Di khianati.

967 77 1
                                    

"Aku cuma nak kahwin dengan Amin je. Anak yang aku kandung ni anak Amin juga." Mira mengusap perutnya. Sengaja menunjuk perutnya yang memboyot itu pada Elina.

"Hmh, kau ingat aku akan percaya dengan taktik murahan kau? Hey...tolonglah sedar diri sikit,ok. Kau tu entah anak siapa tiba-tiba datang nak jadi menantu aku. Kau tak layak! Boleh berambus dengan anak haram kau tu!" Suara Elina sedikit meninggi.

"Jadi...kau sanggup kalau aku pecahkan rahsia kau?" Mira merenung kukunya yang bercat merah itu. Sesekali kuku-kukunya di tiup dengan gaya sinis.

"Rahsia apa pulak,budak?? Kau kenapa sebenarnya? Gila,eh? Entah dari mana datangnya..tiba-tiba berlagak depan aku." Elina mula terasa membahang.

"Aku tahu apa yang terjadi dalam rumah Dato Sabri. Aku tahu bomoh mana yang kau pergi. Dan aku tahu.....apa yang kau bagi pada Dato,Elina. Aku tahu semuanya. Sanggupkah kau rahsia ni pecah?" Mira tersenyum puas melihat wajah Elina yang di landa kejutan hebat.

"No! Merepek! Jangan buang masa aku boleh?" Turun naik dadanya ketika ini.

"Boleh...dengan menjadikan aku sebagai isteri Amin."Mira bangun dengan wajah seriusnya.

"Dan satu lagi,Elina... aku memang mengandungkan anak haram. Sekurang-kurangnya aku tahu siapa bapa budak ni. Kau? Kau tahukah siapa bapak kau?hahahahahahahahaha...." Mira berlalu dengan ketawa besarnya. Lucu benar wajah Elina sebaik saja mendengar kata-katanya.

"Bitch!!" Sumpah Elina. Menggeletar tubuhnya menahan marah.

⚘⚘⚘

"What?!" Melengking suara Amin mendengar cerita dari ibunya.

"Itu gila! No! Amin takkan kahwin dengan Mira no matter what!!" Kepalanya berdenyut tiba-tiba. Menyucuk-nyucuk sakitnya. Amin meramas rambut dengan kasar.

"Mama tak fahamlah kamu ni. Kenapa suka sangat cari penyakit?? Tu anak dalam kandungan tu,Tak lama lagi dah nak keluar. Nanti entah apa pula yang di rancang budak tu."

"No,Mama. No!! Amin takkan kahwin. Tahulah Amin nak buat apa dengan dia. Tunggulah kau,Mira!" Amin bangun mencapai kunci keretanya lalu melangkah keluar. Pintu rumah di hempas kuat.

"Hmmhhh...."Elina mengeluh lemah. Ugutan dari Mira sedikit sebanyak telah menggugat hatinya.

⚘⚘⚘

"Mira,mana kunci kereta? Kak Dah nak pakai kereta." Pintu bilik Mira di ketuknya.

Kcing!

Kunci kereta di surung melalui bawah pintu. Qhasidah menggeleng kepala. Entah apa yang terjadi pada adiknya. Langsung tidak keluar bilik. Jika keluar pun berselubung dengan baju tebal. Kadang-kala bulu romanya menegak tiba-tiba bila melalui bilik adiknya. Qhasidah cuba menyedapkan hati. Mungkin adiknya ada masaalah ketika ini.

"Jom,mama." Tapak tangan Suhana di pautnya.

"Emm,papa kata nak ambil dia kat mana?" Sebaik saja kereta bergerak Qhasidah kembali pada tujuan sebenar mereka.

"Dekat bengkel yang selalu papa pergi tu. Bengkel Abang Nuar tu." Balas Suhana.

"Ooh...jauh juga.."balas Qhasidah. Di dalam fikirannya sudah terbayang bengkel yang selalu menjadi pilihan papanya.

"Nanti balik,mama nak pakai kereta ni lagi. Seronok pula naik kereta kecil. Hahaha..."Suhana meliarkan pandangan ke segenap ruang Myvi tersebut.

"Banyaknya daun-daun kering..pergi manalah agaknya adik kau dengan kereta ni."leter Suhana. Daun-daun kering di atas lapik kaki menimbulkan rasa hairannya.

Mata KeraWhere stories live. Discover now