SCP-46

3.5K 172 9
                                    

"eh kak Nis, kenapa ni?" soal Amira bila nampak mata Rosereen berair.

"Tak ada apa. Habuk masuk mata tadi, tu yang pedih." mata dikesat sekali lagi.

"ha kamu nak makan apa malam ni? Bolehla kamu makan sebelum balik."

"dah kalau ummi tengah pegang mi, mi goreng basah jelah ummi" Rosereen bukan seorang suka menyusahkan orang lain. Apa yang ada, itu yang diminta. Jarang dia minta benda yang tidak ada didepan mata.

"ha kamu tunggu sini nanti dah siap boleh makan panas panas." ummi mulakan masak. Setakat mi goreng basah, petik jari boleh siap.

"tak apa la ummi. Nis penat, nak tidur kejap nanti Nis turun." sebak didada ditahan.

Sampai saja di bilik, dia merebahkan badan diatas katil. Aku yang baru keluar dari tandas cepat cepat memujuk Rosereen.

"sayang." aku tak tahu nak mulakan macam mana.

"jangan kacau. Saya taknak tengok muka awak." suara serak Rosereen membuatkan aku turut sedih.

"malam ni kita balik. Abang minta maaf. " aku tau dia perlukan ruang untuk terima semua ini.

Selesai makan malam, kami pun berangkat pulang. Rosereen layan aku dingin di hadapan ummi dan walid. Bila di belakang ummi dan walid, dia langsung tak layan aku. Aku faham dia sakit hati dengan aku. Tapi apa aku nak buat?

Sampai di rumah dia terus masuk ke dalam bilik dan kunci pintu. Aku dengar dia memberontak dan menangis dengan kuatnya. Aku tak kuat mendengar dia seperti itu.

"Sayang, bagi abang explain semua." aku duduk di hadapn pintu.

"Sudahla, jangan kacau saya. Saya tak perlukan penjelasan awak. Saya menyesal kenal awak! Saya jadi macam ni sebab awak!" tak dapat aku bayangkan keadaannya sekarang.

"Tolong, bagi abang explain" aku merayu.

"macam mana usia anak dalam perut ni, boleh lebih sebulan dari kita berkahwin? " soalan yang pernah aku janji untuk jawab ditanya.

"anak tu, anak luar nikah kita.. Kita terlanjur sebulan sebelum kita disatukan. Lepastu kita cepatkan tarikh sepatutnya kita nikah" aku terbayang apa yang terjadi hari itu. Macam mana bodohnya aku rogol anak murid aku sendiri?

"SAYA BENCI AWAK! AWAK ROGOL SAYA! SAYA BENCI AWAK! JANGAN GANGGU SAYA! " air mata aku akhirnya mrngalir. Mustahil untuk seorang isteri yang hilang ingatan terima kisah silamnya.

Hampir setengah jam aku tunggu dia buka pintu. Namun masih tiada tanda tanda dia akan buka pintu.

MAAF, ANDAI KAU TERLUKA MAAFKU TAK SENGAJA TANPA SEDAR SAKITIMU
SESALKU,

MAAF, KERNA AKU PUN TERLUKA PINTAKU HANYA PELUANG KEDUA,
RASA CINTA DARI MU.

Rosereen yang aku kenal , dia cair bila mendengar suara aku. Aku boleh pujuk dengan suara aku. Nyanyian aku. Tapi kalini aku gagal memujuk isteri aku sendiri.
Aku cuba ingat kembali dimana aku letak kunci pintu bilik. Aku terus bangun dan ambil kunci di rak kunci. Pelan pelan, aku buka pintu.

Dia terbaring di atas katil. Aku dekati dia dan dilat dia tidur. Aku betulkan kedudukan dia dan selimut badannya. Dahinya aku cium. Badannya terasa panas jadi aku pergi ke dapur dan isi air dalam bekas. Tuala kecil aku ambil dan celup dalam air.

Aku berselawat dan letak tuala itu di kepala Rosereen. Perasaan sebak menyelubungi diri. Air mata aku terkumpul di tubir mata. Setiap kali mata aku pejam, air mata aku mengalir.

Besarnya dosa aku pada isteri aku, pada Allah, dan pada keluarga dia. Aku tak jaga amanah yang mummy daddy beri untuk aku jaga Rosereen sebaiknya. Aku sakiti wanita iaitu isteri aku. Dan tak dapat aku bayangkan bagaimana sakitnya hati Rosereen.

Sekali lagi aku berjalan menuju ke dapur. Aku buat bubur nasi untuk Rosereen. Mungkin dia takada selera nak makan. Jadi aku masak sahaja bubur.

Selesai masak, aku bawa mangkuk bubur itu ke bilik. Aku tak tahu sama ada aku perlu gerak dia bangun ataupun biar dia bangun dan makan sendiri. Diari kepunyaan Rosereen aku ambil dan baca.

Aku perasan pada diari dia, ada dua warna pen yang digunakan. Merah dan biru. Setiap diari yang ditulis dengan pen merah dia marah dan sedih. Warna biru pula dia gembira dan diari biasa. Aku buka diari pada hari dia kemalangan. Tulisannya warna merah.

Sedih, pilu,
Hati ini bagai dirobek.
Perasaan aku bercampur baur.
Lelaki yang aku percaya menduakan aku.
Hubungan bersama Adira disorokkan belakang aku. Aku tak tau apa yang akan berlaku selepas ini. Mampukah aku bahagia lagi bersama dia? Atau masjid yang dibina ini akan roboh?
Aku dirogol oleh guru aku sendiri!
Dan kali ini aku diduakan oleh guru aku sendiri! Kesucian aku diragut dan aku dicurangi dengan orang yang sama! Ya allah kenapa kau temukan aku dengan dia? Aku menyesal ya allah. Tolong aku, aku tak kuat nak hadap semua ni.
Abang, ampunkan Nis, Nis kena pergi dari sini.
--

Kring!

"hello, saya nak bagitau yang pemandu yang kemalangan dengan isteri awak dah sedar. Awak boleh datang esok. Nanti saya bagitau awak nombor ward." Inspektor yang mengurus kes kemalangan Rosereen telefon.

"ok" sepatah aku jawab.

Perasaan aku sekarang bercampur baur. Aku sedih, rasa bersalah dan marah pada diri sendiri.









Apa nak jadi sir oi? Haihh tunggula next week ada update.
Vote jangan lupa

SAYANG CIKGU PRAKTIKAL!! [editing]Where stories live. Discover now