𝓬𝓱𝓪𝓹𝓽𝓮𝓻 39

782 47 2
                                    


Aisyah melangkah masuk ke kafe yang tertulis di dalam telefonnya. Noah mesejnya tadi bagitahu untuk dia singgah kafe ni sekejap. Katanya 'mereka' semua ada cadangan dan beberapa pendapat.

Lepas kena sound semalam  dengan Aisyah, barulah mula bertindak.

"Kura-kura betullah diorang ni." bisik Aisyah sendirian.

"BF kau pun kura-kura jugak kalau camtu." tegur satu suara yang Aisyah kenali. Kelihatan Harith di belakangnya dengan senyuman mengusik. Aisyah rolls eyes. Harith membuka pintu kafe itu untuk Aisyah. Kedua mereka melangkah masuk dan mendapati rakan yang lain duduk di sebuah meja berdekatan.

Kelihatan Faid, Darius, Haq, Iyad dan Noah duduk sambil sibuk berbual antara satu sama lain. Aisyah mengambil tempat duduk, begitu juga Harith. Perbualan mereka terus terhenti.

"Sayang." tegur Noah dengan senyuman lebar. Aisyah mengangguk dan membalas senyumannya. Yang lain pulak berdehem dan buat tak tahu je. Maklumlah, semuaaa single.

"So, apa yang korang nak bagitahu? Hm? Sayang?" tanya Aisyah. Noah membuka mulutnya.

"Saya akan berbaik dengan Qhai. Saya akan jumpa dia nanti." muka Noah. Aisyah tersenyum lega.

"That's good sayang. I'm so proud of you." kata Aisyah. Noah tersenyum gembira, bangga dengan dirinya sendiri.

"Well, I am proud of you. You convinced us." balas Noah, memuji Aisyah pula kali ini.

"No, you are the one who changed your own mind, love." kata Aisyah lagi.

"No-" belum sempat Noah habis menjawab, Harith laju memotong.

"IYE IYE IYE, Noah bagus, Aisyah pun bagus. Boleh berhenti sampai situ tak? Geli geleman aku." kata Harith lalu mencetuskan gelak tawa di meja itu.

"Okay, fine. Ha ceritalah apa plan korang." kata Aisyah.

"Simple je. Saya akan pergi jumpa Qhai dan minta maaf. Saya cuba usaha untuk dapatkan maaf dari dia. Then, giliran diorang semua pula minta maaf lepas je Qhai maafkan saya. Saya.. rela buat apa-apa pun asalkan dapat berbaik dengan Qhai semula." jelas Noah. Aisyah mengangguk.

"Awak tahu kan tu takkan jadi mudah? Tak semudah tu je Qhai nak lupakan semuanya." kata Aisyah. Noah menganggukkan kepalanya.

"Ya, tapi, saya usahakan. Selama ni, kami berdua ego, tapi kali ni, saya sendiri akan mengalah dan buat yang terbaik." sambung Noah lagi. Aisyah menghela nafas panjang.

"You are the best, yang." puji Aisyah.

"No, you are." balas Noah.

"No no, you-"

"OKAY DAH DAH DAH DAH. AKU SEPAK KAU SAT GI. DAH SETTLE KAN? HA DAH DAH." celah Harith yang baran. Noah dan Aisyah ketawa riang.

***

Qhai melangkah masuk ke kedai serbaneka itu. Matanya melilau mencari snek kegemarannya. Kemudian, bunyi loceng dari pintu menandakan ada seseorang yang masuk.

Mengingatkan bahawa itu mungkin pelanggan lain, Qhai tidak menghiraukannya. Namun, satu tangan menggapai bahunya. Qhai terus berpaling.

Snek yang dia pegang jatuh ke lantai.

"Qhai, boleh kita bercakap?" tanya Syed Qairul Noah dengan riak wajah yang agak sedih.

Qhai memandangnya seperti orang gila.

"Berani kau letak tangan pembunuh kau atas bahu aku?" kata Qhai kemudian menepis tangan abangnya. Noah mengeluh panjang. Qhai terus berjalan pergi.

The Syed's TwinWhere stories live. Discover now