BAB 18

3.7K 395 14
                                    

Bangku yang tersedia ditatap hairan. Di sekelilingnya putih namun hanya bangku itu saja berwarna coklat. Lepas saja keluar daripada hutan tadi semua berubah putih tanpa setitik pun warna hitam.

"Kenapa dekat sini putih?" Soal Wisteria hairan.

Susuk lelaki yang memiliki mata keemasan tadi tersenyum nipis. Tubuh gadis itu yang didukung diturunkan di atas bangku coklat tadi.

"Sebab sini mimpi indah kau. Dekat sini kau boleh wujudkan apa-apa saja melalui imaginasi kau. Kalau dekat hutan tadi tak boleh sebab sana kawasan larangan." Ujarnya.

Wisteria mengangguk faham. Matanya terpejam kejap. Di dalam mindanya dia menginginkan sebuah air terjun yang cantik disertakan dengan padang rumput yang menghijau serta tasik yang berkilau indah.

"Kau dah boleh buka mata," Ujar lelaki yang menyelamatkan diri Wisteria tadi.

Si gadis yang disuruh akur.

"Wow! Cantiknya." Dalam tak sedar Wisteria bangkit dari duduknya. Dia lupa agaknya kaki yang masih terseliuh tadi.

"Oppss kaki kau tak ubat lagi," Belakang badan Wisteria yang hampir tumbang di dakap.

Wisteria tersengih malu. Dia duduk semula di bangku coklat tadi. Setelah diperhatikan gadis itu duduk dengan selesa, jejaka bermata keemasan tadi membuka stokin panjang yang dipakai Wisteria.

"Bengkak," Gumam dia. Tangan yang memakai sarung tangan hitam di buka. Cahaya kehijauan terlihat di hujung jari lelaki itu.

"Nama awak apa?" Soal Wisteria.

" Hmm perlu ke?" Jejaka bermata emas itu tersenyum nakal. Sengaja mengusik.

Wisteria mengangguk. Gadis polos itu hanya mengiyakan saja.

"Nama aku Ken."

"Nama awak sama dengan kucing peliharaan saya," Ujar si gadis tiba-tiba saja teruja.

"Oh, ya? Jadi kau nak anggap aku ni macam kucing kaulah?" Soal Ken setelah siap mengubati bengkak pada kaki gadis di hadapannya.

"Mana ada. Saya cakap je," Wajah Wisteria bertukar mendung.

Ken usap sisi kepala Wisteria. Tak dijangka tindakan seterusnya lelaki itu akan mengucup dahi si gadis. Wisteria kaku.

CUP

"Hey, siapa benarkan awak cium saya?" Tubuh tegap Ken ditolak kasar. Wisteria bangkit lalu menjarakkan dirinya sedikit jauh.

Ken yang diperlakukan sebegitu berdiri lalu melabuhkan punggungnya di atas bangku tadi. Seulas bibir kemerahan itu di gigit menggoda. Kaki pula disilangkan lagak seorang putera raja. Tangannya memeluk tubuh.

"Aku tak perlukan keizinan dari kau bila nak sentuh setiap inci tubuh kau," Ujarnya tenang.

Raut wajah Wisteria berubah memerah. Dia menyilang tangan.

"Pervert!" Kutuk gadis itu.

"Who? Aku? Sedangkan kau boleh  sentuh tubuh aku bila-bila masa je. Kenapa aku tak boleh buat benda yang sama?" Soal Ken hairan. Wajah polos ditayangkan.

"Bila masa? Kita baru je kenal! Sini semua mimpi kan? Kenapa awak cakap macam kita dah kenal lama?" Soal Wisteria geram.

Ken bangkit dari duduknya. Dia berjalan mendekati Wisteria. Sambil mengelilingi gadis itu, dia cuba menghidu aroma wangian dari rambut si gadis. Beberapa helai rambut gadis itu di ambilnya.

Rona wajah Wisteria bertukar semerah tomato apabila tubuh lelaki asing itu berada di belakangnya. Rambut hitam pekat miliknya yang dihidu membuat dia berasa kurang selesa dengan perlakuan Ken.

KIRITO : THE TRUE LEGEND [LONG HIATUS] Where stories live. Discover now