SCP-24

5K 173 15
                                    

Firstly, thankyou pada sesiapa yang dah vote dan comment. Tak lupa juga pada siapa yang add cerita ni dalam reading list..❤
~•••••••••~

Hari minggu sungguh bosan. Bertambah bosan bilaa sir ada mesyuarat dengan guru guru yang lain. Nak balik rumah mentua, malu. Nak balik rumah mummy tak ada siapa boleh hantar. aku ambil keputusan untuk ajak rakan kem aku keluar.

Nasib sir izinkan aku keluar. Itupun sebab salah seorang dari rakan kem aku ialah maya. Jenuh sir pesan macam macam pada Maya supaya jaga aku dan anak kami. Anak?  HAHAH doakan lah ye.

***

"Uit Badrul. Macam mana kehidupan sebagai playboy berjaya?" tanya sinis Maya pada Badrul. Bekas kekasih aku di kem jati diri sebelum sir masuk untuk jadi cikgu praktikal di sekolahku.

"Nyesal doh jadi playboy. Taknak dah jadi playboy. Tengah tunggu Nis patah balik dekat aku je." kata badrul sambil kenyit mata pada aku.

"ehh nis dengar cerita kau dah menikah.. Dengan cikgu praktikal kau. Betul ke?" Soal seorang lagi rakan aku, Nisa. Aku hanya mengangguk sambil senyum tak lain macam kerang busuk !

"How come you can married this earlier?" terkejut Zahirul dibuatnya

"Eleh, rul dia tipu je tu. Nis, awak nk reject saya bagitahu jelah. Takyah tipu kata dah nikah bagai. Nampak murah sangat tu." Suara Badrul kedengaran kecewa.

" tak. Memang betul dah nikah. Kalau aku murah sekalipun, kau sakit dekat mana?" aku tunjuk gambar nikah kami yang menjadi wallpaper di handphone.

"Eiy, dulu kau kata taknak bercinta dah la itu la ini la. Tak sangka sekarang kau gatal macamtu sekali." sinis Badrul pada aku tapi memandang wajah zahirul.

"Dulu, aku putus dengan kau sebab kau tu curang dengan aku! Semua benda kau tipu aku. Kau nak aku ungkit semuanya? Yang kau tu ambil dadah belakang family kau, lepastu kau 'pakai' perempuan. Tak padan dengan umur kau ni. Kau nak aku ungkit lagi?" haa ambik kau kena balik. Lain kali jangan sinis aku. Inila akibatnya. Aku sinis kau balik.

"sini jap" tangan aku direntap kasar. Aku terpaksa mengikut langkah Badrul ke tepi tembok yang sedikit jauh dari kedai makan yang kami duduk.

"Kau jangan biadap sangat eh. Jangan sampai aku bagitau suami aku yang kau tarik tangan aku!" tangan aku yang merah akibat direntap aku lihat.

"sayang, jangan la macam ni. Sakit eh? Sorry okey. " bahu aku dipegang.. Makin lama Badrul makin ambil kesempatan pada aku.

"lepas la! Aku dah ada suami sekarang!" aku tepis tangannya yang cuba masuk dalam baju.

"shhh" aku disuruh diam.

PANG!

"kau dah melebih!" aku tengking Badrul tanpa menghiraukan orang lain mendengarnya.

"weh aku dengar Nis jerit tu. Aku nak gi tengok apa jadi. " Maya yang cuba bangun ditarik duduk semula.

"Diorang nak bincang je tu.. Kan rul?" Nisa cuba untuk pancing kepercayaan Maya supaya apa yang dirancang tak kantoi.

"Haah. Biasa la tu gaduh manja." Zahirul dan Nisa berkomplot dengan Badrul untuk mendapatkan aku.

"kau tampar aku? Kau ingat gambar ni? Kau nak aku viralkan" Badrul menunjuk  gambar aku dan dia berpelukkan mesra di kawasan tertutup.

"Kau cakap kau dah delete! " yaa aku mengaku dulu aku liar. Sampai mummy hantar aku ke kem jati diri. Disitulah aku jumpa dan terus menghubungi Badrul dan kawan aku yang lain.

"kalau kau nak aku delete, kau ikut aku balik. " mulut aku ditekup.. Terus aku jadi khayal dan separuh sedar. Yang aku lihat aku hanya dimasukkan ke dalam kereta.

From: Nis senget  To: Maya

Weh maya, aq balik dulu.. Tady masa aku ngan bad gaduh suami sampay , jady aq balik lu. Ko balik la erk.

"weh nis cakap dia dah balik. Aku balik dulu la." Maya meminta diri sebelum pulang.

**

KRINGGGG!

"Hello sir, haa ada apa? " sergah maya sebaik saja call dijawab 

"Korang dekat mana ni? Mana isteri saya? Dia tu mengandung kamu tau tak? Balik la dah petang ni." Sir marah pada Maya sebab dia janji untuk menghantar aku pulang sebelum petang.

"ehh sir ni main main pula dia. Nis dah balik kan? Tadi dia cakap sir ambil dia masa dia gaduh dengan Bad...."

"korang jumpa laki tu lagi ke?! Maya kamu siap kejap lagi saya ambik kamu kita pergi rumah Mummy nis! " panggilan dimatikan.

'nis belum balik? Habis tadi siapa chat aku?' ngomel Maya sendirian.

"Saya dah suruh kamu jaga dia kan? Kenapa kamu biar dia sorang?" habis maya kene dengar leteran dari sir.

"masalahnya, dia chat saya cakap dah balik dengan sir!" chat yang Maya dapat dari aku ditunjuk pada sir.

"takkan kamu tak boleh beza cara dia chat dengan orang lain chat? Sejak bila pula nis mengeja macam budak wechat ni? Apa ni? Jady? Aq? Nis tak rempit lah!" sir kusutkan

"ish! Nis cakap ' weh maya aku balik dulu. Tadi masa aku gaduh dengan Badrul, suami sampai. Jadi aku balik. Kau balik la' jadi saya pun balik la" Maya cuba tunjuk muka tak bersalahnya pada sir.

"sejak bila pulak laa dia panggil saya suami? Kamu oun tahu kan dia panggil saya sir?" sir bengang dengan Maya yang tidak kenal sahabatnya.

Sir capai handphonenya dan cuba dail nombor kawannya seorang anggota polis.

"Firaz tolong aku. Datang rumah aku sekarang. Aku send location "  suara sir serak menahan sebak didada.

**

"kau nak buat apa? Lepaskan aku! " kaki dan tangan aku diikat pada katil sebaik saja aku sampai dirumah kosong. Entah rumah siapa.





HYE SEMUA. SORRY TAKDE IDEA. KORANG ADA IDEA? HAA COMMENT LA

JANGAN LUPA VOTE OKEY. MUAHHH LOVEYOU

COMMENT HERE

SAYANG CIKGU PRAKTIKAL!! [editing]Where stories live. Discover now