BAB 1

1.2K 88 4
                                    

Hai n assalamualaikum.

Untuk pengetahuan semua novel ini adalah novel Chinese yang telah di terjemah ke inggeris kemudian akak min terjemah ke Bahasa (google translate dan akak min-dh ejas ikut kefahaman akak min)

Sekiranya ada ayat yg pelik, harap maklumlah ye. Ada perkataan yang akak min pun tak tahu macam mana nak terjemahkan atau mungkin ada yang terlepas pandang. Untuk ini akak min minta maaf.

Siapa yang biasa tangok movie or cartoon Chinese tak pun yang layan dragoon ball mesti akan mudah faham jalan cerita novel ni.

Dan untuk pengetahuan semua, novel ini antara best novel translate bg akak min dan mereka yang pernah membaca novel ini. So akak min letak cerita di web supaya kita dpt sama2 membaca...

Ok selamat mengembara...

PS jangan lupa klik star di setiap bab. TQ

++++++++++++++++++++++++++++++++++


Benua Longxia

Di jalan-jalan kekaisaran yang makmur di Kerajaan Longyuan, orang-orang beratur dan berdiri di kedua-dua jalan, bersorak memuji kepulangan Jeneral Yun Luo yang berjaya.

Yun Luo ini dianggap sebagai salah satu legenda Longyuan, dia menjaga sempadan negara selama beberapa tahun sehingga negara-negara jiran tidak berani menyerang. Juga, tidak lama dahulu dengan satu gerakan gempur, dia mengubah empat negara menjadi bawahan Longyuan. Mendengar kejayaan ini, Yang Mulia Maharaja sangat gembira, tidak hanya memerintahkan Yun Luo kembali ke Kota Imperial untuk menerima pujian tetapi juga untuk memberikan dekrit kosong. Dengan dekrit kosong ini, ia setara dengan janji Yang Mulia untuk memenuhi satu permintaan dalam bentuk apa pun.

Namun, setelah berjaya kembali, Jeneral Agung Yun Luo tidak menghadiri jemputan Maharaja tetapi sebaliknya bergegas kembali ke Estate Perumahan Jeneral.

Mengikuti di belakangnya, askar-askar itu semua terdiam. Tidak ada yang lebih jelas daripada mereka tentang mengapa Jeneral Besar Yun Luo tidak sabar untuk pulang! Semua ini dikaitkan dengan cucu tertua dari Keluarga Yun.

Dikatakan bahawa ketika Jeneral Besar Yun Luo menjaga sempadan, gadis itu menimbulkan banyak masalah. Keperibadiannya yang sombong, mendominasi, merajalela, dan malah dia baru-baru ini membuat skandal dengan mengoda seorang lelaki kacak di jalan umum. Ini menyebabkan Putera Mahkota membatalkan pertunangannya dengannya. Namun, dia tidak tahan dengan pembatalan ini, jadi dia memilih untuk bunuh diri dengan menggantung diri.

Sekiranya dia benar-benar mati, maka Estate Jeneral  akan mengalami satu masalah yang lebih sedikit. Namun, gadis ini tidak mati. Bukan hanya dia terselamat, tetapi dia juga berubah menjadi orang lain. Dia mengurung diri di rumah dan tidak keluar selama setengah bulan. Oleh itu, ketika Jeneral Yun Luo kembali dengan kemenangan  ke kota, dia terburu-buru untuk kembali ke Jeneral Estate.

...


Pada waktu ini, di atas bukit tiruan di dalam kediaman Jeneral Estate, seorang wanita muda berbaju putih dengan kedua tangannya di belakang kepalanya ketika dia malas bersandar pada batu, matanya setengah tertutup ketika dia melihat matahari yang terik di langit.

"Saya tidak percaya masa berlalu dengan cepat, saya datang ke benua ini lebih dari setengah bulan yang lalu. Syukurlah, dalam jangka masa ini, saya mempunyai kenangan asli badan ini dan juga memahami tempat ini. "

Setengah bulan yang lalu, dia melakukan eksperimen di makmal perubatan di Universiti Huaxia ketika dia secara tidak sengaja menyebabkan letupan. Setelah tersedar, dia mendapati dirinya berada dalam dunia yang pelik ini ...

Ghost Emperor Wild Wife: Dandy Eldest Miss (bahasa melayu)Where stories live. Discover now