BAB 20

353 51 1
                                    

"Guan Lin," Mu Wushuang mengerutkan alisnya yang indah, dengan nada tidak setuju, "kata-katamu tidak benar. Siapa yang akan jadi bijak pandai tanpa belajar sebagai langkah permulaan? Yun Luofeng mempunyai minat dalam bidang ini, dan itu membuktikan bahawa dia bukanlah orang tidak berguna! "

Sudut mulut Guan Lin berkerut, tidak mempercayai kata-kata Mu Wushuang. Sebagai sampah, Yun Luofeng pasti tidak akan dapat belajar perubatan, dan tidak akan ada yang bersedia menerimanya sebagai murid.

Hanya Mu Wushuang yang cukup baik untuk membimbingnya.

Memang, pada pandangan Guan Lin, Mu Wushuang mendakwa dia ingin berbincang dengan Yun Luofeng mengenai seni penyembuhan amat jelas pada akhirnya dia yang akan terpaksa mengajarnya.

"Yun Luofeng," Mu Wushuang sekali lagi berpaling ke arah Yun Luofeng, "dengan status anda sebagai junior, jika tidak ada yang memberi didikan kepada anda, anda pasti akan membuat banyak kesalahan dan juga membazirkan banyak ramuan perubatan! Bolehkah saya mengajar anda beberapa perkara?Dengan beberapa perkara ini akan amat berguna daripada anda membaca sendiri buku perubatan selama sepuluh tahun. "

Adakah Mu Wushuang benar-benar ingin membantu Yun Luofeng?

Semestinya tidak! Dia melakukan ini hanya untuk menghinanya! Untuk membuat Yun Luofeng sedar dengan hanya bergantung  semata-mata penampilannya , dia sama sekali tidak berguna! Selain itu, dia juga tahu bahawa dengan sifat  pemarah Yun Luofeng, dia sama sekali tidak akan menerima bantunya.

"Baiklah."

Tidak seperti Mu Wushuang sangkakan,Yun Luofeng akan menerimanya, suara ceria gadis muda itu dengan malas membalas.

Ekspresinya segera membeku. Dengan memanfaatkan sikap orang lain yang tidak berhati-hati, dia perlahan-lahan mengembalikan penampilannya yang mulia. "Yun Luofeng, jika kamu mempunyai pertanyaan yang ingin kamu tanyakan padaku, aku akan berusaha sebaik mungkin untuk menjawabmu.

Yun Luofeng mengusap dagunya dengan lembut, mata hitamnya mengejek tersenyum. "Saya ingin tahu bagaimana racun bunga manluo harus didetoksifikasi?"

Mu Wushuang tercengang, dan dia merenung sejenak sebelum berkata, "Jika saya ingat dengan betul, racun bunga manluo ini adalah salah satu masalah yang ditayangkan di dinding Medical Pavilion. Malah doktor Medical Pavilion tidak dapat menyelesaikannya. Yun Luofeng, walaupun guru saya datang, dia masih tidak dapat memberikan jawapan kepada anda. Saya cadangkan anda harus mula mempelajari asas-asasnya. Racun bunga Manluo bukanlah sesuatu yang dapat anda kaji sekarang. "


Maksudnya adalah: masalah itu tidak dapat diselesaikan oleh doktor di Medical Pavilion, inikan pula dia, Mu Wushuang, pastilah tidak mampu menjawabnya, jadi masih boleh diterima.

"Kaedah pengubatan bunga Manluo sangat sederhana," Yun Luofeng menguap, dengan lesu bersandar di pintu kapal. "Sekiranya anda tidak dapat menyelesaikan soalan sederhana seperti ini, jadi apa yang memberi anda hak untuk berdiskusi dengan saya?"

"Yun Luofeng!"

Gao Ling dengan marah mengepalkan tinjunya, buku-buku jarinya dijepit sehingga mereka berderit. Ini membuat seseorang merasa seolah-olah dia akan menumbuk wajah Yun Luofeng setiap saat.

"Kamu sengaja menyusahkan Wushuang!"Akhirnya, Gao Ling menahan dorongan untuk memukulnya dan berkata dengan marah, "Racun bunga Manluo adalah sesuatu yang bahkan Pavilion Perubatan tidak mampu menyelesaikanya! Apa hak mu dengan sombong mendakwa bahawa kaedah penawar sangat mudah? Kamu sengaja mengajukan soalan ini! Saya memberi amaran kepada mu - jangan menggigit lebih banyak daripada yang kamu boleh kunyah! Perubatan adalah sesuatu yang perlu dipelajari daripada awal. Wushuang dengan murah hati membantu mu tetapi kamu menghinanya  sebagai balasan! Kamu kehilangan peluang yang baik, kamu ditakdirkan untuk menjadi sampah selamanya! "

Ghost Emperor Wild Wife: Dandy Eldest Miss (bahasa melayu)Where stories live. Discover now