalu memukul tubuh Danial.

Aku hanya mampu menangis. Sebahagian diri aku mengatakan aku perlu lari pergi menyelamatkan diri namun yang sebahagian lagi menyuruh aku membantu Linda. Aku tak tahu yang mana aku perlu ikut. Tapi aku tahu, kedua-dua pilihan itu berisiko bagi diriku.

" Munirah, aku cakap lari! Selamatkan diri kau! " bentak Linda.

Aku mula berlari namun langkahku terhalang oleh manusia yang bernama Arsyad. Aku mengelap air mataku dan cuba melepaskan diri daripadanya. Aku cuba untuk memukulnya namun sempat dieelak olehnya. Namun, aku lebih tangkas apabila menyerang kembali dengan menumbuk kepalanya hingga dia tersungkur.

Aku berlari sehinggalah aku sampai ke tangga. Ketika itu jugalah aku dengar bunyi tembakan pistol dilepaskan.

Ddor!

Ddor!

Tubuhku jatuh bergolek dari tangga. Bahuku! Sial, aku ditembak olehnya. Di bahuku, kini tertanam dua peluru di dalamnya. Aku menggigit bibirku menahan sakit. Air mataku jatuh. Aku meringkuk di bawah. Aku tidak berdaya mengangkat tubuh. Seluruh badanku sakit setelah jatuh dari tangga tadi. Aku memejamkan mataku perlahan lalu tangan kananku ditekupkan ke bahu yang ditembak tadi, berniat untuk mengurangkan rasa sakit.

Rambutku ditarik ke atas secara tiba-tiba. Kepalaku mendongak secara automatik. Dapat aku lihat Danial memandang wajahku dengan bengis sekali. Dia mendengus kasar lalu menampar wajahku untuk kali yang pertama. Aku hanya mampu tergamam, tidak mampu membalas tamparannya.

Setelah itu, pipiku ditampar berkali-kali sehingga hujung bibirku mengeluarkan darah. Bila dia ternampak darah yang mengalir, barulah dia berhenti. Dia memandang aku seketika sebelum menarik rambutku pergi ke dinding. Badanku terheret sekali. Celaka, aku bukan bangkai untuk dia layan macam ni. Aku masih bernyawa, anjing!

Lepaskan AkuWhere stories live. Discover now