SCP-36

4.2K 161 6
                                    

Okey mulai bab ni, 'aku' ialah SIR. bukan lagi NIS. oke?
Sebabnya saya susah nak buat jalan cerita dengan Nis yang hilang ingatan ni.
Lepas Nis dah ingat kita back to normal okey?

............................................................

" dah sampai." Rosereen cuba mengingati sesuatu. Mungkin dia ingat yang ada sesuatu pernah berlaku dirumah ini. Saat aku tinggalkannya demi Adira.

"Abang tak paksa sayang ingat semua bemda sekarang. Abang tunggu sampau sayang sihat." tangannya aku genggam erat.

"Awak, nak tanya boleh?" yaa Allah, walaupun engkau tarik ingatannya, Nisreena Rosereen di hadapanku masih lagi seorang isteri yang lemah lembut. Tidak seperti orang lain ditempatnya. Mereka memberontak.

"Boleh sayang." aku duduk di sofa menghadapnya. Mungkin masa ini yang akan dirindui jika tuhan tarik nikmat hidup di dunia ini.

"Betul awak suami saya?" Rosereen masih ragu ragu tentang status dirinya sekarang.

"Betul sayang. Tengok ni" aku tunjukkan Kad bukti perkahwinan kami berdua.

"kenapa perut saya agak buncit? Saya banyak makan?" comelnya isteri aku ni. Untungnya aku menjadi suaminya.

"Awak mengandung sayang, awak bukannya buncit. Anak dalam perut awak tu anak saya dan anak awak. Kita janji sama sama akan besarkan dia nanti. Ingat?" kepalanya digeleng. Tanda dia tidak mengingati apa apa pun.

"lagi sayang nak tau apa?"

"awak kerja apa? Macam mana kita boleh berkahwin?" soalnya penuh ingin tahu.

"abang kerja sebagai cikgu Sains. Kita jumpa masa abang praktikal dekat sekolah sayang. Lepastu kita bercinta. Kita sweet tau dulu dulu. Tapi sekarang pun sweet juga. " anak matanya aku tenung sedalam dalamnya. Aku rindu pelukkan dia. Buat masa sekarang aku tau dia tidak selesa jika aku peluk.

"Kalau awak cikgu, esok awak kena kerja. Jadi awak tinggal saya sorang dekat rumah? Saya dahla tak tau ada apa dalam rumah ni." katanya.

"esok abang pergi sekolah settel kan apa yang patut, lepastu abang cuti. Abang teman sayang. Lepas sayang dah biasa dekat rumah ni, abang kerja la balik. Kalau nak ambil cuti tanpa gaji kita nak makan apa?"

"betul jugak. Hm takpalah." matanya memerhati sekeliling rumah kami. Aku bangun lalu tarik tangannya supaya dia ikut berdiri.

"jom abang tunjuk ada apa dekat rumah ni." aku mulakan dengan dapur.

"ni dapur. Dapur ni abang tak tau banyak sangat sebab sayang tak bagi abang kacau. Jadi ni la dapur yang hari hari sayang guna. Selalunya lepas balik sekolah sayang akan masak. Tapi esok sayang tak perlu masak, abang balik, abang masak. " peti ais dibuka. Masih ada banyak bahan yang boleh dimasak.. Rugilah kalau beli.

" ni tandas. "

"asal kosong ja tandas ni? Tak ada sabun?"

"ada sayang, sabun mandi, shampo, pencuci muka sayang, dan berus gigi semua tu ada dalam almari tu. Rak tu memang kosong sebab sayang cakap sayang tak suka letak dekat situ. Jom kita naik atas pulak." aku memimpin tangannya untuk naik keatas.

"ni bilik tidur kita. Dalam almari tu ada baju kita. Yang sangkut baju jalan dan baju kerja.. Yang sayang lipat baju T-shirt biasa. Situ meja solek sayang. Ni semua barang makeup sayang. Sayang suka makeup simple je. Tak tebal."

"ni semua saya punya? Banyaknya. Wahh macam macam warna lipstik. Saya pakai semua ni?" soal Rosereen pada aku.

"manalah abang tau. Abang tak pernah tengok sayang makeup. Dekat sini pun ada tandas, tapi abang je selalu guna sebab sayang suka guna tandas bawah. Tapi mulai harini kalau sayang nak guna boleh ja. Nanti abang pindahkan barang toilet sayang dalam toilet ni. "

"ni bilik kosong dan selalu jadi bilik sembahnyang kita berdua. Telekung ada dekat rak tu. So itu saja tempat yang sayang selalu pergi. Kalau ada apa apa sayang nak tanya, tanya lah. Tempat lain macam belakang rumah, semua tu nanti abang bagitau. Rumah ni kecik ja sayang. 2 tingkat 3 bilik 2 tandas. Bilik tetamu ada dekat bawah. Bilik tu kita letak barang yang nak guna tapi tak tau nak simpan mana. Sebab sayang cakap dekat abang taknak biarkan bilik ni kosong. Nanti kita tak masuk dalam bilik ni. Jadi semua bilik kita guna." aku menunggu balasan dari dia.

"sekarang pukul berapa?" soal Rosereen tanpa ada kena mengena dengan apa yang aku cakap tadi.

"pukul 3.30 sayang." jawabku.

"oh. Tapi, saya ada handphone kan? Mana handphone saya?" aku ambil handbag dia dan cari handphone. Lalu aku.beri pada dia.

Banyak kali dia cuba membuka password tapi dia gagal. Dia pandang aku untuk minta bantuan.

"password tu tarikh lahir awak." dia cuba lagi dan berjaya.

" ni gambar apa?" dia bertanya sebaik saja password itu berjaya dibuka.

Tanpa perlu menjawab menggunakan mulut, tangan aku pantas menjawab. Gambar scan yang menunjukkan Rosereen hamil menjadi wallpaper.




































Okey geng, ni ja untuk harini. Maaf kekurangan idea & terlalu bz. Okey bye bye.. Jgn lupa vote.

Jumpa minggu depan awak awak ♥

SAYANG CIKGU PRAKTIKAL!! [editing]Where stories live. Discover now