𝓬𝓱𝓪𝓹𝓽𝓮𝓻 30

621 42 0
                                    


Harith mengambil tempat duduk di luar rumah agam itu yang tersergam indah itu. Jika berkelapangan, di sinilah tempat Emperiors lepak dan merancang prank. Ini rumah Qhai sebenarnya tapi dah jadi HQ Emperiors sejak ditubuhkan dulu.

Masa Aisyah ada pulak, selalunya mereka takkan bersendirian, awal-awal Qhai akan pesan Bibik untuk mengelakkan Aisyah sorang je perempuan. Pastu diorang selalu lepak kat bahagian halaman je untuk elakkan masuk rumah. Yelah, tahulah kan.

Harith mengeluh panjang. Gambar yang di frame di tangannya digenggam erat. Dia memandang langit biru gelap malam itu sambil ditemani bintang yang kelihatan suram.

Sejuta peristiwa lalu bermain di mindanya.

***

*THROWBACK*

"Woi buat ape tu?" tanya Aisy kepada Harith yang sedang sibuk menekan telefonnya.

"Tengah cuci pinggan ni ha." balas Harith annoyed. Dah nampak orang pegang henpon, rasanya orang tu buat apa? Main game lerrr.

Aisy roll eyes.

Harith pula meletakkan telefonnya ke tepi.

"Duk ah kat sini. Tengok, aku belanja kau kopi ni." ujar Aisy mengajak Harith duduk di kerusi berhadapannya. Harith yang tidak berfikir panjang lantas bangun dan duduk di tempat yang ditunjukkan. Tangannya menggapai kopi itu.

"Aku nak cakap sikit ni Har." celah Aisy. Harith memandng sahabat baiknya itu dengan kening yang terangkat.

"Cakaplah, macam tak biasa pulak kau ni." kata Harith.

"Aku tahu aku dah mintak banyak benda kat kau. Dan aku sebenarnya dah pernah sebut benda ni dulu. Kau tahu adik aku Aisyah kan?" mula Aisy. Harith sudah mulai mengerutkan mukanya.

"Yang kau suruh aku jaga dia tu?" tanya Harith untuk kepastian. Aisy mengangguk.

"Tapi kau still ade, watpe pulak aku?" tanya Harith. Aisy mula tersenyum.

"Aku merancang nak apply uni kat Australia, Har. Tapi itulah, aku fikir dua tiga kali, sebab Aisyah sesorang kan kat sini. So.." sambung Aisy.

The Syed's TwinWhere stories live. Discover now