Penunggu Asrama

1.7K 97 1
                                    

Assalamualaikum dan salam sejahtera, aku nak kongsi cerita pengalaman dari apa yang aku dapat, selepas tamat belajar disebuah sekolah berasrama.

Masa semester 1, aku masuk asrama dalam bilik paling hujung, dalam satu bilik ada 8 orang. masa tue aku rasa ok dan tak ada peristiwa seram yang berlaku. tapi bila tiba waktu senja dan malam, perasaan seram tue tetiba muncul. tambah2 lagi dalam bilik mandi. masing2 kami buat tak tahu dan tak ambil tahu. kami hanya duduk didalam bilik masing2

nak dipendekkan cerita, ketika itu kami semua sangat sibuk buat homework masing2. kebetulan seorang daripada rakan aku didepan bilik aku terlalu beremosi oleh kerana tidak mampu untuk meneruskan pembelajaran dan sangat sukar untuknya faham ilmu pengajian kami. puas aku pujuk agar tenang dan tabah. rupa2 nya emosinya sampai terbawa2 sehingga jadi lemah selemahnya.

kisah seram misteri penunggu asrama gangguan 1

Ditengah malam, tengah aku nyenyak tidur, dalam 2 3 pagi macam tu, tiba2 dikejutkan dengan rakan aku yang lemah ni, namanya Ros. Ros kejutkan aku melalui telefon. aku yang hanya berfikiran straight berasa pelik dan terus jadi seram. dalam fikiran aku hanya berfikir, adakah ros yang buat calling tu? aku abaikan. kemudian, ros call rakan sebilik aku. Terus rakan aku angkat dan bertanya kenapa. aku yang berpura2 mamai turut Tanya rakan aku. almaklum lah pagi2 buta ni kan.

aku dan rakan sebilik aku iaitu jiba, bergegas buka pintu bilik ros. kami berada dalam keadaan mamai, buka2 pintu dan terasa seram, dicampur dengan bunyi orang mengaji yang dibuka oleh ros melalui telefon pintarnya. kami pun bukalah lampu bilik. Ros teresak2 nangis diatas katilnya dan rakan sebiliknya tidak sedarkan diri, tidur mati. kami bertanya kan kenapa, kemudian rakan sebilik ros tiba2 sedar dari tidurnya dan berasa hairan melihat kami. Ros kata, ada "benda" putih duduk tepi katil dia dan nak Tarik dia. apa lagi, naik bulu roma kami dibuatnya. lama juga kami cuba tenangkan ros sampailah ros tertidur semula.

kalau ada apa2, rakan2 akan cari aku, aku pun tak tau lah kenapa diorang cari aku untuk bantu diorang. aku pun bukanlah kuat orangnya, cuma aku paksakan diri untuk jadi berani, padahal kecut perut jugak, mau tak mau, berbekalkan ilmu yang aku tahu, aku cuba buat lah supaya gangguan tiada lagi.

kisah seram misteri penunggu asrama kemuncak gangguan

tibanya waktu kemuncak study berlambak2, rakan bilik rakan bilik aku pula yang diganggu. sebenarnya diorang langsung tak mau cerita apa2 pada aku. pada masa satu malam tu, jiba tidur lewat disebabkan study yang bertimbun timbun. saya tidur dahulu dengan lampu bilik terpasang. tiba2 sedar2 aku dari lena tu, aku lihat jiba tidak ada dalam bilik. dalam fikiran aku mungkin jiba buat kerja dekat luar. aku pun jenguk lah kat luar bilik, semua lampu bilik terpasang, aku fikir mungkin jiba ada kat luar ni, sebab mamai dan malas mau fikir panjang. kemudian aku sambung tidur semula.

keesokan hari nya, aku pelik sebab jiba senyap saja. aku bertanya kan kepada rakan yang lain. rupa2 nya masa jiba dah terlelap atas katil tu, jiba ditarik oleh "benda" tu jugak dihujung katilnya. jiba puas ronta2 dan jerit memanggil2 aku untuk meminta tolong tapi aku tak sedar2 jugak, kemudian jiba cuba baca ayat2 Al Quran dan akhirnya terlepas dari "benda" tu. jiba yang sear dari tidur, berlari kebilik sebelah, rupa2nya jiba tidur dibilik sebelah tinggalkan aku sorang2 dalam bilik. jiba ingat dia selamat tapi rupa2nya "benda" tu masih ada lagi mengganggu dia. aku yang sedang duduk dengar tu tiba2 seram dan berimaginasi katil jiba yang berada didepan mata aku.

aku yang hanya mampu berdoa dan baca surah yang aku tahu semasa bantu rakan2 aku tu, tidak lama kemudian aku pula yang diganggu. "benda" tu tak ganggu aku sepeeti rakan2 lain tapi "benda" tu hanya mengganggu aku ketika aku berada dalam bilik air. aku jenis suka bangun awal pagi pukul 5 macam tu dengan tujuan basuh baju. terdapat cermin besar dalam bilik air, 2 bilik mandi dan 1 toilet. ketika aku sedang membasuh muka gosok gigi depan cermin, aku berasa seram sangat sehingga aku tak berani memandang cermin untuk tengok diri aku,. pada ketika itu aku merasakan ada orang melihat aku.

disebabkan aku buat tidak endah, badan aku tiba2 terasa seperti dicucuk2, digeletek dibahagian pinggang, tangan dan bahu. mau tak mau, dalam bilik air yang aku keseorangan tu, aku kuat kan diri berdoa banyak2 dan cuba tidak menghiraukan benda tu. aku cuba terus masuk bilik air dan mandi secepat mungkin. lepas sahaja berwuduk untuk subuh, akhirnya tiada lagi rasa tu dari diri aku. mujurlah aku dilindungi Allah.

•••

TAMAT.

Koleksi Kisah SeramWhere stories live. Discover now