SCP-32:(

4.4K 189 71
                                    

"Abang nak pergi mana? " soal aku pada sir bila sir sembur minyak wangi pada baju.

"Checkup petang nanti lah" kata aku lagi bila tiada jawapan dari sir. Check up petang tapi sir siap pada pukul 8 pagi? Mustahil. Sir seorang yang tak suka menunggu.

"Adira ajak abang keluar, kami keluar kejap. Petang nanti sayang pergi sorang okey? Sorry tau." tergamam aku. Takkan aku benarkan suami aku keluar dengan kekasihnya?

"Noo!" aku tinggikan suara pada sir.

"why no? Abang tak perlu minta izin sayang bila nak keluar. Sayang yang perlu minta izin abang" kemarahan sir tiba tiba tercetus.

"habistu sayang nak checkup dengan siapa? Abang ni first time sayang . Takkan abang tak teringin nak ikut? Taknak tengok anak abang ni? " aku marah dalam keadaan nemujuk. Selalunya bila aku marah aku tak akan guna perkataan manja lagi.. Dari sayang abang terus jadi saya awak.

"Come on! Just one day sayang? Ada lagi 7 bulan sebelum anak tu keluar! Nanti pun boleh kan?" entah apa yang adira dah menghasut sampai sir begini.

"Kalau perangai abang macam ni, allah boleh tarik anak ni bila bila masa la! Ye lebihkan la bekas kekasih tu daripada isteri sendiri! " emosi aku sudah tidak stabil lagi. Kemarahan aku dah meletup semuanya.

"Ye sayang tu isteri abang tapi dia KEKASIH abang! For your information, kami belum putus lagi la! " hati aku dihiris oleh suami sendiri ')

Air mata aku mengalir bila sir sendiri mengaku mereka masih bercinta. Perut yang sedikit buncit aku usap. Jika mereka masih bercinta, apa maksud anak ni? Adakah aku pelepas nafsu pada hari aku DIROGOL oleh guru aku sendiri? Jika benar begitu murahnya maruah aku.

"sampai hati abang cakap macamtu. Apa gunanya saya ni? Jadi selama ni abang masih bercinta dengan dia? "

"Ya!" dengan yakinnya sir jawab begitu. Lalu sir keluar dari ruamh.

Aplikasi Grab aku tekan, aku tekan ke satu destinasi yang aku, maya dan selrose akan tujui bila kami sedih. Seterusnya whatsapp aku buka dan tekan nama sir.

Izinkan saya keluar.

Saya tak izinkan awak balik rumah mummy atau ummi.

Tak, saya pergi tempat lain.

----

Aku tunggu sehingga Grab sampai depan rumah. Air mata aku tak henti henti mengalir. Aku tak kisah lagi kalau pemandu grab itu nampak.

"Dik, sabar ya. Dugaan tu memang susah kita nak hadapi. Tapi bila kita dah hadap ujian tu, inshaallah ada pelangi selepas hujan."

***

"Hai sayangg? Sorry lama tunggu" Adira sudah tergedik gedik sebaik saja kaki melangkah masuk kedalam perut kereta.

"Awak tu siap lama sangat.. Kalau boleh saya nak balik awal.. Nak bawak Rosereen pergi check up. " kata kata sir membuatkan Adira merajuk.

"saya dah cakap dekat awak kan suruh dia pergi dengan abang dia?"

"yelah tapi saya nak la tengok anak saya. Hm satu lagi, dia dah tau kita ni masih bercinta. " tiba tiba sir rasa bersalah. Dia hanya diam sampai ke shopping mall.

Dalam diam, Adira tersenyum sinis.

'mesti diorang bertengkar sekarang ni'kata adira dalam hati.
...

"awak, kasut ni cantik tak?" tanya adira pada sir yang dari tadi perhatikan handphonenya

"awak! Saya cakap dengan awak ni! Cantik tak?"

"awak, saya risaukan Rosereen ni. Kita beli kasut ni, lepastu kita makan then kita balik." rasa bersalah dalam diri terus meningkat tinggi.

"awak ni! Asyik dia dia dia! Siapa lagi penting?!"

"dua dua penting. Awak kekasih, dia isteri yang sah. Dan dia jugak ibu kepada anak saya. Emm alolo dah taknak merajuk dah jom pergi bayar. " tangan adira ditarik ke kaunter pembayaran untuk membuat bayaran.

"awak? Nak makan apa?" soal adira bila pelayan datang memberi menu.

"ikut awak lah. Makan chicken grill pun sedap jugak kan? Haa bagi saya chicken grill la " teringat sir pada aku. Kerana makanan kegemaran aku ialah chicken grill.

" Awak? Kena diam?" soal Adira bila Sir terlalu lama diam.

"awak teringatkan isteri awak tu kan?" cemburu menguasai diri adira.

"ye! Saya rasa bersalah dekat dia. Adira, kita putus? Berdosa saya menduakan dia sedangkan dia setia pada saya. Kita masih boleh berkawan. Tapi untuk bersama mungkin tidak. Maafkan saya Adira, kita putus."

"awak memang macam ni kan! Saya benci awak! Jangan cari saya lagi!" adira bangun dan terus pergi dari kedai makan itu.

"abang! Chicken grill tadi bungkus je dua dua." jerit sir pada lelaki yang ambil order sebentar tadi.

**

Kereta yang aku naik tiba tiba dirempuh oleh satu bas dari belakang. Kereta yang dipandu oleh pemandu grab itu berpusing dan cermin depan pecah dan terkena pemandi grab tersebut.

Dalam kereta yang aku naiki berpusing beberapa kali, aku usap perut aku. Janganlah engkau ambil anak ini yaa allah. Aku mohon. Walaupun anak ini bukan anak yang sah, kami sayang dia ya allah. Lalu kepala aku terhantuk pada pintu dan aku tidak sedar apa apa lagi.

Seorang pakcik yang kebetulan lalu disitu berhenti dan call ambulan. Pakcik itu dan beberapa orang lain cuba angkat aku keluar dari kereta itu sementara polis trafik yang ada disitu mengejar bas yang langgar kami.. Handphone aku diambil dan seorang lagi anggota polis yang sampai dail nombor 'Suami 💘' iaitu sir.

"Hello, boleh saya cakap dengan suami kepada pemilik handphone ni?"

"ye saya. Mana isteri saya?" soal sir pelik bila ada orang lain yang bercakap.bagi pihak aku.

"isteri awak kemalangan dengan bas sebentar tadi. Mangsa akan dibawa ke wad kecemasan. Datang segera dan berjumpa saya Inspektor Arman."

"baik tuan. Terima kasih."










Haaa curang lagi, kesian nis kemalangan 😔
Stay strong nis 😢
Sir ni jahatlaa!
Hm jangan lupa vote dan comment okey. 😍

SAYANG CIKGU PRAKTIKAL!! [editing]Where stories live. Discover now