BAB 2

565 56 0
                                    

Pintu rahsia bilik belajar  dibuka, dan seorang lelaki di kerusi roda perlahan-lahan bergerak ke arah Yun Luo.

Dia  lelaki yang elegan dan berwajah licin. Ciri-cirinya mempunyai sentuhan kesedihan. Kulitnya sangat pucat dan putih — jenis putih sakit yang kelihatan seperti dia boleh pengsan pada bila-bila masa. Melihatnya akan membuat orang lain merasa kasihan. Malangnya, lelaki yang elegan namun acuh tak acuh ini duduk di kerusi roda; cacat dan sakit fizikal, sehingga nampaknya dia tidak dapat menanggung beban berat.

"Ayah, kamu pergi ketika dia berusia empat tahun, jadi kamu tidak tahu penghinaan yang dia deritai selama bertahun-tahun. Dan saya, sebagai pakciknya, tidak punya cara untuk membela atau melindunginya, menyebabkan dia menjadi seperti sekarang: wanita muda yang acuh tak acuh. "

Suara lelaki itu seperti air mata air yang manis, sangat menyegarkan.

Tetapi, jika orang lain ada di sini dan mendengar bagaimana lelaki ini bercakap dengan Yun Luo, mereka akan terkejut.

Semua orang tahu bahawa Jeneral Yun Luo yang hebat hanya mempunyai dua anak lelaki. Pada masa lalu, seorang anak lelaki lebih berbakat daripada yang lain. Tuan muda kedua keluarga Yun, Yun Qingya. Ketika dia baru berusia lima belas tahun, dia sudah mencapai puncak penanaman semangat tingkat menengah dan hanya selangkah lagi untuk mencapai ke penanaman semangat tingkat tinggi.

Telah diketahui bahawa di Longyuan, hanya ada dua penanam semangat tingkat tinggi, satu adalah Jeneral Yun Luo yang hebat, dan yang lain adalah ahli keluarga kekaisaran.

Tetapi mereka berdua memerlukan masa empat puluh tahun untuk akhirnya berjaya melepasi kemacetan penanam semangat tingkat tinggi.

Namun, ketika itu, Yun Qingya baru berusia lima belas tahun!

Menjadi pemupuk semangat peringkat menengah dan tinggi pada usia 12 tahun adalah perkara yang akan membuat orang sangat bangga. Namun, Yun Qingya masa lalu, yang mencapai cita-citanya pada usia muda, nampaknya lupa 'bahawa pohon yang menonjol di hutan, angin pasti akan mudah meniupnya' .


Di tengah pertandingan, dia mengalahkan lawannya dan menarik kemarahan keluarga lawan. Pada akhirnya, dia jatuh dari puncak gunung. Tidak ada yang membayangkan bahawa Yun Qingya yang dikatakan mati sebenarnya masih hidup!

"Qingya, kamu juga menderita tahun-tahun terakhir ini." Yun Luo ketawa pahit; rasa bersalah menjatuhkan suaranya sambil berkata, "Jika bukan kerana Keluarga Yun, kamu tidak akan bersembunyi. Kekuatan itu terlalu kuat. Sekiranya mereka tahu kamu masih hidup, mereka pasti tidak akan melepaskan kamu dan juga tidak akan memaafkan Keluarga Yun. "

Yun Qingya menurunkan pandangannya sedikit, menyembunyikan mata yang penuh dengan kesedihan. Dia berkata dengan nada acuh tak acuh, tenang: "Walaupun saya hidup, jadi apa? Cara saya sekarang tidak berbeza dengan mati. Kekuatan saya sia-sia, saya hanya dapat bertahan dengan badan cacat ini dan hidup secara bersembunyi. Anak buah saya sendiri menderita dengan penghinaan dari luar, dan saya tidak dapat keluar untuk menolongnya. Sekiranya itu satu dekad yang lalu, walaupun ayah dan saya tidak ada di rumah, tidak ada yang berani menyakiti Little Feng'er. Tetapi sekarang, demi Keluarga Yun, saya tidak dapat memberitahu siapa pun bahawa saya masih hidup. "

Pada tahun itu, ketika dia dikejar oleh orang yang ingin membunuhnya, dia menyeret tubuhnya yang cedera parah dan melarikan diri. Sehari kemudian, berita kematiannya disebarkan, tetapi orang itu tidak percaya dia meninggal; jadi mereka akan menghantar orang setiap hari untuk memerhatikan Keluarga Yun. Akhirnya, dia bersembunyi di ruang rahsia. Setelah disembunyikan, dia bersembunyi selama lebih dari satu dekad.

Hidup dalam kegelapan tanpa cahaya selama lebih dari sepuluh tahun tidak membantu penyakitnya. Itu hanya menjadikannya lebih teruk.

Apa yang membuatnya semakin putus asa adalah bahawa, ketika dia melarikan diri dari pengejarnya, Alam Jiwa-nya hancur. Kekuatannya hilang, dan dia tidak lagi dapat memupuk kekuatanya.

Ghost Emperor Wild Wife: Dandy Eldest Miss (bahasa melayu)Where stories live. Discover now