BAB 28

379 48 1
                                    

Jadi bagaimana jika itu adalah golongan bangsawan?

Sesiapa yang menyinggung perasaan Keluarga Yunnya mesti dihukum walaupun pada masa akan datang!

****

Wu Residence

Seorang menjerit suaranya memenuhi di seluruh halaman. Itu dipenuhi dengan kebencian mengerikan yang terbakar dengan amarah yang mengerikan.

"Yun Luofeng, aku bersumpah akan membunuhmu!"

Wu Qi duduk di atas katil kayu dengan corak ukiran hiasan, darah segar menjadikan selimut brokat di bawahnya menjadi merah. Dia mengepalkan penumbuk sambil mengetap giginya. Kebencian di matanya semakin kuat, seolah-olah keris yang diselaputi racun, hanya sekilas akan membuat orang menderita seperti mereka diracuni.

"Qi'er." Wu Ran 1 meredupkan pandangannya ketika dia melihat penampilan anaknya sendiri yang menyedihkan, niat membunuh terpancar di matanya. "Jangan bimbang, Bapa pasti akan meminta keadilan untukmu! Ayah akan memasuki istana untuk segera menjumpai Seri Paduka. Untuk pembantu rumah keluarga Yun yang melakukan sesuatu seperti ini, tidak kira siapa Yun Luo, lelaki tua itu, mengabaikan maruah, dia mesti menyerahkan Yun Luofeng dan pembantu kecilnya! "

Wu Qi mengetap giginya dengan marah, matanya penuh dengan kebencian. "Ayah, ketika waktunya sampai, serahkan Yun Luofeng dan pembantu rumah itu kepada saya. Saya secara peribadi akan membuat mereka mengalami kehidupan yang lebih buruk daripada kematian!"

Dia tidak mempunyai cara untuk melepaskan kebencian hatinya tanpa menyeksa mereka! Terutama budak perempuan kecil itu! Dia hanya seorang hamba tetapi dia berani menyerangnya. Dia memang mencari kematian! Kali ini, walaupun lelaki tua itu, Yun Luo, tidak akan dapat melindungi mereka!

"Seseorang, siapkan tandu, tuan ini akan memasuki istana untuk bertemu dengan Yang Mulia!"

Pandangan Wu Ran kejam dipenuhi niat membunuh yang semakin kuat.

Jadi bagaimana jika kuasa lelaki tua Yun Luo sangat kuat? Oleh kerana cucu perempuannya melakukan sesuatu yang mengerikan, adakah dia berani bersikap tidak waras dan berat sebelah? Walaupun dia ingin melindungi mereka dari hukuman, Yang Mulia tidak akan membiarkannya melakukan apa yang dia inginkan!

Memikirkan hal ini, dia berbalik untuk melihat pemuda yang berbaring di atas katil dan dengan mesra menyatakan, "Qi'er, tunggu saja di sini untuk berita gembira daripada ayah. Ayah akan membawa Yun Luofeng dan pembantu rumahnya pulang dan kamu boleh menghukum mereka sesuka hatimu."

Sekiranya Penatua Ning ada di sini dan mendengar orang-orang ini memanggil Ning Xin sebagai pembantu rumah berulang-ulang kali, dirinya yang biasanya tenang pasti tidak akan menahan amarah. Dia pasti akan terus memusnahkan orang-orang ini dengan kemarahan.

Betapa mulia cucu Penatua Ning? Puteri klan kekaisaran tidak dapat dibandingkan! Dan di seluruh Longyuan, satu-satunya yang dia akui adalah Yun Luofeng!

Malangnya, orang-orang Mu Family sangat sombong dan tidak menyelidiki identiti Ning Xin secara menyeluruh. Ini juga akan menyebabkan kesilapan mereka yang tidak dapat dibetulkan.

***

Dewan Utama Yun Residence.

Gadis itu, yang baru melangkah di muka pintu, melihat lelaki tua itu duduk tegak. Dia samar-samar tersenyum dan melangkah ke ruang utama.

Lelaki tua itu melirik gadis yang muncul di lorong dan dengan dingin menggeram dalam keadaan tidak sedap hati. "Kamu gadis kecil, pertama kali mengasingkan diri di gunung belakang selama setengah tahun. Namun, setelah meninggalkan gunung belakang, kamu keluar dan bersenang-senang. Kamu malah tidak mahu menghabiskan lebih banyak masa dengan datuk mu."

Ghost Emperor Wild Wife: Dandy Eldest Miss (bahasa melayu)Where stories live. Discover now