21 '

54.5K 2.4K 338
                                    

Edmund Carl mengusutkan rambutnya kasar. Dalam hati sudah mengutuk diri sendiri kerana membawa Bella Najwa ke hospital ini. Dalam banyak banyak tempat, why kat sini?

"Shit.. "

Dia juga tak tahu kenapa dia kesini. Mungkin kerana terlalu cemas dan hospital ini sahaja yang dekat dari rumahnya.

Edmund Carl menunggu di ruangan menunggu kecemasan. Rokok yang berada ditangan di hisapnya dan asap itu dihembuskan ke udara. Walaupun sudah tentera amaran; dilarang merokok. Dia tetap buat. Edmund Carl nak patuh peraturan? Tunggu kiamat pun belum tentu.

10 minit menunggu, keluar seorang doktor lelaki dari pintu kecemasan.

"How is her condition?" Edmund Carl menyoal laju. Rokok yang dihisap tadi dilontarkan ditanah. Wajah doktor itu ditenung lama.

"Kondisi dia sekarang ni lemah jadi kami terpaksa tahan dia bagi menjalankan rawatan lanjut." doktor yang tentera nama Arfan pada tag namanya itu bersuara.

"No. Aku nak bawak balik dia. " Edmund Carl bekeras. Dia akan bawa pulang gadisnya dan berikan rawatan lanjut di rumah sahaja.

Doktor Arfan yang mendengar itu mulai naik berang dengan sikap Edmund Carl.

"Kau siapa? Where's her family? " Doktor Arfan menyoal kasar. Selama dia mengenal Bella Najwa, tiada pula dia tahu yang gadis itu punyai abang atau pun adik lelaki. Apa yang dia tahu, Bella Najwa adalah anak tunggal dan tinggal bersama ibunya.

"I'm her future husband. Have any problem sir? " Edmund Carl bersuara sinis. Puas hatinya melihat muka doktor Arfan yang sudah terkejut beruk itu.

"Dia kat mana sekarang? Aku nak tengok keadaan dia. " ujar Edmund Carl lagi sambil kaki melangkah masuk kedalam bilik kecemasan.

Doktor Arfan yang berdiri ditempat itu masih lagi mencerna kata-kata Edmund Carl. Future wife? Adakah dia sudah terlambat?

♣♣♣

Edmund Carl pov

Pintu bilik hospital itu aku buka. Bella Najwa sudah ditukarkan ke wad biasa. Kelihatan gadis itu sedang nyenyak tidur. Buat masa sekarang biar lah dia dapat rawatan di sini dahulu. Esok pagi baru aku bawa dia balik.

Rambut yang menutupi separuh wajah gadis itu aku sisirkan ke belakang telinga.

Mulutnya yang pucat itu aku kucup perlahan. Kemudian kucupan itu beralih pula pada bahagian dahinya. Lama bibirku mendarat disitu.

I'm sorry girl, i know i've hurt u too much. But I've too because i don't want to lose someone that i love again.

Disebabkan ini hospital bahagian wanita, jadi aku tidak boleh menemani dia pada waktu malam. Leceh betul.

"Sleep well girl.. See you tomorrow.."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BAD MAFIA [COMPLETED] Where stories live. Discover now