BAB 44

388 36 3
                                    

Sebelum melepasi pintu gerbang di gunung, jubah putih gadis itu berkibar ditiup  angin kencang, bibirnya menunjukkan lekukan jahat, dia memandang tepat ke mata lelaki tua itu.

"Baik!"

Dia membalas provokasi lelaki tua itu dengan hanya satu perkataan. Berbanding dengan keagresifan lelaki tua itu, dia kelihatan cukup anggun.

"Betapa sombongnya dia!"

Diselubungi dengan kemarahan, para penatua Keluarga Tian semua bersemangat untuk memberi pengajaran kepada gadis sombong ini. Namun, ketika mereka hendak mengeluarkan senjata mereka, suara dingin lelaki tua itu terdengar.

"Berundur, kamu semua!" Lelaki tua itu sedikit mengecilkan mata dan memerintahkan dengan kasar.

Mendengar arahannya, mereka perlahan-lahan berundur di belakang lelaki tua itu, dengan keadaan terpaksa.

"Saya akan berurusan dengan gadis kecil ini sendirian."

Lelaki tua itu memandang gadis yang melepaskan aura jahat dan santai, matanya bersinar dengan cahaya suram. Dia begitu yakin sehingga dia tidak mengeluarkan senjatanya sebelum dia berlari ke arah Yun Luofeng.

Sebagai penanam semangat tingkat langit, dia sangat pantas! Ketika orang ramai menyedari apa yang telah terjadi, dia sudah sampai di hadapan Yun Luofeng. Dengan membawa angin kencang, tapak tangannya menerpa ke wajah gadis yang cantik itu dengan suara yang mencengkam.

Dari awal hingga akhir, dia kelihatan cukup tenang.

Namun, ketika tapak tangan lelaki tua itu hendak mencapainya, gadis itu tiba-tiba mengangkat sudut bibirnya ...

Senyuman itu jahat dan tidak teratur, seperti ular merangkak dari kedalaman bumi, membuat orang gemetar.

Boom!

Orang tua itu mengumpulkan semua tenaga semangatnya dan menyerang Yun Luofeng dengan sekuat tenaga. Serangannya begitu sengit sehingga udara di sekelilingnya tiba-tiba membeku.

"Hahaha, Yun Luofeng, ini untuk provokasi mu terhadap Keluarga Tian!" Tian Xuan tersentak.

Pada pandangannya, Yun Luofeng ditakdirkan mati di bawah serangan ayahnya. Tetapi tidak lama kemudian senyumannya membeku, matanya terbuka lebar dengan kehairanan, dan dia dengan tidak percaya menatap tempat Yun Luofeng berdiri. Dia hilang!

Ya!

Tepat ketika serangan sengit lelaki tua itu akan sampai ke Yun Luofeng, dia tiba-tiba menghilang, dan kekuatan serangannya terkena ke atas pohon kuno di depannya. Dalam sekelip mata, pokok itu tumbang dan debu yang berterbangan hampir menutupi pintu gunung.

"Dimana dia?" Para penatua Keluarga Tian juga terkejut. Mereka tidak percaya bahawa orang yang hidup tiba-tiba akan hilang seperti itu! Namun, ketika semua orang tertanya-tanya, tiba-tiba, suara lemah terdengar entah dari mana.

"Lihat, yang ada di langit ... Apakah itu Yun Luofeng?"

Mendengar ini, semua orang mengangkat kepala dan mengalihkan pandangan ke langit biru ...

Di langit, dia berdiri di sana, tangannya digenggam ke belakang, jubah putihnya berkibar lembut. Itu adalah pemandangan paling indah, membuat semua orang menahan nafas

"A ... penanam semangat tingkat langit?"

"Ya tuhan, dia penanam semangat tingkat langit, penanam semangat tingkat langit berumur  lima belas tahun! Ini sangat memalukan wanita ini bukan dari anggota Keluarga Tian. "

Para penatua Keluarga Tian semuanya tercengang. Dia boleh terbang di udara! Apa maksudnya? Ini bermaksud bahawa gadis berusia lima belas tahun ini sudah menjadi penanam semangat tingkat langit!

Ghost Emperor Wild Wife: Dandy Eldest Miss (bahasa melayu)Where stories live. Discover now