Bab 33.

5.9K 156 32
                                    

" Izzah, makanlah. " pujuk Harris.

Ini dah masuk tiga hari Izzah tak mahu makan semenjak insiden tangkap khalwat tu. Sebenarnya, dia tak kesah pun kena tangkap khalwat tapi yang dia bengang, kenapa Harris kena tembak kesemua lelaki yang tak bersalah itu?

" Tolonglah Izzah. Izzah kena makan. Nanti Izzah sakit, siapa yang susah? Harris jugak kan. " keluh Harris.

Izzah hanya membeku. Dia tak faham. Harris ni manusia ataupun apa sebenarnya? Tergamak dia bunuh orang yang tak bersalah. Kenapa kena bunuh? Kenapa tak bawa bincang? Adakah sebab Harris memang tak nak berkahwin dengannya? Izzah terus membulatkan matanya.

" Awak memang tak nak kahwin dengan saya, kan? Sebab tu awak bunuh dorang semua! " bentak Izzah.

Harris hanya mampu mengeluh. Dia mengusap mukanya lalu membalas, " Awak masih 13 tahun dan.. "

" Awak tahu yang saya ni 13 tahun tapi kenapa awak masih rogol saya? Kenapa awak tak berhenti bila saya memohon dekat awak? Kenapa awak tak nak bertanggungjawab seperti mana dengan kasarnya awak merenggut kesucian saya?! " bentak Izzah lagi dengan air mata yang mengalir.

" Izzah, tolonglah. Tak perlulah nak mengungkit benda yang dah lepas. "

" Mengungkit? Oh, jadi kesucian yang awak ambil secara paksa tu benda yang dah lepas dan perkara yang boleh dianggap remeh lah, kan? Itu maksud awak? Cakap je lah yang awak tak nak bertanggungjawab, biar saya mati macam Linda dan Zira, barulah awak puas kan?! " marahnya lagi.

Harris mendekati Izzah lalu mencengkam rahangnya dengan kuat. Kemarahannya tidak mampu dibendung lagi. Jika inilah kemahuan Izzah, dia sanggup lakukan walaupun membunuh dirinya.

" Semahu mana pun aku nak bunuh kau Izzah, aku tak nak jadi macam Zahier. Aku sayang kau tapi kalau kau terus memaksa aku, aku tak tahu macam mana aku nak tahan kemarahan aku. " dia terus melepaskan cengkaman tersebut.

" Untuk kali ini, aku lepaskan kau. Lain kali, aku takkan lepaskan kau. Kau berhak dapat apa yang kau dah cakap dekat aku. Jangan kata aku tak bagi amaran. Sekarang, makan! " bentak Harris.

Inilah kali pertama Harris membentak Izzah. Kalau tidak, Izzah takkan menangis teresak-esak seperti itu. Pinggan yang dihulurkan diambil dengan tangan yang menggeletar. Harris yang melihat keadaanya itu mula tidak sampai hati. Terus dia mencapai pinggan itu lalu diletakkan di atas meja sebelum membawa tubuh Izzah ke dalam pelukannya.

" Maafkan Harris. " ucap Harris, ikhlas dengan ungkapan maafnya itu.

Izzah hanya memeluk tubuh Harris dengan erat. Tubuhnya terhinjut-hinjut kerana menangis di dalam dakapan Harris itu. Sungguh Harris semakin rasa bersalah dengan gadis itu. Bukan dia tak mahu menikah dengan gadisnya itu tapi dia rasa pernikahan itu tak sah di sisi undang-undang. Tak sah? Danial dengan Aira kahwin, relaks je. Rasanya dia tak mahu melepaskan zaman bujangnya begitu sahaja. Mungkinlah.

Tapi, kalau pernikahan mereka membuatkan Izzah bahagia, dia sanggup berkahwin dengannya. Dia mahu menunjukkan bahawa dia bertanggungjawab dengan apa yang telah dilakukannya kepada Izzah. Dia mahu Izzah bergantung kepadanya. Dia mahu Izzah terkapai-kapai di dalam pangkuannya. Dia mahu berkuasa dan dia perlukan pernikahan untuk mengikat Izzah dengan dirinya.Dia akan membuat Izzah mabuk cinta dengannya. Walau dengan apa-apa cara.

Termasuk membunuh ibu bapanya.

****

" Ya Allah! Anak aku! Linda, bangun nak! " jerit Puan Kamilah. Tubuhnya itu dirangkul oleh suaminya, Encik Rosyam.

" Siapa yang berani buat begini dekat kau, nak? Bagitahu mak, biar mak bunuh dia. Ya Allah, anak mak. " raungnya lagi.

" Abang, anak kita bang. Kenapa orang sanggup buat anak kita macam ni? Kenapa dia yang dipilih? " tanya Puan Kamilah lagi. Encik Rosyam hanya mampu menatap mayat anaknya dengan pandangan yang sayu.

Lepaskan AkuWhere stories live. Discover now