Bab 13 : Dibuli

16.3K 871 20
                                    

"Thank you sir!" suara si ketua darjah memecah kensunyian di kelas kami.

"Thank you sir!" tutur kami secara berjemaah. Sir Afiq mengangguk kecil sebelum melangkah keluar dari kelas. Memandangkan guru untuk subjek seterusnya masih belum lagi masuk, aku bercadang untuk ke tandas, membuang air kecil.

"Mok!!" aku menoleh. Rayqal panggil aku. Aku membuat muka 'apahal' kepada dia.

"Kau nak kemana? Nak itot.." katanya dalam suara kanak-kanak yang baru belajar bercakap sambil berlari-lari anak mendapatkan aku.

"Tandas. Ha jomlah ikut kalau nak merasa kena simbah air dengan pelajar perempuan kat tandas sana." Aku menyindir. Dia buat muka gatal dah.. Rasa nak layangkan pelempang pun ada.

"Dah tahu badan tu gemuk mengalahkan kepala keretapi, lain kali kalau nak bersembang ke nak bercinta ke, duduk tepi-tepi sikit. Tak adalah ganggu jalan orang." Perli satu suara sumbang yang tersangatlah aku kenali. Geng Melyn berjalan melewati kami. Sempat lagi Melyn melemparkan senyuman yang membawa seribu makna buatku.

Eleh.. Aku gemuk macam kepala keretapi ke apa ke, bukannya dosa besar pun.

"Dah tahu diri tu tinggi mengalahkan galah, tak payahlah pakai kain adik-adik yang baru nak masuk belajar di tingkatan satu tu. Tak mampu ke nak beli kain yang baru oi!" Rayqal membalas sedas. Melyn melayangkan jari tengah ke udara.

Rayqal geleng kepala. "Aku tak faham betul jenis pompuan macam dia tu. Perangai mengalahkan anak jin! Kau jangan jadi macam dia tau." Eh dia sekolahkan aku pula. "Kau tunggu geng bajet bagus tu balik dulu, lepas tu baru kau pergi okay? Aku bukan apa, aku rasa macam semacam lah." Katanya tanpa bertapis.

Ah tak ada bilanya aku nak dengar cakap dia. Aku dah memang kecemasan gila ni sampai tahap tak boleh nak tahan sangat dah ni. Bye.

"Woi woi kau tak dengar ke apa yang aku cakapkan tadi woi!!" terjojol kepala cikgu kelas sebelah setelah mendengar suara Rayqal yang lantang memanggil aku.

Lantak situ.

Melyn dan gengnya sedang membetulkan tudung di hadapan cermin. Ada pandangan lain macam yang mereka beri kepada aku ketika aku melangkah masuk ke dalam tandas ini. Lantak jugalah.

Selesai membuang hajat, aku membuka pintu untuk keluar dan dengan itu, bahu aku ditolak kasar oleh Ain sehingga aku terduduk di atas mangkuk tandas. Dia memberi isyarat kepada seseorang untuk masuk ke mari dan tadaa.. Melyn pun muncul. Pintu tandas dikunci dan mereka berdua mengurung aku di bilik kecil ini.

Pipi aku ditampar kuat dan tudung aku ditarik sehingga tercabut dari kepala. Ain boleh pula buat tudung aku tu jadi penyental lantai tandas ini. Memang segala daki melekatlah pada tudung putih aku tu. Kurang asam punya budak!

"Wuuu.. Seronoknya kau bergelak sakan dengan Rayqal ketika dia dok sedap mengutuk aku tadi kan?" mukaku dipegang kuat sehingga mulut aku menjadi bujur.

Sabar El.. Jangan jadi kau yang dulu. Kau dah lama tinggalkan perangai kau yang lama itu. Jangan mulakan balik, takut susah untuk kau berhenti nanti.

"Melyn, dia boleh pula buat tak reti saja dengan kau. Kau ajar dia sikit beb." Ain mengapi-apikan Melyn.

Rambut aku direntap dengan kuat sehinggakan aku dapat rasakan ada beberapa helai rambut gugur. "Woi aku cakap dengan kau ni yang kau pergi berangan tu dah kenapa?"

Aku mengelak daripada memandang mereka berdua. Kepala angin aku dah naik. Aku takut arwah jadinya dua ekor manusia ini aku kerjakan nanti. Sudahlah mereka berdua ini kurus kering saja. Ada hati nak lawan dengan aku pula.

Tanpa aba-aba, satu penampar lekat di pipi aku membuatkan aku berpaling ke kiri. Senget juga muka aku jadinya. Aku dah mengetap gigi menahan marah. "Yang itu, balasan kau sepak muka aku ketika dalam kelas se.ma.lam." ujarnya sambil terjegil-jegil mata. Terkeluar biji mata tu nanti baru tau.

Bullied Love (E-book)Where stories live. Discover now