17 '

56.8K 2.7K 272
                                    

Jam sudah menunjukkan pukul 8 pagi. Tetapi Edmund Carl dan Bella Najwa masih lagi lena diulit mimpi indah. Kedudukan Edmund Carl yang memeluk pinggang Bella Najwa dari belakang itu membataskan pergerakan gadis tersebut.

Disebabkan rasa yang tidak selesa, Bella Najwa membuka matanya perlahan. Gadis itu mengeliat merenggangkan tubuh.

Satu saat..

Dua saat..

Tig--

"Arghhh! " Bella Najwa menjerit kuat membuatkan Edmund Carl terjaga.

"Ish kau ni! Pagi pagi lagi dah memekak! " Edmund Carl yang matanya masih lagi tertutup itu bersuara. Rambutnya yang sememangnya serabut itu diserabutkan lagi. Aumm messy hairs!

"Ke-kenapa awak tak pakai baju? awak buat apa kat saya ni!!! " Bella Najwa bersuara seakan ingin menangis kerana dia fikir maruahnya sudah diaragut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Ke-kenapa awak tak pakai baju? awak buat apa kat saya ni!!! " Bella Najwa bersuara seakan ingin menangis kerana dia fikir maruahnya sudah diaragut.

Tubuh lelaki yang tidak bersalah itu dipukulnya berulangan kali. Sampai lah Edmund Carl memeluk gadis itu bagi memberhentikan perbuatannya.

"I'm do nothing to you ok! Dasar dirty mind! " kepala bella najwa diketuk edmund carl perlahan. Namun pelukan masih lagi belum dilepaskan.

Bella najwa yang berada didalam pelukan lelaki itu hanya diam. Dia pelik dengan dirinya yang tidak menolak sekarang ini. Dia mulai rasa.. Selesa?

"Awak.. Saya lapar.. " Bella Najwa bersuara manja sambil memegang perut yang lapar. Mata dikedip kedip meminta simpati. Hm makin gedik perempuan ni.

Edmund Carl yang melihat kecomelan bella najwa itu (euwww)  mula terpesona. Mahu sahaja dia gigit gigit gadis itu kerana terlalu geram.

"Kau pandai masak ?" edmund carl menyoal. Bella najwa menggeleng kepalanya tanda tidak tahu. Jujur betul perempuan ni.

Edmund Carl membuat muka menyampah. 'Haih dia maid or aku yang maid sekarang ni? ' desis lelaki itu di dalam hati.

Tetapi disebabkan rasa sayang yang mulai muncul, Edmund Carl memakai bajunya dan mula melangkah kedapur diikuti bella najwa yang sudah senyum lebar.

"Awak nak masak apa ?" bella najwa menyoal setelah edmund carl membawa keluar sayur dan bahan bahan yang lain dari peti sejuk.

"Nasi goreng sampah. " dia mejawab sambil tangan laju memotong bahan bahan tersebut. 

"Kenapa nama dia sampah ?" bella najwa yang memasang muka pelik itu bersuara.

"Suka hati aku la nak namakan apa pun. " yes. Jawapan yang menyakitkan hati. But bella najwa tak terasa pun sebab dah selalu kena. 

Setelah memotong semua bahan yang ada, edmund carl mula memasak lagak seperti chef wan. Bella najwa yang melihat itu pun kagum dengan bakat lelaki itu.

Setelah 10 minit edmund carl bertungkus lumus memasak menemankan bella najwa yang tidak berbuat apa-apa itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah 10 minit edmund carl bertungkus lumus memasak menemankan bella najwa yang tidak berbuat apa-apa itu. Akhirnya makanan pun siap dihidang di atas meja.

"Wahhh bau sedapnya! " bella najwa memuji. Edmund carl hanya membuat muka selamba padahal dalam hati sudah tersengih riang kerana ini kali pertama ada orang yang akan rasa masakan dia.

"Awak,  saya nak tanya satu soalan boleh tak? " bella najwa bersuara sambil mulut masih lagi mengunyah nasi goreng. Tak senonoh betul.

"Sejak bila kau pandai minta izin bila nak tanya? " edmund carl memerli membuatkan bella najwa hanya tersengih.

"Kenapa awak baik dengan saya eh? " bella najwa menyoal. Ya dia pelik kenapa lelaki itu sanggup memberi rm10000 semata-mata demi dia.

"Because i love you. " edmund carl membalas membuatkan bella najwa tersedak. K jawapan berani mati. Sejujurnya edmund carl juga tidak pasti mengapa dia jawab begitu.

Muka bella najwa yang merah disebabkan tersedak+malu itu mula mencapai air . Dia meneguk air itu rakus. Muka edmund carl dilihatnya tidak percaya. Gila ke apa lelaki ni.

"Not funny man. " bella najwa yang masih tidak percaya itu menjawab perlahan.

"Up to you nak percaya ke tak. Aku taknak paksa. " edmund carl bersuara santai walaupun jantungnya sudah berdegup laju. Dia mengutuk diri sendiri didalam hati kerana tidak pandai nak jadi sweet talker.

Bella najwa tidak membalas dan hanya meneruskan menyuap nasi goreng kedalam mulut. Malas dia mahu melayan mamat psycho tu. Ehem² bella.. Malas ke malu ?

♣♣♣

"Macam mana ni fayyadh? Wawa tak balik dari semalam. Aunty call pun dia tak angkat. " aunty lia yang risau akan keadaan bella najwa itu mengadu pada fayyadh.

"Don't worry aunty, biar fayyadh keluar cari dia. " Fayyadh yang seperti tahu dimana dan dengan siapa bella najwa berada itu mula bersuara.

"Aunty nak ikut "

"No aunty. Aunty stay je kat rumah. If bella dah balik nanti, aunty call fayyadh ok. " fayyadh bersuara lembut cuba untuk menenangkan hati orang tua itu.

Kunci kereta diambil dan kaki melangkah laju menuju kearah kereta. Muka fayyadh merah menahan geram. Tangan digenggam membentuk penumbuk.

Telefonnya yang berada didalam poket seluar diambil dan nombor seseorang didial.

"Hoi sial! Kau kat mana sekarang?!! " Fayyadh bersuara kasar setelah panggilannya diangkat. Dia yakin bella najwa berada bersama lelaki itu. Dan dia tahu gadis itu tidak akan selamat..


BAD MAFIA [COMPLETED] Where stories live. Discover now