𝓬𝓱𝓪𝓹𝓽𝓮𝓻 28

588 42 0
                                    


Walau dari jarak yang agak jauh, Noah dapat melihat dengan jelas terhentinya langkah Aisyah. Noah bangun dan berdiri kemudian berjalan kepada Aisyah dengan payung yang diberi tadi.

Aisyah yang kini di tempat terlindung dari hujan memandang Noah penuh sayu.

Sungguh lama dia menunggu namanya disebut oleh Noah. Betapa rindunya pada suara Noah yang sudah sekian lama menyepi kini terlerai.

"FAYYANA AISYAH, I LOVE YOU. I AM SORRY. I AM STUPID." jerit Noah dari jauh.

Aisyah ketawa kecil dengan riak wajah yang masih sedih. Alah, rindu.

Noah akhirnya sampai di hadapan Aisyah. Dia menutup payung itu kemudian memandang Aisyah. Mata mereka bertentang lama, keduanya saling melepas rindu.

"How and why you follow me all this way? Takkan lah semata-mata untuk curi hati saya balik." ujar Noah. Aisyah senyum.

"Awak pernah cakap dulu, bila awak tolak saya, bila awak betul-betul dah tak nak terima saya dan marahkan saya, saya mesti pujuk awak. Saya tengah pujuklah ni." jawab Aisyah diakhiri dengan senyuman manis manjanya.

Noah tersenyum lebar.

"Noah, let me explain everything. Every single thing." kata Aisyah dengan nada agak serius.

Noah memegang tangan Aisyah.

"Saya tak perlu tahu. Saya dah tahu kebenaran yang awak cintakan saya, itu dah memadai, sayang." balas Noah. Aisyah tersenyum.

"I love you damn much, boy. Tengok, pernahke awak nampak pempuan pujuk laki? See?" usik Aisyah yang menimbulkan gelak tawa Noah.

"Iye. Fayyana Aisyah sorang je buat camtu iye sayang." kata Noah lembut, beralah.

"Rindunya saya kat perkataan sayang yang keluar dari mulut awak tu, Noah. Saya tak sangka saya akan dengar perkataan tu dari awak lagi." luah Aisyah. Noah menghela nafas panjang.

"Saya mintak maaf, Aisyah. Saya ketepikan semua kenangan dan anggap yang semua tu palsu. Saya tahu awak baik, saya tahu semua tu. Tapi saya kecewa, saya tak sangka. Saya minta maaf buat awak sakit hati. Saya sayangkan awak, cuma ego saya membukit sekelip mata buat sayang tu macam sekadar asap." terang Noah lembut.

"Salah saya jugak, Noah. Em OKAY! Done with the emotional stuff. Now can we go and grab some coffee? I am cold." ujar Aisyah. Dengan senyuman, Noah mengangguk.

"Sure, but let's go with my car. I have jacket that you can wear." ajak Noah. Aisyah tersenyum.

"Thank you, my love." ujar Aisyah.

Noah ketawa kecil, kemudian membuka payung dan memayungkan Aisyah.

***

"Macam mana awak tahu saya kat situ? Macam ada superpower pulak." tanya Noah setelah siap memasang tali pinggang.

"Emm.. saya ada nampak apa yang jadi kat kafe tadi." terang Aisyah jujur. Tiada gunanya untuk menyelindungkan kenyataan tu. Bibir Noah membentuk garisan lurus.

"Saya tampar Qhai tadi. Maaf, saya tak daat kawal diri lepas tengok apa yang terjadi." jelas Aisyah jujur. Noah mengangkat keningnya, separa dirinya terkejut, separa lagi agak bangga.

"Garangnya sayang saya ni." usik Noah. Aisyah rolls eyes.

"Realistically talking, Qhai kurang ajar. Dia hina awak, saya tahan lagi. Tapi saat dia tolak awak keluar sampai awak jatuh kat tempat hujan lebat, itu dah melampau, Noah." kata Aisyah tidak puas hati.

"Itulah. Saya rasa macam down sikit tadi. Mungkin ada betulnya cakap Qhai. Saya yang patut ma-" belum habis Noah bercakap, Aisyah mencelah.

"MATI? Stop this please. No one deserves to be blamed for something they didn't do. Kalau awak sayang saya, berhenti ungkit pasal mati. Your mom has been chosen and let her go with heart that is at ease. Please, Syed Qairul Noah." celah Aisyah.

"Aisyah, if I ever break your heart of leave you, SLAP me. I am an idiotic guy if I ever hate you. You GREAT, AMAZING, UNBELIEVABLY PRETTY, ADMIRING, BEA-" kata-kata Noah lantas dipotong sekali lagi oleh Aisyah.

"Cukup, sayang. Dah cukup kembang dah hidung ni ha." gurau Aisyah. Noah rolls eyes.

"Yelah. Nak pergi kafe tadi ke? Cakap ada tinggalkan barang." tanya Noah.

"Haah. Saya pergi ambik, awak tunggu dalam kereta. Kejap je pun." rancang Aisyah. Yelah, takut-takut ada geng Emperiors tu lagi. Nahas dia kerjakan si Qhai betul-betul nanti.

"Esh, takpelah. Kita grab coffee terus kat situ." balas Noah lagi.

"Tapi, Noah.." tambah Aisyah.

"It's okay, Aisyah. If they are there, just ignore them. I am okay, as long as you are by my side." kata Noah, sudah tahu sangat dah apa yang Aisyah fikirkan.

Aisyah hanya mengeluh panjang dah mengangguk lemah.

Setelah beberapa minit perjalanan, Noah meletakkan kereta beberapa ela dari kafe. Dia dan Aisyah berjalan bergandingan di bahu jalan. Dahlah dengan baju dia yang basah lencun, hoodie Aisyah pulak agak basah, tapi dilindungi dengan jaketnya.

Noah menggigil sedikit dek kesejukan. Aisyah perasan akan itu.

Aisyah lantas meletakkan jaket yang dipakainya kepada Noah. Noah memandang Aisyah dengan mata membulat.

"WEAR IT." tegas Aisyah dengan nada ala-ala ibu tegas gitu. Noah tidak dapat menahan ketawa, tapi akhirnya menerima juga jaket itu.

***

"Black coffee macam biasa 1, Noah what do you want to have?" tanya Aisyah.

"Hot latte please." pesan Noah.

Pelayan itu beredar selepas mendapat pesanan. Aisyah melihat di sekeliling kafe itu. Tidak ramai orang. Dah yang melegakan, Emperiors dah balik.

Fuh, lega.

Entah apalah Qhai akan cakap kalau nampak dia dan Noah dah berbaik. Haih.

"Sayang, how was your day?" tanya Noah membuatkan Aisyah sedar dari angannya.

"Bad, until I met you and see you smile." jawab Aisyah diakhiri dengan senyuman usikannya.

"Amboi, smoooooth girl." kata Noah memuji Aisyah. Aisyah hanya ketawa.

"Let's talk and catch up, shall we?" tanya Noah.

"Yeah, let's talk, Noah." balas Aisyah.

Maka, segala catch up dan cerita yang sudah sebulan disimpan hati kini terbuka luas untuk dikongsikan. Dua hati yang beberapa lama terpisah kini kembali ke tempatnya yang sepatutnya.

Bersama satu sama lain.

Gelak tawa dan senyuman lebar jelas kelihatan di wajah kedua pasangan itu.

The Syed's TwinWhere stories live. Discover now